vakantiehuis gezocht in Oostenrijk

01-01-2018 om 20:22 uur

Hallo,
Wij zijn op zoek naar een CARA vriendelijk vakantiehuis in een bergachtig gebied in Oostenrijk.
We hebben nogal veel wensen en kunnen daardoor niet echt vinden wat we zoeken. Wie weet hebben jullie hier tips voor ons.
wat wij zoeken
-liefst een huis ipv appartement
-geen vloerbedekking/ kleden op vloer
- geen stoffen bank/ stoelen
- 3 slaapkamers ( geen slaapbank in huiskamer ivm met telkens opmaken en afhalen van de slaapbank)
- geen kachel
-geen huisdieren!
-rookvrij
- bergachtig gebied
-wel wat levendige omgeving ( restaurant, winkel), maar niet super toeristisch

Het zijn zeker veel wensen... ik weet het. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar wie weet hebben jullie tips??

Login of registreer om te reageren
01-01-2018 om 20:29 uur

Ben je ermee bekend dat huisstofmijt boven de 1500 meter niet kan overleven en dingen als vloerbedekking of een stoffen bank dan misschien minder bezwaarlijk zijn?

Ik kom regelmatig in een Landalpark in Oostenrijk, voldoet aan je eisen behalve vloerbedekking (alleen in de slaapkamers), een stoffen bank. Ook is er een klapbed in de woonkamer maar dat kan je gewoon met het beddengoed erop inklappen.

Veel dingen die je niet wil zijn typisch Oostenrijks dus ik zou ook eens oriënteren op andere landen in de bergen, misschien voldoet dat sneller.

Login of registreer om te reageren
01-01-2018 om 20:34 uur

Ja ik weet dat en daarom vind ik het zo moeilijk om iets geschikts te vinden. Welk land zou je me dan aanraden? Frankrijk? Duitsland? maar daar loop ik tegen hetzelfde aan. Scandinavie? maar dan vind ik de taal een probleem...

Login of registreer om te reageren
01-01-2018 om 20:37 uur

Misschien Italië (Dolomieten) of de Pyreneeën in Frankrijk/Spanje/Andorra? Minder bekend. Ik ben er zelf nooit geweest, mijn vriend wel in Italië.

Login of registreer om te reageren
01-01-2018 om 20:55 uur

Check ook even hoe het zit met wel/niet roken in de horeca als je graag uiteten wil. In Oostenrijk en ik dacht ook Duitsland verschilt het per bundesland.

Login of registreer om te reageren
01-01-2018 om 21:06 uur

wij gaan graag voor het "gemutliche" in oostenrijk en duitsland... al vaker in Frankrijk geweest, maar dat is niet echt mijn land. Italianen zijn best druk volgens mij met wat ik zie op vakanties. We willen ook niet in zo een zeer drukke toeristische omgeving ivm autistische zoon.

Login of registreer om te reageren
02-01-2018 om 11:26 uur

@ Daantje vraag me af hoe het zit met de overleving, verspreiding en voortplanting van de stofmijt in Zweden. Heb er zelf weinig last van in Zweden wellicht omdat de levenscyclus 2-3 maanden van die mijt is en de winter vaak veel langer is dan in Nederland.

@ arietje73 in de meeste Scandinavische landen spreken ze heel goed Engels erg rustig algemeen en niet echt toeristisch. We hebben zelf een vakantie huisje in Zweden en daar heb ik heel weinig last van mijn longen.

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 15:19 uur

Er is een longvriendelijk logeerhuis in de Spaanse Pyreneeen, Recover
Www.guesthouse-recover.com

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 18:46 uur
Reactie op emsepems

Kan een god reisbureau je ook helpen?

@ Emsepems dat God een reisje boekt voor je dan is het meestal een enkele reis en eenmalig!

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 18:57 uur

Oeps.... hahaha
Wil je oook graag weer gezellig terug zien op dit forum Marietje, maak er dus maar 'goed' van!

Login of registreer om te reageren