Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
06-01-2018 om 20:51 uur

@Kariboe Niet drinken en geen nutri nemen zou helemaal niet goed zijn, ik moet zo al opletten dat ik mijn gewicht hou, dan totaal niets innemen zou niet goed zijn. Mijn CRP wordt inderdaad heel vaak bepaald en weten inderdaad wat ik normaal heb. Ook hoe andere waarden staan. Vorige keer hebben ze mijn sputum getest en was een bacterie gevonden, deze keer geen sputum test maar wel bloedname en het was blijkbaar weer duidelijk. Hij vergelijkt ook altijd met andere bloedwaarden van daarvoor. Hij was direct gaan kijken naar de vorige keer en de keer daarvoor, doet hij ook altijd als ik op consultatie kom en dan bekijkt hij dat nog eens en geeft hij wat uitleg. Voor mijn slokdarm heb ik nog niets gehoord, ik denk dat hij de prof nog niet vast gekregen heeft. Fijn dat alles goed gegaan is, geeft inderdaad een goed gevoel als dat zo is. Ook een fijn weekend.

@Daantje ook een fijn weekend, fijn dat je op een lab werkt en zo veel kent van uitslagen.

Gisteren niet geschreven, was enorm moe.
Nu ook eigenlijk, mama stuurde me om 20u al naar bed omdat ik zo moe ben.
Heb nog wat opgeruimd en lig nu op bed, even hier schrijven en dan slapen.
Kan het gebruiken want ben inderdaad enorm moe.

Denk door tekorten, want via zo nutri krijg je niet alles binnen zoals met gewone voeding.
Ik leef nu op nutri de smootie smaak, is erg lekker.
En hebben ze in 2 smaken, rode vruchten en de andere zomer vruchten, echt heel lekker.
Daar kan ik van blijven drinken, gelukkig maar, als ik natuurlijk geen pijn had als ik drink.
En die vallen niet zwaar uit als je ze drinkt, wat andere wel hebben.

Hier de foto ervan :) als het lukt

https://www.leef.nl/media/catalog/product/cache/1/image/350x385/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/u/nutrinidrink-smoothie.jpg

Ik heb er nu een hele voorraad van ingedaan.
Want weet natuurlijk niet wanneer ik iets ga horen wat er gedaan moet worden.
Hoop dat ik maandag iets hoor, wachten duurt lang, zeker als je niet kunt eten en pijn hebt.

Maandag moet ik op controle voor bespreking onderzoek van vorige keer.
Denk eraan om even viade consultatie te gaan en te vragen of prof er is.
En dan alles direct met hem bespreken.
Zien welke opties er zijn en of alles niet eerder kan gedaan worden.
Zodat ik eerder van de pijn en problemen af ben.

Nu maar eens proberen te slapen, ben in ieder geval moe genoeg.

Slaap zacht!

Fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

07-01-2018 om 07:50 uur

Hoi @HeidiV

Ik hoop dat je wat geslapen heb. Gelukkig dat je nutridrink heb en het ook naar binnen krijgt al doet het je pijn. Ik hoop dat je morgen de prof te pakken krijgt voor overleg wat nu te doen en wanneer.
Voor nu een dikke virtuele knuffel voor jou en bas , duck en minouch

De longen gedragen zich hier redelijk, pijnmedicatie is opgehoogd voor de nacht, wordt nu niet meer wakker van de pijn wel van de jeuk. ( oorzaak is voor mij een raadsel)
Dinsdag voor groot onderzoek van mijn ogen naar zeist ben daar de hele dag wel zoet.
Mijn rechter arm doet nog steeds veel pijn maar moet geduld hebben tot en met 23 januari dan hopelijk meer duidelijkeheid. ( type 2 lunatum )

07-01-2018 om 18:38 uur

@Heidi, gelukkig dat ze je CRP zo goed bijhouden. Nu heb je op tijd je ab en krijg je het ook niet onnodig.
Echt heel knap dat je zo goed Nutridrink neemt. Met pijn. Ik hoop dat de prof snel een oplossing weet.

@Puckie, gelukkig dat je doorslaapt nu. Wel naar dat je jeuk hebt. Dat ze daar toch niets aan kunnen doen.
Veel succes dinsdag! Je ogen zijn heel belangrijk, goed dat ze in Zeist zo zorgvuldig met je zijn.

Knuffel!

07-01-2018 om 22:08 uur

@Puckie slapen ging redelijk, ben ook wat langer blijven liggen dan anders en dat deed goed. Morgen moet ik sowieso naar het zh op controle, denk eraan te gaan horen of hij er is en direct alles te bespreken met hem. Lekje van Bas en Duck en aatje van Minouch. Zwaardere pijnledicatie staat bekent voor jeuk, heb ik ook last van als ik een morfine pilletje neem. Neem je iets tegen de jeuk? Mag je in de dag ook niet meer pijnstillend nemen, zodat je wat minder last ervan hebt. Veel beterschap!

@Kariboe morgen moet ik voor controle in het zh zijn, denk eraan te gaan horen of hij er is en alles direct met hem te bespreken. Het is te belangrijk die nutri heb zo al moeite met op gewicht te blijven, dus nu eens zo belangrijk dat ik ze neem, niet fijn met die pijn, maar denk het moet.

Heb super nieuws, ik ben vandaag meter geworden van een flinke jongen.
Hij weegt 3,270 kg en is 51 cm groot.
Hij en de mama doen het goed.
Morgen ga ik er langs.

Maar heb ook minder goed nieuws.
Gisteren is er een collega overleden hij was 67 jaar.
Ik ga hem hard missen.

Het was dus een rollercoaster van gevoelens voor mij.
Gisteren verdriet rond die collega, vandaag vreugde omdat ik meter ben.
Wel heftig zo die tegengestelde gevoelens.

Verder hier gaat het niet zoals het zou moeten.
Eten gaat nog steeds niet, drink wel nutri’s.
Hou dan weer veel vocht op, dat betert maar niet, voeten en benen weer heel gezwollen en warm.
En ben al even hees en dat betert er ook niet op.

Morgen eens zien dat ik bij de ha terecht kan.
Of er iets van zeggen in het zh, kan me doorsturen.
En dan wordt het onderzocht, vooral dat vocht dat ik ophou wil ik weten hoe dat komt.
Laat jullie morgen zeker iets weten.

Nu gaan slapen, want is weer vroeg opstaan.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

08-01-2018 om 10:29 uur

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

08-01-2018 om 17:50 uur

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

09-01-2018 om 17:19 uur

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

09-01-2018 om 19:19 uur

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

09-01-2018 om 22:13 uur

ik reageer direct op jullie, ga dat in een nieuw topic doen. Deze eerst vol maken :)

09-01-2018 om 22:15 uur

nog een berichtje om het vol te maken :) :) :)