Zware benen en ook een moe gevoel erin

17-12-2017 om 10:02 uur

Heb hele zware benen en een moe gevoel erin.
Voelt niet fijn aan .
Zijn er mensen die dit ook weleens hebben ????
En wat doen ze er dan aan ??????
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 11:06 uur

Hallo Nel,ja ik heb dat ook geregeld, vooral als ik erg benauwd ben.
Volgens mij hebben je benen veel zuurstof nodig en door de benauwdheid krijgen ze dat wat minder, zoiets is het dacht ik.
En door de benauwdheid word je moe en merk ik t altijd het eerst aan mijn benen.
Een oplossing heb ik niet, behalve op tijd je rust nemen en vele pauzes bij inspanning in bouwen.
En wanneer het lukt vooral je beenspieren trainen, sterke spieren kunnen meer aan.
Ik heb bij erge benauwdheid in mijn hele lichaam een naar gevoel, een soort kriebel, ik kan het niet uitleggen eigenlijk wat voor gevoel maar het is een rot gevoel.
En soms is dat gevoel zo naar dat ik geen stap meer kan verzetten, ik denk zelf dat ik dan teveel lucht vasthoud en misschien zelfs wat teveel koolzuur stapel.
Na rust gaat het dan weer beter.
Fijne dag en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 11:47 uur

Ha Jolien dus heeft dat ook .
Heb het vrijdagavond gekregen toen was ik meer benauwd ook .
Was s middags naar buiten geweest in de rolstoel.
Gisteren was ik er erg naar van heb veel op me bed liggen slapen .
Nu gaat het iets beter
Ja en kriebels en het gevoel hebben dat je benen 2 x zo dik zijn
Ook s nachts ben ik nu ook benauwd er dan anders .
Dus hou ik vandaag ook maar me rust
Ook een fijne dag Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 12:18 uur

Ik denk zelf dat het weer er ook mee te maken heeft, dan is t weer erg doog de lucht en dan weer erg vochtig, ik heb naast copd ook astma en reageer ook op weersveranderingen e.d.
Dus het kan best bij jou ook liggen dat je van binnen naar buiten gaat een soort klap aan kou op je longen krijgt,als ik naar buiten ga zorg ik dat ik niet van heel warm naar heel koud ga, ik ga eerst even buiten mijn deur staan wennen ,in een soort buitenhal (appartementgebouw) dan wennen mijn longen eerst een beetje.
Ik ben momenteel ook erg benauwd, zodra ik mij inspan hijg ik als een paard in galop :)
Dus neem veel pauzes maar blijf in beweging, nu zijn mijn kaboutertjes ook op vakantie dus ik moet wel hihi.
Sterkte Nel, ik hoop dat er weer betere tijden aankomen, daar probeer ik altijd vanuit te gaan, we hebben elkaar hier om te steunen en even wat kwijt te kunnen.
Groetjes,Jolien

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 12:23 uur

Trainen! Sterkere spieren zijn minder snel vermoeid en verzuurd waardoor ze meer kunnen helpen. Als dit je zelf niet lukt, vraag dan advies aan een fysiotherapeut of medisch trainingscentrum.

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 14:28 uur

Ha Jolien ja het valt nu op nu ik benauwd ben om van binnen naar buiten te gaan
Dan heb je het meer benauwd als normaal nu het koud is
En ik weet omdat ik copd 4 heb en met zuurstof loopt dat het niet fijn is die kou .
Vind het ook fijn om vragen te stellen hier zo omdat je antwoord krijgt en dat is fijn .
Jij ook sterkte en de betere tijden ja daar kijk ik wel naar uit .
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 19:10 uur

hoi.
benen merk ik nooit zoveel van. wel dat ik meer last heb van mijn nek schouders en tussen de schouderbladen. ik geef hier altijd maar de schuld aan omdat ik als ik het benauwd heb vaak met opgetrokken schouders ga lopen. en er ook nog eens flink bij hyperventileer.
hebben jullie ook last van de schouders of echt alleen de benen
gr rita

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 20:17 uur

Ha Rita
Ja ik heb ook zere armen en schouders .
Soms ook me borstspieren
Volgens mijn komt het omdat ik te krampachtig adem loopt te halen .
Anders zou ik het ook niet weten .
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 20:37 uur

hoi Nel
dat komt ook bij mij als eerste op.
de een voor de andere dag is het ook verschillend.
als ik een drukke dag heb gehad merk ik dat ik er altijd wel meer last van heb.
daarbij heb ik ook last ven hyperventilatie, dus op dagen dat ik het benauwder heb dan anders, verergert mijn hyperventilatie en ook mijn spierpijn
gr rita

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 16:47 uur

Ik had vaker last van mijn benen en na onderzoek bleek, dat er een probleem was met de kleppen in de aders. Ik moest steunkousen gaan dragen, oppervlakkige adertjes moesten dichtgespoten worden en 1 ader moest operatief er uit gehaald worden. Echter, het spuiten viel me zo tegen: ik werd bont en blauw en daarna vieze bruine vlekken gedurende zeker 2 jaren. Ik was zo geschrokken van dat spuiten, dat ik geen verdere behandelingen toen wilde, ook de operatie en het dragen van de kousen niet. In 2010 verhuisde ik en wilde bomen planten in de tuin. Mijn benen voelden echter zo zwaar en krachteloos aan, dat ik de boompjes huilend geplant heb. Ik ben toen naar de huisarts gegaan, ben de steunkousen dagelijks gaan dragen en heb in 2016 en 2017 een laseroperatie gehad aan de aders. Sindsdien gaat het allemaal stukken beter, maar door mijn longproblemen (en wellicht andere vaatproblemen/hartproblemen) leg ik niet meer veel km's af. Nu af en toe probleempjes in de kuit en de voet, ik denk als reactie op de verwijderde aders (oktober 2017), want dat had ik in de maanden na de eerste operatie ook.
Ook lig ik 's avonds veelal voor de tv en heb het idee, dat het daardoor ook goed gaat met mijn benen. Overigens, zit of lig ik niet langer dan 1 uur achter elkaar, sta regelmatig op, heb geleerd hoe ik moet stofzuigen en stil staan (wippen van het ene been naar het ander).

Nek-, schouder- en rugklachten? Ja, mijn hele leven. Maar ben even moe nu, zit ook al lang genoeg... kom daar ooit nog wel op terug.
Ik hoop, dat je iets kunt met mijn verhaal...

Login of registreer om te reageren