Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
17-01-2018 om 10:28 uur

@HeidiV
Hopelijk gaan je longen niet verder achteruit maar wel vooruit.
Ik hoop dat degene die van de mutualiteit verstand heeft van jouw problemen en dan een goede aanvragen voor je kan doen.

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Onderhoudskuur gekregen voor de gordelroos. En ik mag zonodig extra pijnmedicatie innemen. Bloed is geprikt volgende week de uitslag en dan eventueel verder beleid voor vocht vasthouden in mijn benen.
Ziekenvervoer is goed gekeurd :-D

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
17-01-2018 om 12:53 uur

@Heidi, ik hoop dat de medicatie van de prof gaat helpen tegen het vocht. Fijn dat je thuis kon blijven. Met de medicatie-verandering gaat je longfunctie misschien wel wat stijgen. Wat zei hij van je rug? Als het een hernia is gaat het misschien wel vanzelf over, het komt vaak goed. Maar soms moet ingrijpen wel.
Fijn dat je S weer geknuffeld hebt. Hij heeft geluk met jou als tante. L is ook blij met mijn lieve zusje.
Doet de mutualiteit aanvragen zodat je meer vergoed krijgt? Ik hoop het voor je!

@Puckie, jij ook al vocht in je benen. Echt naar.
Ik ben blij dat je goede medicatie hebt voor je gordelroos nu. Ik weet dat dat veel pijn doet. En jeukt.
Gelukkig dat je ziekenvervoer goedgekeurd is. Dat hoort ook zo want je kunt niet zelf rijden.

Een fijne dag!

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 22:20 uur

@Puckie De persoon van de mutualiteit viel goed mee, longen zijn echter niet goed bezig. Heb morgen een afspraak bij de ha zien wat hij ervan zegt. Fijn dat het ziekenvervoer is goedgekeurd, hopelijk ben je snel van de gordelroos af, ik duim dat jou bloeduitslagen goed zijn.

@Kariboe rug heb ik niet gevraagd, was al veel dat ik moest vragen, morgen afspraak ha. Zien wat hij zegt over alles. De aanvraag is voor alleen te kunnen wonen met voldoende omkadering. Gaat nog wel even duren, maar moet zien dat ik van groep kan veranderen. Ze werken met prioriteiten groepen voor die woningen. Zo zijn er drie groepen, ik zit in groep drie en nu doen we een aanvraag om naar groep twee of een te gaan. Hopelijk lukt dat.

Gisteren niet geschreven omdat ik erg moe was.
Was veel op 1 dag gepland en gesprek had lang geduurd.
En dat voelde ik ‘S avonds erg.

Gesprek viel goed mee en het zag er goed uit om van groep te veranderen.
Nu dus hopen als het dossier wordt ingedient dat de personen die beslissen er ook zo over denken.
De persoon die langskwam viel ook goed mee, ze was al eens bij mij geweest.

Vandaag merk ik dat longen het niet zo goed doen.
Morgen heb ik een afspraak met de ha.
Zien wat hij vindt van mijn longen.
En ga hem ook naar mijn rug laten kijken.
Eten gaat gelukkig terug wat beter :)

Nu eens gaan slapen, ben de ganse dag al moe.
En weet niet hoe het komt, vermoed dat longen er voor iets tussen zitten.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
19-01-2018 om 21:30 uur

Vandaag langs de ha geweest.
Was niet zo een positief nieuws.
Rug zitten 2 wervels zo vast dat ze niet meer mee bewegen.

Kine moet er nog op werken, normaal moet het los komen in vier weken kine.
Zijn er nu al 1 week op aan het werken, dus nog 3 te gaan.
Anders wordt het er mee verder gaan, weet alleen nog niet wat dat betekend, wat er dan gaat gedaan worden.

Deze morgen ben ik bijna gevallen op de badkamer.
Heb me vast genomen aan de lavabo en me willen herpakken met rechter been.
Alleen was dat geen goed idee.
Ligamenten recht verrokken, en pezen links\vooraan verrokken.
Gaat een drie tal weken duren en moet knie rust geven, niet beter wordt ik ook doorgestuurd.

Longen zijn ook weer minder, heb nu cortisone en hij heeft bloed genomen.
Zien wat daaruit voort komt, hopelijk niet te veel.
Gelukkig kan ik toch al beter eten, toch nog iets positiefs.
Was vandaag precies dat ik ervoor gezorgd heb dat ha veel werk had.

Morgen zit ik met JBOW in Nederland, Eindhoven.
Weer een wedstrijddag, zie er naar uit.
En als het even niet gaat kan ik me neerleggen in de bus.
Kan ik wat rusten, dus dat is goed gepland :)

Nu maar gaan slapen, is morgen vroeg opstaan.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
20-01-2018 om 04:27 uur

@Heidi, ik hoop dat het goed gaat komen met je verandering van groep. Ik snap dat je ooit alleen wil wonen. Op een gegeven moment is dat normaal voor de leeftijd. Je hebt toch al eerder op jezelf gewoond? Kom je dan wel in de buurt te wonen voor Bas, Duck en Minouche?

Je bent nu wel erg beperkt in het bewegen met je rug en knie. Maar rust is wel het beste inderdaad. Hopelijk wordt het toch leuk in Eindhoven. Heb ik lang gewoond. Als ik in Brabant was geweest was ik komen kijken.

Van je longen snap ik het niet helemaal. Je bent toch pas bij de prof geweest. Hij heeft toen de medicatie toch bijgesteld? Loopt het dan niet door elkaar heen dat de huisarts nu medicatie geeft?
Gelukkig dat je weer beter kunt eten.

Ik krijg vandaag een drukke dag.
Ik moet direct met L naar een middelbare school gaan kijken. Daarna meteen door naar musicalles.
Als we thuiskomen moet L aan haar spreekbeurt werken en ik het huis schoonmaken.
Een fijn weekend!

Login of registreer om te reageren
20-01-2018 om 18:07 uur

Hoi @HeidiV
hopelijk gaat het goed in eindhoven en winnen ze. Neem de tijd om te herstellen ( makkelijker gezegd dan gedaan)

@Kariboe Succes met het uitzoeken van de middelbare school dat is volgend schooljaar weer een stap verder in jullie leven wat gaat veranderen. Ik hoop dat jullie er een vinden wat naar jullie beide zin is en waar zij zich verder kan ontplooien.
knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
21-01-2018 om 22:35 uur

@Kariboe Ja ik blijf in de omgeving, ga ergens in of rond Leuven wonen dan. Het was super in Eindhoven ze hebben dat heel goed gedaan. Ben blij, maar was ook wel stik kapot gisteren, en eigenlijk vandaag ook. Maar de herinneringen zijn het moe zijn waard. Ja ben pas bij de prof geweest had geen cortisone opgestart, wel wat meds aangepast kwa puffers en zo, en alles wat de ha doet weet de prof, en is vaak in samenspraak met hem. Ik moest prof contacteren als het achteruit ging, maar opname zou nog te vroeg zijn, longen gingen achteruit en ben dan naar ha gegaan om te kijken wat we best deden. Dat ik niet in het weekend op spoed zit en weer een opname heb. Morgen weet ik ook de resultaten van mijn bloedname, of er een infectie te zien is of niet. Inderdaad een drukke dag, hopelijk ben je hem goed doorgekomen en heb je een school gevonden voor L.

@Puckie een late gelukkige verjaardag. Winnen hebben ze niet gedaan, en dat had ik ook verwacht, maar ze hebben goed gespeeld, en dat is wat telt. Ik heb vandaag zeer goed gerust, was ook kapot van gisteren, en neem de volgende dagen ook voldoende rust.

Gisteren hebben ze het zeer goed gedaan.
Het was super fijn, ze hebben laten zien wat ze geleerd hebben.
En dat ze sterker geworden zijn, dat is echt fijn.
Andere hebben dat ook gemerkt, en kwamen ons feliciteren.

Het was wel een zware dag, was kapot op het eind.
Maar dat was het meer dan waard.
Vandaag heb ik dan ook een rustdag ingeschakeld en dat doe ik de komende dagen ook.

Morgen rustig aan beginnen en zien hoe het gaat.
En de ha bellen voor de resultaten van mijn bloedname.
In de namiddag heb ik kine en ga ik bespreken wat ik best doe en niet doe.
Voor mijn knie en rug, en hopelijk komt het snel in orde.
En hoef ik binnen drie weken niet naar de ha dat het niet in orde is.

Nu maar eens gaan slapen.
Slaap zacht!

En een fijne week!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
22-01-2018 om 21:37 uur

Vandaag heb ik het gevoel dat longen blijven achteruitgaan, ondanks alles dat ik doe.
Heb morgen een afspraak bij de ha.
Zien wat hij ervan vindt en wat hij de beste oplossing is.
Morgen heeft mijn prof privé raadpleging, en kunnen we hem makkelijk bereiken.

De kine heeft op mijn rug gewerkt, en hopelijk komt het los.
Ook heb ik wat gefietst zo belast ik mijn knie niet veel en kan ik toch wat oefenen.
En dan nog oefeningen voor mijn ademhaling, slijmen opgehaald.
Was een goed gevuld uur :) maar dat kan geen kwaad.

Ga gaan slapen en hopelijk voel ik me morgen beter.
Dan kan ik naar de ha voor enkel medicatievoorschriften :)
Ik hoop echt dat het morgen beter is.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
23-01-2018 om 19:16 uur

@Heidi, slim dat je in de buurt van Leuven blijft. Je ouders, broer en gezin en je dieren zijn erg belangrijk voor je.
En vergeet de kinderen van JBOW niet. Fijn dat ze zoveel vorderingen maken.
Ik hoop dat je longen wat stabieler zijn nu. En dat de huisarts je heeft kunnen helpen.
Goed dat de kine je rug gemasseerd heeft, ik hoop echt dat dit vanzelf overgaat.
Fietsen is inderdaad niet te zwaar voor je knie. Ik vind het best fijn een stukje te fietsen, ik hoop jij ook.

@Puckie, Lauren zit in groep 7 dus het duurt nog 1,5 jaar. Maar in februari volgend jaar moet ze al ingeschreven worden. Volgend jaar gaat ze proeflessen doen.

Login of registreer om te reageren
23-01-2018 om 23:11 uur

@Kariboe longen zijn niet goed, ha heeft terug bloed genomen en morgen weet ik de uitslag ervan, hopelijk valt het wat mee. Ik hoop ook dat alles vanzelf weer beter wordt, zou fijn zijn, anders zou het wel veel zijn. Het verhuizen naar zo een woning met assistentie zal nog wel wat op zich laten wachten. Er zijn lange wachttijden voor.

Vandaag terug langs de ha geweest, longen zijn niet goed.
Hij heeft terug bloed genomen om te vergelijken met vrijdag.
Morgen weet ik de uitslag ervan, mag tussen 12u en 15u bellen.

Verder ben ik nog wel voor mijn werk bezig, echt goed dat ik zelf kan bepalen waar en wanneer ik werk.
Zo hoef ik niet ontzettend vaak mij ziek te melden.
En kan ik op momenten dat het lukt wel iets doen, en op andere rusten.

Ga nu terug wat proberen te slapen.
Dacht eerst niet te schrijven, maar lig wakker, kan me beter dan even bezighouden en hier iets schrijven.
Dan liggen te woelen in bed.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren