Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
10-01-2018 om 06:31 uur

@HeidiV @Kariboe

Mijn ogen blijven langzaam achteruit gaan. Oorzaak en verklaring kunnen ze mij daar niet voor geven. Gezichtsveld heeft zich spontaan hersteld. Ze vermoeden dat ik mogelijk een beginnend staar heb en dat mijn diabetes niet goed onder controle is. ( dat laatste kan wel door de prednison gebruik ik reageer daar altijd behoorlijk op)
Advies gekregen om volgende maand bij de opticien weer te laten meten en na een maand weer. In de hoop dat het niet verder achteruit gaat.
Ik ga maar eens een afspraak maken met de huisarts om dit te bespreken en wat bloed testen vragen te doen.

Heidi dat plan om pijn medicatie aftebouwen voor je slokdarm snap ik niet zo goed. Wel fijn dat je onderzoeken goed waren en dat je de petekind heb kunnen vasthouden.
sterkte met het verwerken van het verlies van je collega.

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 19:32 uur

@Heidi, fijn dat je je neefje vast mocht houden. Het blijft een wondertje dat je ooit zo klein begint.
Waarom moest je je pijn medicatie afbouwen? Heeft dat invloed op je slokdarm?
Ik zou ook nog een keer naar de huisarts gaan voor het vocht in je benen.
Ik duim dat de uitslag van je onderzoek goed is. Dan ben je van de spanning af.
Alvast veel sterkte voor de uitvaart. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. En dat je volop van je neefje kunt genieten.
Knuffel!

@Puckie, wat erg dat je ogen steeds slechter worden. Je controleert je glucose-waardes toch wel regelmatig? Je weet dat je dat moet doen want je bent vereegkundige.
Wat voor testen wil je laten doen?
Om te kijken of je glucose-waardes over langere tijd goed is?

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 22:45 uur

@Puckie hopelijk blijven je ogen niet achteruit gaan, ik duim. Blijkbaar heeft pijnmedicatie een invloed op de slokdarm en het kan dat mijn pijnmedicatie ervoor zorgt dat zo verkrampt dat er geen eten langs kan. Maar dat is al afgeblazen, we zijn naar stap twee overgegaan, morgen heb ik die medicatie. Hopen dat dat werkt, want stap drie is erg duur.

@Kariboe de pijnmedicatie heeft inderdaad invloed op slokdarm, die kan ervoor zorgen dat de slokdarm zo verkrampt dat er geen eten langs kan. Maar die stap slagen we over en gaan stap twee proberen, morgen heb ik de medicatie, hopen dat dat helpt, want stap drie is erg duur. Ik ben vandaag geweest naar de ha en we denken te weten van waar het komt, zou door een medicament komen, moet er een week met stoppen en dan zien of het vocht weggaat. Dank je, ga dit zeker een plekje kunnen geven, morgen is de uitvaart, en daarna geniet volop van S.

Vandaag naar de ha geweest.
Voor mijn slokdarm gaan we over naar stap twee.
Morgen heb ik de medicatie, hopen dat het werkt.
Want stap drie is erg duur, dus hoop dat ik dit niet hoef te nemen.

Voor het vocht denken we te weten van wat het komt.
Zou door het pas opgestart medicament voor mijn bloeddruk komen.
Moet er een week mee stoppen.
En dan zien wat er gebeurd met het vocht.
En ook mijn bloeddruk bijhouden verschillende keren per dag.

Morgen is de uitvaart van mijn collega.
Gaat zwaar zijn, maar moet het doen om het een plaats te kunnen geven.
En voor de familie en voor hem.
Het was een schat van een collega, stond altijd klaar.
Ga hem hard missen in de basket, mis hem nu al.

Ga eens slapen, hopelijk lukt het.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 07:52 uur

@HeidiV @Kariboe

Hopelijk gaat stap 2 je helpen voor je slokdarm , sterkte met de uitvaart.

Ik controleer af en toe mijn glucose waarden ( heb diabetes type 2 in lichte vorm )
Ik wil de waardes weten van mijn vitamines in het bloed en de gemiddelde waarde van de glucose en mijn Hb en ijzer. Dit kan wat lager zijn bij omdat ik een maagverkleining heb gehad.

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 22:42 uur

@Puckie ik ben met stap 2 begonnen, heb de indruk dat het iets doet, maar heb nog wel pijn. Zal de volgende dagen bekijken hoe het loopt, en of de verbetering effectief door de medicatie komt en of het nog meer verbetert. Goed dat je dat zelf goed opvolgt en aan je ha vraagt om dat na te gaan. Zou iedereen eigenlijk moeten doen, denk dat er niet al te veel zijn die dat zelf vragen. Weet het niet, maar heb zo een gedacht daarover. Komt toen ik in opname was zei een verpl. Elke keer als ik al op voorhand alles klaar had liggen zo zouden er meer moeten zijn, en ik zei dat ik mijn therapie stikt volg dat ik anders niet zou durven naar het zh komen en dan zei ze dat er andere zijn die niet zo strikt zijn met hun therapie en dat dat er wel redelijk veel zijn. Ik snapte dat niet dat iemand zo kan omgaan met hun therapie, dat is er eigenlijk voor zorgen dat je vaker naar het zh moet. Hoop dat de resultaten goed zijn, ik duim.

Vandaag was de uitvaart van mijn collega.
Het was een mooie uitvaart, mooi beschreven hoe hij was.
Soms wel enkele traantjes weggepinkt.
Nu het een plaatsje geven.

En dan volop van S genieten, en er proberen te zijn voor hem.
Ga er dit weekend eens langsgaan denk ik.
Ben benieuwd of hij al wat gegroeid is.
Als ze zo klein zijn gaat dat snel.
Veel te snel ;)

Ondertussen ben ik aan stap 2 begonnen voor mijn slokdarm.
Ik hoop dat dit gaat helpen.
Voelde precies toch wat verbetering, of was het toeval, ik weet het niet.
Maar hoop dat het geen toeval was, en dat het elke dag betert.
Ben de drankjes een beetje beu aan het worden.

Nu eens gaan slapen, heb vorige nacht slecht geslapen.
De laatste nachten gaat het slapen wat minder goed.
Hoop dat ik nu eens goed slaap.

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
13-01-2018 om 14:50 uur

@Heidi, ik hoop echt dat de pijn met eten overgaat. Zo is eten niet leuk.
Is het vocht in je benen al wat minder?
Fijn dat de uitvaart zo mooi was. De familie zal het op prijs stellen dat je er was.
S zal inderdaad snel groeien! Weet dit nog van L.

@Puckie, ik hoop dat je bloedwaardes goed waren.
Gebruik je medicatie voor je diabetes?
Ik hoop dat je ogen wat gaan verbeteren.

Login of registreer om te reageren
14-01-2018 om 23:04 uur

@Kariboe ik kan terug eten, het doet nog een beetje pijn, maar niet zoals ervoor. Neem voor de zekerheid ook nog een nutri, zodat ik niet te veel gewicht verlies, of wat ik verloren ben terug ophaal. Het vocht is nog niet minder, zal denk ik toch niet van de medicatie zijn. Dinsdag bij prof eens horen. Ja G de dochter is me komen bedanken.

Vandaag was een rustige dagje, uitgeslapen.
En in de namiddag ook nog wat geslapen.
Deed deugd want heb de voorbije nachten niet veel geslapen.

Heb last van mijn rug, iets verkeerd gedaan.
Enkele wervels en waarschijnlijk een zenuw is geblokkeerd.
Mits ze voor mijn slokdarm niet graag hebben dat ik pijnmedicatie neem, durfde ik niets te nemen.
Maar heb het gisteren avond toch gedaan, en daardoor goed geslapen.
Ha is in verlof :( kan nu niet vragen wat ik mag nemen en dat niet veel invloed heeft op slokdarm.

Vocht in mijn benen is er nog steeds, ondanks stop medicatie waar we van dachten dat het kwam.
Zal er dus waarschijnlijk niet van komen.
Dinsdag eens aan prof vragen.
Hij kan misschien onderzoeken laten doen om het te weten te komen.

Nu eens gaan slapen, en hopen op weer een goede nacht.

Slaap zacht!

En een fijne week!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
15-01-2018 om 18:38 uur

@Heidi, gelukkig dat eten weer gaat. Ik hoop dat de laatste pijn ook verdwijnt. Maar dit is al fijn.
Dat je nog vocht vasthoudt is minder, hopelijk raak je het snel kwijt. De prof zal wel wat weten.
Dat je ineens pijn in je rug hebt, echt naar. Je beweegt dan niet fijn meer. Ik heb ook wel eens rugpijn en ik baal dan altijd dat ik niet goed kan kijken in de auto. Het gaat altijd wel weer over na een tijdje.
Fijn dat de familie van G je steun kreeg, echt dankbaar dat de dochter je bedankte.

Login of registreer om te reageren
15-01-2018 om 22:21 uur

@Kariboe als het eten gaat zoals het nu gaat ben ik al tevreden. Ik ga horen wat prof zegt over het vocht dat ik ophou. Ga ook advies vragen over mijn rug, hopelijk weet hij er raad mee, anders moet hij mij maar doorsturen naar een arts die kan helpen.

Vandaag heeft de kine nog eens op mijn rug gewekt.
Ze denkt aan een hernia of net iets minder, dat er maar een beetje eruit komt, ben de naam kwijt.
Hopelijk kan prof hierbij helpen.

Verder wat gewerkt voor Leuven bears.
Deed goed, alleen vond ik geen goede houding.
Hoe ik me ook zetten, de pijn en de last bleven.
Hopelijk snel beter.

Ik ga proberen te slapen.
Ben vrij moe, ze is goedgezind.

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
16-01-2018 om 22:47 uur

Longfunctie was niet zo goed, maar ben gelukkig nog thuis :)
Moet prof bellen als ik voel dat het achteruit gaat.
Hij heeft mijn meds aangepast, ook rekening houdend met het vocht dat ik ophou.
Zien of dat effect heeft, hopelijk wel.

Verder ben ik nog eens S gaan bezoeken.
Heb hem gepakt en hij lag goed bij mij.
Was fijn hem zien te genieten.

Morgen komt er iemand langs van de mutualiteit om mijn dossier te bekijken.
En om aanvragen te doen.
Ben benieuwd.

Nu eens gaan slapen.

Slaap zacht!
Fijne werkdag of vrije of therapiedag of ....

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren