hoesten door slijmen in de keel maar wel schone longen

20-07-2014 om 13:23 uur

Hoi,

Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen.

Na een week van hoesten zijn we met de jongste naar de KA gegaan. Onze eigen KA is jammer genoeg met verlof. We waren reeds bij de HA maar die kon, behalve een licht rode keel, niets vinden en concludeerde: een virus.
De KA gisteren zegt dat het een allergische reactie is. Ze heeft wel zware exceem en reageert oa op peer, zand, gras enz.
Haar longen klinken helemaal ok. Het hoesten zou door slijmvorming in de keel zijn. Dus enkele hoestbuien overdag maar zodra ze neerligt stopt ze niet met hoesten tot we nog eens extra vernevelen.
Momenteel moeten we driemaal vernevelen voor 3 dagen en dan nog 3 dagen tweemaal vernevelen. En tijmsiroop geven.  De Xyzall siroop naar elke avond 5 ml.
Meer kan hij niet doen.
Onze eigen KA is pas terug als we al op vakantie vertrokken zijn.

Herkent iemand dit?

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 13:26 uur

Hoi Caro

Bah wat een ellende allemaal.
Kan het zijn dat er vanuit haar neus slijm in haar keel en longen loopt? Dan zou neusspoelen verlichting kunnen geven.

Sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 13:28 uur

Jippie,

Haar neus is volledig vrij. Geen enkel symptoom van lopende neus of verstopte neus. Maar inderdaad, voor de zekerheid spoelen we elke ochtend en avond ook haar neus.

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 21:03 uur

Ik snap ook niet goed hoe het kan en waar het slijm dan vandaan komt. Ik heb het nu ook en ook al eerder gehad. Het voelt echt als het ophoesten van sputum uit je longen en toch klinken m'n longen dan schoon  :? Blijkbaar komt het dan meer uit je luchtpijp en bronchiën ofzo?

Login of registreer om te reageren
22-07-2014 om 10:37 uur

Oihoi, ik loop ondertussen al 3 maanden met hetzelfde probleem. Aalleen door de hoestbuien ga ik ook nog eens spugen zo erg is het. De huisarts verdachta llemaal anderen dingen. Heb zelfs medicijnen gehad voor reflux, maar die hielpen niet. Nu ben ik eindelijk doorgestuurd naar de longarts waar ik volgende week een afspraak heb.

Groetjes steffy

Login of registreer om te reageren
30-07-2014 om 18:48 uur

Hier van hetzelfde laken een pak...heel veel hoesten en slijmen...wordt er doodmoe van >:( moet ook nog weer voor een longfunctie test komen bij de longverpleegkundige dus ik ga dit wel aankaarten!
groetjes Petra

Login of registreer om te reageren
02-08-2014 om 09:20 uur

Ik had/heb precies hetzelfde probleem, was ervan overtuigd dat het afkomstig was uit de lagere regionen, maar dokter vertelde dat het uit mijn neusholtes en voorhoofdholtes zakte als ik lag/sliep. Heb nu een neusspray met corticosteroïden gekregen die ook mijn hooikoorts extra aanpakt en nu na een paar weken is het slijm en taaislijmprobleem nagenoeg verdwenen.

Login of registreer om te reageren
13-11-2017 om 19:10 uur

Hoi, ik loop vanaf dat mijn zoontje een paar maanden is geregeld bij de kinderarts binnen. Begon met exceem. Later verdween dit en ontstonden hoestklachten, nu is hij bijna 5 en sinds vorig jaar krijg hij tweemaal daags de ontstekingsremmer en zonodig luchtwegverwijderaar, ook amvamys neusspray. Het ging een periode goed. Eerder is hij ook geprikt en hieruit kwam huisstofmijt allergie en paarden. Klachten zijn vooral hoesten hoesten en hoesten, nu al weken lang en begint in avond, soms uren in de nacht of heel vroeg in de ochtend. Bleek zien en blauwe kringen. Zomer ging overigens goed. Desloratadine is ook voorgeschreven maar om dit dagelijks te geven zorgt weer voor vermoeidheidsklachten. Ik ben een beetje wanhopig en zoekende. Het mannetje moet wel naar school en hij heeft in de klas nauwelijks klachten, rent mee en thuis ontstaat het weer. Speciale hoezen al aangeschaft, op school ligt in de klas echt wel stof en ik wil eigenlijk, met juf in gesprek, om meer schoonmaak te realiseren. Maar zou hij dan niet gelijk in de klas last moeten hebben.? Vorige week had hij zoveel gehoest dat hij in de ochtend een emmer slijm met wat bloed overgaf, echt heel zielig om te zien. Hij weet niet beter. Ik vermijd al melk maar ik weet het echt niet meer. Vandaag bij huisarts geweest, longen klonken weer schoon. Ventolin doet weinig als ik het vaker volgens longverpleegkundige moet geven, hij wordt er wel drukker van en ook bloedsuikerspiegel schommelt dan. Wat is het toch wat ik kan doen.? Ook ben ik bang dat langdurig de ontstekingsremmer de groei remt. Thuis dweil ik geregeld. Stoffen bank wil ik eruit maar pas alles weer gewassen. Help, slapeloze nachten...Iemand tips?

Login of registreer om te reageren
17-12-2017 om 10:54 uur

Hallo mensen.

Ik heb nu al een tijdje ophopend slijm in me keel. Word er gek van.. kan dat zijn door de kou buiten? Zijn er mensen hier die dat probleem ook hebben. En heb je daar iets voor? Want me pufjes helpen niet echt.

Gr, mike

Login of registreer om te reageren