Wil jij ons helpen?

01-12-2017 om 23:05 uur

Hey!
Met mijn innovatiegroepje van de opleiding Geneeskunde en Biomedische Wetenschappen zijn we opzoek naar problemen die astmapatiënten bevinden. Zelf heb ik ook last van astma en heb ik problemen met de onhandige vorm van de pufjes. Zo passen ze niet makkelijk in mijn broekzak en is het lastig om altijd een voorzetkamer mee te nemen (voor andere medicatie hoeft dat niet). Mijn vraag aan jullie is of jullie ook problemen hebben met de soort medicatie die jullie gebruiken voor jullie astma (en welke problemen dan?) en of jullie je kunnen vinden in mijn probleem van de vorm van het pufje.
Groetjes

[Dit topic is toegestaan in overleg met de moderators van het Longforum]

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 10:07 uur

Hoi,
wat ik lastig vind, is soms het gebruik van de voorzetkamer.
Niet thuis , of gewon op mijn werk, maar wel als je in openbare gelegenheden bent.
Ik nam dan ook wel mijn pufje zonder voorzetkamer,maar dat vond mijn longarts weer geen goed idee.
Nu probeer ik me maar een beetje te verstoppen.

Succes!

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 12:20 uur

Hoeft toch niet, ik zat op een bankje in Emmendierenpark en niemand zei iets ervan. Anders kan je toch nergens meer naar toe. Gewoon doen!

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 12:51 uur

Het ontbreken van een teller en het spoelen van je mond achteraf vind ik de grootste bezwaren.

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 13:12 uur

In het openbaar puffen met voorzetkamer vind ik nog steeds ongemakkelijk dus zoek dan het toilet op, het ontbreken van een teller is ook lastig bij de puffers die je wisselend gebruikt.

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 13:18 uur

Ik had een flesje water bij me en heb op gepaste wijzen gespoeld niemand had hier hinder van. Op het toilet staat er altijd mensen te wachten vooral bij een dierenpark.

Login of registreer om te reageren
02-12-2017 om 15:40 uur

Ja die voorzetkamer is idd lastig: te groot en onhandig. En hij moet eigenlijk in een hoesje want anders word hij vies en stoffig. Maar als ik het heel benauwd heb heb ik toch echt die voorzetkamer nodig.

Login of registreer om te reageren
03-12-2017 om 01:29 uur

Voorzetkamer jn de auto onhandig. Werkt wel beter.

Momenteel na een virus denk. vreselijke hoestbuien. Kan ik hiervoor naar huisartsenpost.
of wachten tot ik bij de huisarts op bezoek kan. Werk wel zzp dus moet wel. Was vrijdag zwaar voelde me echt rot. zweet brak mij uit.
Pijn midden op mijn rug, slijm hoestte ik vanochtend op geel richting groen. nu het gevoel dat het vast zit. krijg ook zuur branderig misselijk gevoel en dan heb ik het weer koud.

Ander probleem zijn de geuren buiten, houtkachels en of allesbranders.

Login of registreer om te reageren
07-12-2017 om 08:22 uur

Geen teller op de puffers,

voorzetkamer altijd in mijn tas

Mondspoelen als je buitenbent en geen water bij je heb is lastig.

Login of registreer om te reageren