Opname in Davos

13-05-2017 om 18:02 uur

Beste leden,

Ik word binnenkort opgenomen in Davos voor een longrevalidatie. Best heel spannend! Ik vroeg me af of er nog meer leden zijn die in mei naar Davos gaan voor een opname? En verder zijn alle tips natuurlijk welkom m.b.t. een verblijf in Davos.

Ik hoor het graag.

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 14:33 uur

Dag Lady,

Ik ben in 2016 opgenomen geweest in Davos en heb er hele goede ervaringen mee. Door de begeleiding van het multidisciplinaire team krijg je alle mogelijkheden om aan je gezondheid te werken. Vond de eerste week heel moeilijk omdat je dan nog niets mag doen. Je moet eerst wennen aan de ijle lucht en soms tijdelijk aan de zuurstof. Er zijn de eerste week veel gesprekken en onderzoeken, dan wordt je behandelplan opgesteld en daarna gaat het echte werk langzaam aan beginnen. Je leert van alles over je ziekte, medicatie en het omgaan met je ziekte. Het eten is er heel goed voor elkaar en dat betekent dat je je aardig moet beheersen, afhankelijk van je behandelplan. Je kamer (ik had een groene) is prima en je hebt ook je eigen badkamer. Ik kwam met een heel fijn groepje (4 personen) binnen en we hebben elkaar er tijdens de hele opname doorheengetrokken. Iedereen heeft weleens een dip en heimwee, maar de prachtige omgeving doet heel erg goed. Tip: neem het kaartspelletje Uno mee, daar hebben we vreselijk veel lol mee gehad. En vergeet vooral niet dat je er voor je eigen gezondheid bent en dat je daar alle mogelijkheden krijgt om er het beste van te maken. Heel veel succes met je opname!

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 14:35 uur

Zag nu pas dat je al in 2017 bent opgenomen..... Was het voor jou een goede opname?

Login of registreer om te reageren