heel lage saturatie ondanks zuurstof

05-12-2017 om 17:13 uur

ik moet maandag en vrijdag naar training bij inspanning zoals loopband en fiets gebruik ik zuurstof helaas moet ik het continue al gebruiken maar op de fiets valt het mee zit ik op 91 % maar op de loopband op 2.3 zak ik ondanks zuurstof naar de 79/80 % ik zou wel eens willen weten hoe dat kan want ik vind het wel angstig worden

Login of registreer om te reageren
07-12-2017 om 13:25 uur

Als ik sport op de sportschool met name een loopband( gemiddelde snelheid van 5,4 km) dan zakt mijn saturatie ook ver beneden de 80 soms wel 70 gemiddeld. Maar toch vanaf die tijd dat ik ondanks het gebruik van zuurstof door inspanning op dat niveau verblijf en door zet, voel ik me na die inspanning veel beter. Door het sporten is de gemiddelde saturatie waarde wel met 6 tot 7 % gestegen. Tijdens het fietsen bij het beklimmen van bijvoorbeeld een helling dan zakt de waarde ook wel onder de 70 %. Maar als ik dan boven ben hersteld dat wel vlug.

Ondanks het gebruik van zuurstof is mijn waarde zelden boven 88%

Login of registreer om te reageren
07-12-2017 om 13:56 uur

Bij onze fysio mag je niet onder de 85 komen. Ivb met je organen die tekort zuurstof krijgt.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-12-2017 om 10:49 uur

Ik zou u aanraden een ondergrens voor de saturatie met de fysiotherapeut af te spreken. 85% bij inspanning is een veel gebruikte ondergrens. Van belang is ook of u klachten zoals duizeligheid krijgt als de saturatie teveel zakt , want dan moet u eerder stoppen. Ook is het aan te raden om tijdens inspanning de zuurstof iets hoger te zetten

Login of registreer om te reageren