Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
03-01-2018 om 18:55 uur

@Heidi, ik weet dat eigenlijk niet van de CRP. Ben daar uit. Ik werk op een ander lab dan waar ze dit onderzoeken. Ben wel benieuwd.
L heeft het gezellig dus ik vind het goed zo. Ik moet zoveel doen. Nu is de auto weer naar de garage en vrijdagmorgen wordt Puckie gesteriliseerd. Het weekend zijn we weer samen.
Gelukkig dat je wat kon werken! Eens wat andere mensen zien.
Ik hoop dat je vandaag op tijd bij het ziekenhuis geraakt bent. En dat alles goed gegaan is. Het is goed dat ze je nauwkeurig volgen.
En dat de kine je leven fijner maakt.
Ik ben doodmoe, ga slapen.
Knuffel!

03-01-2018 om 22:14 uur

@Puckie onderzoek is goed meegevallen en ze hebben de uitslag al gezegd. En die was goed :). Hoe gaat het met jou?

@Kariboe zou raar zij dat CRP verhoogt kan zij zonder infectie, denk als dat verhoogt is dat er altijd een infectie is. Fijn dat L het gezellig heeft, dat doet inderdaad veel. Het doet veel even onder de mensen kunnen komen en wat werken, geeft je energie. In het zh liep het goed en de uitslag was goed, ze hebben het meteen gezegd, dan ben ik gerust en moet ik geen week wachten.

Vandaag in het zh is het goed gegaan.
En ze hebben de uitslag direct gezegd.
En deze wad goed, dan ben ik ook gerust.
Want anders moest ik nog tot maandag wachten.
En dan duurt het lang, de dagen kruipen dan voorbij.

Vandaag terug een nieuw filmpje gemaakt voor mijn opdracht.
Nu is het compleet, ik had al een heel goed filmpje.
Maar had maar 2 van de 3 technieken erop staan.
Heb ik gevraagd of hij het nog eens over wou doen.
En dat ging, dus heb ik dat vandaag gedaan.
En het is perfect.

Nu eens gaan slapen is weer laat :(
Moet mijn uur echt eens in de gaten houden.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

04-01-2018 om 05:42 uur

CRP is een acute fase eiwit wat niet alleen verhoogd is bij een infectie maar bij verschillende ontstekingsprocessen zoals ook na een chirurgische ingreep of bij een hartaanval. Je kan het prima gebruiken voor het monitoren van een infectie als je dat soort oorzaken uitsluit. Er zijn andere bepalingen zoals de procalcitonine die specifieker zijn voor een bacteriële infectie.

04-01-2018 om 17:34 uur

@Heidi, fijn dat de uitslag goed was. Wachten is inderdaad niet fijn. Continu angst hebben is een van de ergste dingen die er zijn.
Fijn dat je filmpje nu goed is. Je doet zoveel voor het basketbal. Nu kun je het opdracht-gedeelte toch afsluiten? Je hoeft dan toch alleen nog maar examen te doen?
Slaap inderdaad maar goed.
Dat doet iedereen goed maar voor jou is het nu je ziek bent echt ononkomelijk.
Ik kan morgen mijn auto ophalen in Brabant, ga ook vroeg naar bed. Zal blij zijn als L en ik morgen samen thuis aangekomen zijn.
Knuffel!

04-01-2018 om 22:31 uur

@Daantje bedankt voor de uitleg, na een ingreep moest ik weten, heb dat al gehad dat die toen hoog stond. Je kent er veel van merk ik op, weet alleen dat CRP hoog stond, van de andere stoffen in mijn bloed heeft hij niets gezegd, maar waarschijnlijk zal dat ook op bacteriële infectie gewezen hebben omdat hij zei ab opstarten.

@Kariboe als ik tot maandag moest wachten dan was ik echt een week niet te doen, kan dan door de stress en angst soms raar uit de hoek komen. Ja morgen werk ik het af en dan stuur ik het in en dan is dat gedaan en hopelijk ben ik er door. Fijn dat je je autockuntcophzlen en dat L terug naar huis komt. Geniet er maar van :).

De tegenslagen blijven maar komen.
Sinds gisteren kan ik niet meer eten en drinken zonder pijn.
De pijn is zo hevig dat ik niet verder eet.

Ben naar de ha geweest en heeft mijn prof van gastro-entero proberen te bellen.
Maar hij kreeg hem niet vast, hij belt morgen weer.
En laat mij dan weten wat er beslist is.
Hopelijk geen opname in het zh.

Nu neem ik dus nutridrinks en drink ik ook frisdrank.
Daar verplicht ik mezelf toe, al doet het pijn.
Het is veel te belangrijk, ik heb dat nodig anders word ik weer ziek.

Nu eens gaan slapen, laat morgen iets weten als ik meer weet.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

05-01-2018 om 14:40 uur

@Heidi, wat akelig dat nu je maag weer lastig doet. Die pijn is berucht. Patiënten vertellen dit soms zelfs tegen ons.
Ik hoop dat je snel geholpen wordt. Echt dapper dat je toch nog drinkt.
Wat de CRP betreft. Ik heb dit nagevraagd. Als ze dit bij jou regelmatig bepalen is het heel betrouwbaar. Ze weten dan wat voor jou normaal is en zijn dan goed in staat veranderingen te zien. In combinatie met jouw ziekteverschijnselen en de andere laboratoriumwaarden bepalen ze dan of het bacterieel is. Als ze een sputum-kweek doen weten ze het zeker. Maar aangezien jij zo ziek bent op zo'n momenten beginnen ze direct met de ab.
Vaak gebruiken ze de kweekuitslag om de behandeling bij te stellen als het niet goed gaat.
Ik zit nu in de trein naar de auto toe. Ben heel blij dat alles goed gegaan is deze kerstvakantie van L.
Een goed weekend!

05-01-2018 om 15:29 uur

Op wat voor lab werk jij, Kariboe? Het klinkt allemaal wel een beetje zoals mijn werk.

06-01-2018 om 06:04 uur

@Daantje, ik werk op een laboratorium voor virologie. Heb in het verleden bacteriologie, schimmels, parasitologie en klinische chemie gedaan.
Op wat voor laboratorium werk jij?

06-01-2018 om 07:17 uur

@Kariboe leuk! Bij ons bestaat de virologie niet meer, dat is overgenomen door moleculaire diagnostiek. Ik werk op de immunologie (met name leukemie/lymfoomtypering maar ook auto-immuunziekten en infectieziekten).

06-01-2018 om 18:06 uur

@Daantje, leuk! Bij ons is er ook laboratorium immunologie.
De meeste aanvragen betreffen bij ons ook een PCR hoor. Wij kweken echter nog wel, vooral voor de research.
Ik doe vooral monsterverwerking en serologie.