Astma of copd en sporten

01-03-2015 om 14:41 uur

Men heeft besloten dat ik 2 x per week moet gaan trainen i.v.m astma.
Dit is namens Heideheuvel de conclusie van de observatie die ik daar heb gehad.

Mijn longarts vind het eigenlijk maar onzin en ik vind het zelf eigenlijk ook onzin.
Als ik bijvoorbeeld een slechte nacht heb gehad heb ik daar de hele dag last van en
dan ben ik ook niet vooruit te branden met trainen.
Ik kan me niet voorstellen dat 2 x per week trainen gaat helpen, toch ben ik al ongeveer
een maand aan het trainen en het helpt zoals verwacht nog niks.

Zelf ga ik liever een stukje lopen of fietsen in de buitenlucht i.p.v trainen.

Bespaar me de opmerkingen dat je er wel in moet geloven want daar kan ik niks mee.

Samen met de longarts ga ik nu verder op het allergische vlak, in de hoop dat hier nog winst valt
te behalen.

Zelf had ik veel meer verwacht van het astmacentrum, maar als je longinhoud goed is en je hebt
geen longontstekingen dan kunnen ze blijkbaar niet veel doen.

Allergieen dat is het probleem en voor mijn gevoel is daar heel weinig op getest in het astmacentrum.

Zijn er mensen bij wie trainen wel geholpen heeft ?

Login of registreer om te reageren
15-12-2017 om 05:40 uur
Reactie op Shadow

Ik heb fysio in het ziekenhuis en pas weer contact als ik er heen ga.

Ik zou sowieso gaan, er is altijd wel iets dat je wel kan doen.

Login of registreer om te reageren
15-12-2017 om 06:28 uur

Ja dat denk ik ook wel, al loop ik maar 10 min op de band en fiets ik ook korter. Maar het was moeilijk om deze beslissing te maken, want de ha zei voorlopig mag je géén fysio doen. En ik mocht ook al niet meer naar de manueel therapeut, ik was behoorlijk ziek. Ik had een blessure op gelopen bij de fysio met de gewichten en daar loop ik nog steeds mee. Maar toen ik vroeg hoelang dan niet, kreeg ik daar geen duidelijk antwoord op. Ik moest veel rusten want ik had een heel hoog ontstekings waarden van 190. Daarom die onzekerheid, wat moet Ik!

Login of registreer om te reageren
24-12-2017 om 06:23 uur

Inmiddels ben ik 2x naar longfysio geweest en het viel niet mee.
Ik kan wel zeggen dat ik van voor af aan moet beginnen, maar de verpleegkundige begeleiden mij goed hierin.
De mist werkt ook niet mee de laatste tijd en heb daar ook veel last van,maar ik zet gewoon door.
Prettige feestdagen en een gezond 2018

Login of registreer om te reageren