Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
10-12-2017 om 21:26 uur

Sterkte!! Hopelijk nu over de hobbel heen...! Beterschap!

12-12-2017 om 03:04 uur

@Heidi, wat naar die koorts. Je ligt in het ziekenhuis dus ze hebben al veel nagekeken en onderzocht.
Het is echt frustrerend dat ze voor jou nog geen behandeling hebben die je wat beter maakt nu.
Ik hoop dat ze snel weten wat helpt.
Duim voor je!

16-12-2017 om 23:27 uur

@Oma Akke dank je, ik ben ondertussen terug thuis, het ging even beter, maar terug ziek. Voor de koorts hebben ze nog niet gevonden van waar het komt. Hoe gaat het met je?

@Elisa ik ben ondertussen thuis :) maar nu ook al weer ziek. Hoop dat het lukt om thuis te blijven, kerst wil ik thuis zijn. Hoe gaat het met je?

@Edelweiss dank je, ik ben ondertussen naar huis gemogen, hoop dat je ook al vooruitzicht hebt om het ziekenhuis te verlaten. Ik duim voor je. Veel beterschap. Hier cortisone aan het afbouwen, maar weer goed ziek, maandag terug ha en zien wat die zegt. Voor de koorts hebben ze nog geen verklaring, is ook raar mijn koorts de ene moment heb ik 38°C en een paar uur later 37,2°C, hoe dat komt en van waar een raadsel. Fijn de sneeuw en de bergen, geniet maar van het mooie uitzicht.

@Kariboe ondertussen terug thuis, maar terug goed ziek :(, hoop dat ik kan thuis blijven. Ze vinden niet waar de koorts vandaan komt, is ook wel rare koorts. De ene moment heb ik 38°C en een paar uur later 37,2°C en dus niet te verklaren, geen bacterie of virus te bespeuren, van waar het komt een raadsel.

@Puckie dank je, hier terug thuis, maar weer goed ziek, hoop dat thuis blijven lukt. En voor de koorts nog geen verklaring, echt een raadsel. Hoe gaat het met je? Lukt het daar een beetje.

Even geleden dat ik iets schreef.
Gaat de laatste weken niet al te best hier.
En slaap veel in de dag en ‘s nachts :)
Kom daardoor vaak niet tot schrijven hier, ga proberen terug iets vaker te schrijven, als het lukt.

Ben ondertussen thuis en dat is fijn :)
Maar ook weer goed ziek, ben al bij ha geweest, maar ga maandag terug gaan.
Hoop dat ik kan thuis blijven, en kerst thuis vieren.

Voor de koorts hebben ze niet gevonden van waar die komt.
Is ook echt raar de koorts, de ene moment heb ik 38°C en dan een paar uur later 37,2°C zonder er iets voor in te nemen.
En dan kan ik enkele uren later weer 38°C hebben.
Het is een echt raadsel, hoop dat het ooit, en liever rap dan laat, gevonden wordt.
En dat ze er iets kunnen aan doen, dat vooral.

Vandaag mijn kamer versiert, rustig op mijn tempo met veel rust tussendoor.
Het is echt gezellig geworden, echt kerst gevoel.
Morgen zet ik hier foto’s van mijn kamer.
Ben er echt blij mee, en nu ervan genieten.

Nu maar eens gaan slapen, want het is al laat.
Maar wou echt iets schrijven, dat jullie weer op de hoogte zijn van het reilen en zeilen hier :)

Slaap zacht!

Fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

17-12-2017 om 17:51 uur

@Heidi, inderdaad raar van de koorts. Er heerst vanalles. Het is misschien hopen op een wonder maar ik hoop toch dat het de komende tijd verdwijnt. Met alle virussen en bacteriën die er nu zijn.
Gezellig, je versieringen voor kerstmis.
Jij bent natuurlijk veel thuis. Dan is dat extra fijn.
Wij hebben maar een paar versieringen vanwege ons jonge katje. Die is nog erg speels en wild.

17-12-2017 om 21:04 uur

@Kariboe ja de artsen in het zh begrijpen het niet en weten niet van waar het komt, ik voel me echt ziek op het moment dat het omhoog gaat en als het terug daalt voel ik me ook terug wat beter. Hopen dat ze het ooit vinden van waar het komt. Ik geniet de ganse dag en avond ervan, het is ook al fijn om te weten dat het versiert is als ik niet thuis ben.

Zoals gisteren beloofd ben ik hier met foto's :)

Eerst foto's met het licht aan:

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0087_orig.jpg

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0090_orig.jpg

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0092_orig.jpg

En dan foto's met het licht uit, zo zie je de verlichting beter:

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0094_orig.jpg

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0096_orig.jpg

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-0098_orig.jpg

Hier gaat het vandaag een stukje minder, hoop dat het niet helemaal de verkeerde kant gaat opgaan.
Heb een afspraak bij de ha morgen, zien wat die zegt.
En hopelijk zit de stagiaire er niet bij, voelde me wat geremd vorige keer.

Heb het gevoel dat de infectie die ik nu heb op mijn longen zit.
Het voelt echt vast zitten, en dat is geen goed teken.
Ook zweet ik weer erg veel, en bij mij heeft dat meestal te maken met koorts.
Ik zweet dan zelf mijn koorts uit, en dan daalt mijn temperatuur.
Wat goed is, maar ook eigenlijk niet zo goed, betekend dat ik koorts heb :(

Hopen op een wondertje morgen, of dat ze eindelijk eens gaan vinden wat er scheelt.
Hou jullie op de hoogte, de afspraak is morgen namiddag.
Zal 's avonds schrijven wat het verdikt is.

Nu gaan slapen, heb mijn rust erg nodig.
En hopelijk niet wakker worden in een zwembad ;) :)
Vorige nacht niet, maar de nacht voordien was bijna zo.
Kleren hebben een dag liggen drogen en waren nog nat.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

18-12-2017 om 22:18 uur

Vandaag bij de ha geweest en hij heeft ab opgestart.
Er is ook wel bloed genomen en een sputumstaal voor onderzoek.
Maar aan wat ik hem zei was hij er zeker van dat het een bacterie is.
Nu hopen dat de ab rap aanslaat.

Morgen heb ik een longfunctie.
Was het vergeten, afspraak prof is verzet naar januari.
En ik dacht de longfunctie ook.
Maar niet dus, dus ik had ook wel een probleem.

Kine gepland half uur voor longfunctie.
Mijn in twee doen lukt nog niet, zou anders soms handig zijn :P
Dan maar naar de dienst gebeld en uitgelegd wat het probleem was.
Geen erg, ze kennen mij, mag gewoon later komen :)
Dat is de ideale oplossing :)

Nu zien hoe longfunctie is na een paar dagen thuis zijn.
En is ze niet zo goed ga ik even vragen of ik prof kan zien.
En kunnen we bekijken wat ik moet doen.

Nu maar gaan slapen, vorige nacht was redelijk.
Nu zit ik recht in bed, de hele tijd maar hoesten.
Hoop dat ik het onder controle krijg en wat kan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

19-12-2017 om 19:18 uur

@Heidi, je boom is echt prachtig. Die ballen in lichte kleuren en die witte veren maken hem erg lieflijk. De rest is ook mooi.
Gelukkig dat je nu ab hebt. Ze houden je ook goed in de gaten met alle onderzoeken.
Ik hoop dat je een beetje slaapt ondanks het hoesten.
Ik lig al in bed, ben weer verkouden aan het worden. L ook, die heeft zelfs de hele dag paracetamol moeten slikken.. Hopelijk zijn we morgen wat beter.

19-12-2017 om 23:54 uur

@Kariboe ik hoop voor jullie dat jullie morgen al wat beter zijn, ik duim :-bd. Ze houden mij inderdaad goed in de gaten. Longfunctie viel mee, NO meting niet, die was veel te hoog. Prof was er niet vandaag, een andere prof om raad gevraagd maar die zei morgen of overmorgen met eigen prof te bellen, maar die is op verlof, morgen bel ik het nummer van in de e-mail en hopelijk kunnen ze mij helpen. Veel beterschap :-bd.

Vandaag een longfunctie gehad en NO meting.
Spiro viel goed mee, had het anders verwacht.
NO meting is wat anders, die was te hoog :( maar eigenlijk had het niet anders kunnen zijn.
Doordat ik ziek ben is het vrij normaal dat die hoog is.

Ik ben dan langs de co sultatie geweest om prof te spreken.
Maar die was er niet vandaag.
De secretaresse ging een andere prof om raad vragen.
Ik moest even wachten en dan ging die prof komen.
Na een dik half uur kwam hij inderdaad, met het nieuws dat ik morgen of overmorgen mijn eigen prof moest bellen.
Daarvoor dus zo lang gewacht, kon die dat nu niet iets eerder komen zeggen.

Eens terug thuis direct een e-mail gestuurd naar mijn prof.
En kreeg een automatisch antwoord terug, dat ik niet verwachte :P
Mijn prof is in verlof tot 1 januari, wat raar want volgens de andere prof zou hij er morgen weer zijn.
Die zal dus een andere agenda hebben dan ik waar het morgen al 1 januari in is :P

In het antwoord dat ik kreeg staat een telefoonnummer voor dringende vragen.
Ga daar morgen naar bellen en hopelijk kunnen ze mij voort helpen.
Zal waarschijnlijk wel, anders had hij dat nummer niet in zijn e-mail gezet.
Morgen weet ik hopelijk dus meer wat ik nog mag doen.

Ben de cortisone aan het afbouwen.
Maar misschien is het nu beter dat ik weer even naar boven ga met de dosis.
Zou niet willen dat ik binnen een paar dagen op spoed zit.
Heb al wel ab en dat zal wel al iets doen.
Maar toch voor de zekerheid morgen een telefoontje doen.

En nu hopen dat ik beter slaap dan vorige nacht.
Al ben ik nu niet goed bezig ;)
Had bericht getypt en wou dan iets proberen, maar gevolg is dat alles dat ik getypt heb weg was.
En ben nu alles terug aan het typen, met gevolg dat het al laat is.

Vorige nacht zo goed als bijna volledig zittend geslapen.
Wilde er een foto van hier zetten.
En door daar mee bezig te zijn, en het lukte ook niet goed.
Was ik alle tekst kwijt en dus opnieuw begonnen.
Ik zoek nog uit of ik de foto hier krijg.
Anders is het iets voor morgen.
En denk dat dat het eerder gaat zijn.

Voorlopige zijn longen braaf, nog geen hoestbui zoals gisteren.
Zal het maar niet te luid roepen ;)
Zou niet willen dat ze ineens toch moeilijk beginnen doen ;)

Wij zeggen dat zo van “zal het niet te luid roepen” om ervoor te zorgen dat het niet gebeurd wat je niet wilt.
Wordt ook gebruikt bij kinderen of andere zaken.
Is dat als je iets zegt zoals ze zijn braaf aan het spelen.
Dat dan vaak gebeurd dat ze iets uit steken of zo.
En om dat te voorkomen zeggen ze dan ik zal het niet te luid zeggen of ik spreek het niet uit, ....

Ga eens een poging doen om te slapen.
Zit nu rechtop zoals gisteren, durf me niet platter leggen, want daardoor begonnen de hoestbuien.
Hopelijk blijven deze weg en lukt het mij om nog eens zo goed als zittend te slapen.
Anders leg ik me wel wat platter in de hoop longen niet reageren.
En de foto zijn jullie nog te goed van mij :)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

20-12-2017 om 09:05 uur

Hoi @HeidiV
Hopelijk krijg je de prof te pakken en dan ook meer duidelijkheid.
Moet je de cortisone afbouwen? Anders misschien even zo laten.

Hier last van het vuurwerk en dat vinden mijn longen niet leuk. Kan het niet altijd vermijden als ik buiten rij met de rolstoel.

Foto's zijn leuk

knuffels
petra

20-12-2017 om 16:33 uur

@Heidi, het is bij L en mij gebleven bij een verkoudheid. Geen koorts en niet echt ziek. We nemen af en toe een paracetamol en dan lukt het wel.
Ik hoop dat je door die dokter van het telefoonnummer goed geholpen gaat worden. En vooral dat je ook wat vanzelf opknapt.
Ik ken dat gezegde ook. Ik kom uit Brabant en mijn papa is dus Belgisch. Mijn papa en ik gebruikten het inderdaad vaak bij L. Dan was ze heel stil en zat in de voorkamer. Dan zei ik ook: 'wat is ze lief, maar ik zal het niet te luid roepen'.
Nog 2 dagen werken en dan ben ik 4 dagen vrij. Heb wel bereikbaarheidsdienst maar daar zit ik niet mee. Heerlijk!