Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
26-12-2017 om 13:45 uur

Als je ooit nog eens kinesiotape eraf wil halen, moet je het besprenkelen met sterilon of babyolie, dan lost de lijmlaag op. Beterschap voor nu!

26-12-2017 om 17:02 uur

Hallo Heidi,

Wat weer vervelend dat je nu ontstekingen hebt waar dat tape gezeten heeft. Misschien krijg je daar speciale creme voor of misschien moet je wel ab voor die ontstekingen maar dat mag je hopen van niet! Hoop niet voor je dat je longen weer vervelend gaan doen maar ja even ergens op visite of met de kinderen van rolstoelbasketbal op stap kan al weer genoeg zijn om ziek te worden .Bedoel je dat je morgen naar je HA gaat of vandaag?
Beterschap hoor!
Hier de kinderen op visite gehad 1e kerstdag. Was rumoerig maar erg gezellig. Joey heeft ook super genoten. Hij vindt visite toch zooo super leuk. Vandaag naar mijn man zijn moeder en haar jarenlange vriend geweest. Jammer genoeg lijkt het erop dat ze iets dementeert. Verders vandaag super rustig en niet teveel doen. Is nu wel weer oppassen want overal zijn verkouden mensen. Misschien word ik het ook wel na de kerst. Zien wel.
@Kariboe fijn dat jullie beiden al weer iets opgeknapt zijn. Fijn dat L. haar kadootjes leuk vond.

groetjes en knuf,

Elisa

27-12-2017 om 00:06 uur

@Kariboe Moet een zalf gebruikte die bacteriën dood, alle zou moeten, gebruikte die al, vrijdag terug op controle. De koorts komt van de wonden en longen reageren daar ook op. Vrijdag dus herevaluatie wonden, koorts, longen :). Thuis zitten met zo een dagen is inderdaad fijn, en luieren ook, doe ik ook, mijn puzzel is af, zo enkele foto's ervan. Hoe is het ondertussen met jullie, al beter?

@Daantje bedankt voor de tip, nu zou het niet geholpen hebben denk ik, huid was zwak door de reactie op de tape en door die allergische reactie waren de wonden er, als ik hem eraf deed kwam vel mee omdat er onder al wonden aan het vormen waren, weet niet of ik het zo goed uitleg. De wonden zijn er dus door de allergische reactie en niet helemaal door de tape eraf te doen, heeft er wel mee te maken. Ben vandaag niet zo goed in uitleggen ;) sorry.

@Elisa Ik moet er nu een zalf opdoen en vrijdag terug op controle gaan, dan bekijkt ha hoe het vordert en of ik iets anders moet doen, de koorts die ik heb komt door de wonden en longen reageren daar op, hopen als dat beter is dat longen ook weer rustig worden. Voorlopig nu niets doen voor de longen, vrijdag bekijken we het weer of ik toch iets moet opstarten voor mijn longen. De ontsteking zit op 3 wonden die ik dus ook niet makkelijk dicht krijg, hopelijk is het tegen vrijdag al een stuk beter. Ja oeps het was al 26 december toen ik hier iets plaatste, het was dus op dinsdag 26/12 dat ik naar de ha ging :). Ik bescherm me als ik buiten kom om zo te zorgen dat ik geen of bijna geen infecties overneem. Of dat 100% helpt weet ik niet, maar zal toch iets doen. Fijn dat kinderen op bezoek gekomen zijn, is altijd fijn.

Ben bij de ha geweest en moet voort doen met de zalf die ik ben beginnen te gebruiken als er ontsteking was.
Longen en koorts is een reactie op die ontsteking.
Vrijdag moet ik terug langs de ha voor evaluatie van de wonden en longen.
zodat we voor het weekend kunnen ingrijpen, moest het nodig zijn.
Want het is een lang weekend en naar ha van wacht gaan daar ben ik niet meer zo voor.

Verder vandaag, of eerder gisteren even op het werk geweest.
Was wel fijn, terug naar het werk te gaan.
Deze avond moest ik werken, er was een wedstrijd en dan doe ik het loket.
Daarna naar de wedstrijd gekenen, was ook fijn.

Maar dan wordt het al snel laat, de wedstrijd begint om 20u30 en is gedaan om 22u30.
Dan nog naar huis rijden, dan is het al rap 23 uur of later eer je thuis komt.
En direct gaan slapen is niet goed, want de spanning van de wedstrijd zit nog in je.
En dan slaap je heel onrustig, heb ik al ervaren, dus dan even hier schrijven.
En dan is het ook snel al de andere dag als je schrijft ;) :)

Mijn 3D puzzel is af en heb er foto's van :)
Eerst foto's van het begin, dan de dag erachter en dan als hij af is.

Dag 1 als ik beginnen puzzelen ben, was op kerst avond zelf. Heb toen ongeveer een uurtje gepuzzelt.
Eerst de voorkant van het kasteel:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25994622_1645757268778948_5465791592604788232_n.jpg?oh=7bdfa5e62c13639f270e999cad290e6e&oe=5AB34273

Dan de achterkant:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25660407_1645757272112281_5290022614094517273_n.jpg?oh=b44e36408aa965142c88bdbd81cc4837&oe=5AFB9B59

En dan de 2 zijkanten:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25659750_1645757262112282_6202663070216280092_n.jpg?oh=9db5a3273efeba9b1251408da90bb5d9&oe=5ACB4650

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25594060_1645757265445615_4819281217633068549_n.jpg?oh=57303ad7e713df58d4afa32a24a5cc86&oe=5AB1FEEB

De dag erna heb ik maar heel even gepuzzeld voor ik ging slapen.
Gedachten even afgeleid met het puzzelen.
Had het even moeilijk omdat wonden ontstoken waren.
En ook omdat ik koorts maakte en longen minder gingen.

Werd me allemaal even teveel, omdat het van de ene infectie in de andere gaat.
En omdat er dus weer iets is, en longen weer moeilijk deden.
En het puzzelen helpt me daarbij heel goed.
Dan moet je je concentreren op iets heel anders.

Dus nu wat ik de dag erna op kerstdag puzzelde.
Het is niet veel, denk dat het een half uurtje was dat ik gepuzzeld heb.
Weet het niet zeker meer.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26171036_1646681488686526_1262067606135989988_o.jpg?oh=0b680f2cbbcb0e9a687abce3278c7a2f&oe=5AC45C0D

En dan nu wat ik op tweede kerstdag gepuzzeld heb :)
Hij is volledig af geraakt, ben er wel even mee bezig geweest.
Maar dat kan geen kwaad, is fijn om te doen.
En wilde hem af krijgen en is ook gelukt.
Na ongeveer 2u30 a 3u puzzelen :)

En dan nu het volledige kasteel, naast het kasteel staat wat ik daarvoor in elkaar gestoken heb.
Een windmolen, dat ging vlot om die in elkaar te steken :)
Aan het kasteel heb ik langer werk gehad :)

nu eerst de voorkant van het kasteel, met de windmolen ernaast:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26026044_1646684638686211_6568127359240490581_o.jpg?oh=3f87ad602b8d54a46f86193f7a06fe44&oe=5AB8CE4E

Dan de achterkant van het kasteel, er staan andere tekeningen op, daarmee laat ik alles zien:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26047363_1646684618686213_583941994696105212_n.jpg?oh=e316ce32b2fe8201bf262811b298b7c4&oe=5AB40B86

En dan de zijkanten, hier staan ook andere tekeningen op:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26113735_1646684625352879_5217257216520201136_n.jpg?oh=5080764c0dfa992d8e13e72944efec6d&oe=5AB5ABBE

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25659386_1646684622019546_2824764981722261016_n.jpg?oh=5f21079f423c0f8b3487ef0f86596ac2&oe=5AB3139A

Zo nu heb je het hele kasteel op foto gezien.
Is een mooi kasteel, ben er blij mee :)
En heb er mijn plezier aan gehad om het in elkaar te zetten.

En ben echt blij dat je nu terug foto's via facebook kunt plaatsen hier.
Is veel handiger dan een website die ik gebruik speciaal hiervoor.
Dat dat nu maar blijft lukken, en niet plots niet meer gaat zoals de vorige keer.

Ga nu eens gaan slapen, want is weer laat, maar blijf wat langer liggen :)
Zo heb ik ook voldoende geslapen en desnoods in de dag weer even in bed.
Hopelijk slaap ik goed, want dat is de vorige nachten niet zo goed geweest.

Wakker door longen, wakker door wonden, ...
En ja eens wakker terug moeilijk in slaap raken.
Dan me even bezig houden tot ik voelde dat ik moe genoeg was om te slapen.
Dus nu hopen op een goede nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

27-12-2017 om 22:12 uur

@Heidi, ik ben blij dat ze je wonden en longen goed in de gaten houden. Ik hoop dat het gaat beteren de komende dagen.
Je kasteel is echt prachtig geworden! Ik wist niet dat je zulke mooie puzzels hebt.
Ik ben blij dat je het loket kon doen. Het wordt dan wel een keer laat maar je hebt leuk gezelschap en kunt van de wedstrijd genieten.
L en ik zijn nagenoeg beter gelukkig. L geniet van haar logeerpartij.
Welterusten!

27-12-2017 om 22:53 uur

@Kariboe ja de ha die ik nu heb doet het heel goed en houd me goed in de gaten. Ik heb het gevoel dat longen slechter worden, 1 Vande 3 wonden doet het goed, de andere zien er nog niet zo goed uit, heb ook nog steeds koorts, dacht afspraak te vervroegen, maar uren die vrij zijn komen niet overeen met mijn agenda :(. Fijn dat jullie beter zijn en dat L geniet van haar logeerpartij.

Vandaag rustig dagje nog eens ingelast :)
Had deze nacht heel slecht geslapen.
En heb in de namiddag wat bij geslapen.
Had het nodig, anders zou ik de dag niet doorgekomen zijn.

Deze avond ben ik gaan eten bij een collega.
Het was enorm lekker en hebben leuk zitten babbelen.
Was echt fijn, maar ben nu wel moe daardoor.
Hopelijk slaap ik dan ook goed.

Morgen heb ik met vrienden afgesproken om te gaan eten ‘s avonds.
Kijk er naar uit, gezellig samen rond tafel.
Lekker eten, meer miet dat niet zijn.

Met oud op nieuw gaat het ietssimpels worden.
Dat makkelijk is en niet teveel tijd in beslag nemen.

Nu gaan slapen,
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

28-12-2017 om 22:39 uur

Hier gaat het weer de verkeerde kant op :(
Koorts is weer aan het stijgen
Longen gaan achteruit :(
Afspraak met ha komt niet te vroeg.

Gelukkig zijn de wonden aan het beteren :)
Dat is dan toch al iets positiefs
Hopelijk kan ha me morgen helpen.
Prof is met verlof tot 8 januari, dus daar kan ik niet terecht.

Vandaag het rustig gehouden.
Uitgeslapen ben de laatste tijd enorm moe.
En graal precies niet uitgeslapen.
Ga moe slapen en sta moe op.

Morgen ook eens tegen de ha zeggen.
Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik van de ene infectie in de andere ga..
En lichaam de tijd niet krijgt om te recupereren.
En goed slapen doe ik meestal ook niet.
Vorige nacht wel beter geslapen.
Maar toch blijf ik moe, ondanks goed slapen.

Hoop dat hij daar ook tips voor heeft.
Dat ik even niet zo moe meer ben.
Of gewoon wat tips om beter te slapen.

Ga eens een poging doen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

29-12-2017 om 08:32 uur

Hoi @HeidiV wat vervelend dat je weer koorts hebt en dat de longen niet mee werken. En wat je al schrijft het lichaam heeft moeite om te herstellen van al die infecties achtereen.

Hier gaat het redelijk. Heb alleen een medicatie probleem met de singulair granulaat deze is niet leverbaar en op kauwtabletten en filmomhulde tabletten reageer ik allergisch. Nu de long verpleegkundige maar gemaild mischien dat die een tijdelijk oplossing weten.

@Kariboe gezellig dat je dochter gaat logeren.

knuffels

petra

29-12-2017 om 19:57 uur

@Heidi, wat naar dat je longen en wonden zo opspelen.
Ik denk zeker dat je zo moe bent door het chronisch ziek zijn. Er is ook een bewezen bloedarmoede die hierop duidt. Ben de naam vergeten maar ze kunnen dit duidelijk aan het bloed zien. Behalve bloedarmoede kun je ook moe worden door andere dingen natuurlijk.
Ik hoop dat je ondanks je ziek zijn toch nog naar vrienden kunt gaan en wat genieten.

@Puckie, L en mijn mama hebben genoten van de logeerpartij. L heeft geschaatst, is naar de kapper geweest en ze zijn naar een dinosaurusmuseum gegaan.

L is weer thuis, we zijn allebei blij dat het weekend is.
Knuffel!

29-12-2017 om 23:06 uur

@Puckie het is weer ab geworden, heb een bacteriële infectie :( en een infectie op mijn been, ziet rood aan mijn voet en is warm. Heb nu een zwaardere ab gekregen, hopelijk dood die alle beestjes dat ik er vanaf ben voor goed. Ik hoop voor je dat de longverpleegkundige raad weet. En dat je medicatie probleem opgelost raakt. Hoe gaat het met je polsen?

@Kariboe ik moet terug ab nemen, heb een bacteriële infectie, en heb ook een infectie op mijn been, aan voet ziet het rood en voelt het warm aan. Bloedarmoede heb ik niet, ik neem al even ijzertabletten en dat wordt zeer goed gecontroleerd, mocht nu even stoppen met ijzer te nemen en binnenkort terug controle om te zien dat het goed blijft of terug daald. Het moe zijn komt door het steeds ziek zijn. Fijn dat L en je mama genoten hebben van de logeerpartij, geniet van het weekend.

Ik heb weer ab gekregen, heb terug een bacteriële infectie.
Heb ook een infectie op mijn linker been.
Ziet rood aan mijn voet en voelt warm aan.
Daar werkt ook de ab op, dus is goed voor longen en been.
Hoop dat de ab alle beestjes dood, dat ze voor goed weg zijn.

De wondjes genezen gelukkig goed.
Twee zijn er al dicht en niet meer ontstoken.
Het derde en de grootste en meedt ontstoken wonde is ook goed aan het genezen.
Dus dat gaat gelukkig de goede kant op.
Nu de rest nog en dan is het goed ;)

Heb deze voormiddag voor mijn opleiding filmpjes gemaakt van een speler.
Deze keer zitten er perfecte tussen.
Hopelijk zijn ze nu goed genoeg voor mijn leraar.
Op de vorige ben ik net gebuist, maar is omdat filmpje niet goed was.
Dus nu op hoop van zegen dat het wel goed genoeg is.

Moet mijn theorie examens nog doen.
Moet nog een datum afspreken daarvoor.
Ga dat eens bekijken wanneer dat uitkomt.
En ja dat ik goed genoeg ben om te studeren.
Want zoals ik nu ben gaat dat niet goed, concentratie is niet echt hoog.

Ga eens een poging doen om te slapen.
Vorige nacht heb ik redelijk geslapen.
Al twee nachten eigenlijk redelijk geslapen en niet vaak wakker geworden of wakker liggen.
Vorige nacht maar 1 keer wakker geweest.

Maar blijf moe, komt door het steeds ziek zijn.
Hoop dat dat eens onder controle is, zodat mijn lichaam eens kan recupereren.
Dan zal de vermoeidheid ook mindere worden.
Daar gaan we dus voor gaan :)

Fijn weekend!

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

30-12-2017 om 07:28 uur

Is onderhoudsantibiotica niets voor je? Je hebt zo vaak een kuur. Beterschap!