januari 2018 - Een longziekte en je uiterlijk.

02-01-2018 om 11:15 uur

Een longziekte hebben is vaak niet zichtbaar. Het is zelfs soms zo dat patiënten er ‘beter’ uitzien, door bijvoorbeeld het gebruik van Prednison. Dit maakt het soms best lastig.
Echter is het regelmatig ook wel zichtbaar dat je een longziekte hebt, bijvoorbeeld doordat je zuurstof gebruikt of dikke ogen hebt van de pollen.
En soms is iemand zo ziek, dat het zelfs lastig is je haar te wassen zonder hulp.

Voor velen is het heel belangrijk er goed uit te zien. De ervaring leert dat een goed verzorgd uiterlijk ook meteen een beter gevoel geeft.

Hoe sta jij hierin? Hoe belangrijk is het voor jou? Wat doe je eraan?

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 16:44 uur

Niels ipv afdrogen kjn je een badjas aantrekken, dd badjas droogt je en t kost veel minder energie. Douchekrukje in de douche is vaak 0ook fijn. En deur/ raampje open bij t douchen

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 17:21 uur

En 's avonds douchen zodat je erna lekker niets meer hoeft en lekker op de bank of bed kan ploffen.

Login of registreer om te reageren
09-01-2018 om 09:49 uur

Ik heb me daar eigenlijk nooit druk over gemaakt ..
Ik heb vaak een zone bril op en heb een pet op omdat vel licht mij irriteert .
Word er wel eens van beticht dat het op heb omdat ik er cool of stoer wil uit zien .
Daar kan ik mij ook niet druk over maken .

Werd echter een keer in mijn leven goed te kakken gezet omdat ik mij pet en zone bril op had in een wacht ruimte . Ik had heel veel last van hooikoorts en had vuur rode ogen . En de felle TL lampen irriteren zo wie zo altijd wel . Noormaal heb ik onder dak natuurlijk geen Zonne bril op .
Het was zo een dame ( wiens parfum lucht mij al van stoel deed verplaatsen) die een oordeel over "DE" wereld had en de jeugd van tegenwoordig .
Nou zit je in de wachtruimte van een arts ... zei ik op een gegeven moment . Want het ging maar door ...
En een slim mens zou wellicht denken dat je zo een bril niet voor de sier op hebt .
En deed mijn bril af ..... ja toen schrok de dame .
En de pet ? Vulde ik aan ... staat zo diep op mijn ogen omdat het uit zicht mij niet bevalt ( ze zat tegen over mij ) . En mijn ogen hebben het al zo zwaar . En heb geen woord meer van haar gehoord .

Das ook echt de enige keer dat ik meende der wat van moeten te zeggen .
Maar mij der op aan passen doet ik niet . Kan echt hooft pijn van die tl lampen krijgen . En die nieuwe let verplichtingen maken het niet bepaalt beter . Snap echter dat het mijn probleem is . En pas mij daar dus op aan . Mijn pet verraad vaak mijn hobby .. En over het algemeen , levert het leuke gespreken op .

Login of registreer om te reageren
09-01-2018 om 13:23 uur

Mijn uiterlijk was altijd heel belangrijk voor me.
De laatste jaren heb ik daar veel moeite mee. Ik heb de overgang gehad, heb longziektes, vaatziektes, droge huid, gebitsproblemen, soms nek- en schouderklachten en een uitkering. Al deze oorzaken brengen veel verzorgingsproblemen met zich mee: veel te scheren, te reinigen, te smeren, hoe me te kleden (geen zonlicht meer aan de benen, steunkousen dragen, wat te dragen om de kousen te verbergen), dagelijks opmaken, soms de haren niet kunnen wassen en momenteel geen zin meer om ze te verven. Kortom: dagelijkse stress.
Nu kies ik voor mijn rust en doe alleen nog wat ik nu noodzakelijk vind voor mijn gezondheid en om toonbaar te zijn voor de buitenwereld. En dat is al meer dan genoeg te doen. Dan maar grijs haar er bij... Gelukkig is het winter, heb geen partner en kan daarom een deel verbergen nu.

Login of registreer om te reageren