Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
24-11-2017 om 06:13 uur

@HeidiV hopelijk lukt het om op te knappen voor dinsdag. Sterkte met je schouder.

Ik heb redelijk geslapen nog wel wat hoofdpijn. Volgens de brief van het ziekenhuis ben ik dus gevallen in huis en meegenomen met de ambulance. Ik ben het stuk kwijt. maar ga mij daar niet meer druk overmaken. Longen blijven toch wat vervelend doen. Maar ik heb nog tot dinsdag om op te knappen.

knuffels
petra

24-11-2017 om 15:01 uur

Hallo Heidi,

Hoop dat je het kunt volhouden tot dinsdag en dat het niet verslechtert. Jammer dat die schouder je ook nog eens gaat plagen.

@puckie wat naar dat je zomaar gevallen bent en dan een gedeelte van je geheugen kwijt bent. Als je niet voor dinsdag opknapt word je dan ook opgenomen?

@Kariboe fijn dat de vrije middag zo leuk verlopen is. Nu weer lekker weekend. Ja is wel fijn om weer thuis te zijn maar je kunt eerst haast niks en nu nog niet zoveel. Mijn man is eerst in begin ook thuis gebleven. Je bent eerst ook zo bang overal voor. Ja het was weer heftig met die longen van mij.

Heidi en Puckie beiden beterschap!

groetjes en knuf,

Elisa

25-11-2017 om 11:13 uur

@Puckie, wat erg dat je gevallen bent! Ik hoop dat je hoofdpijn snel minder wordt. En je longen zich herstellen.

@Heidi, ik zou ook liever wachten tot dinsdag dan dat je een vreemde dokter krijgt. Gezond eten en goed rusten dit weekend.
Dat je schouder nou spelbreker moet zijn voor je nachtrust. Je neemt 's-avonds toch wel pijnstillers?
L en ik moeten straks naar een verjaardag in Brabant. Daarna gaat L bij mijn mama logeren en ik slaap thuis bij de katten. Morgen ga ik ook naar mijn mama en gaan L en ik wat doen. Naar de dierentuin als het droog blijft misschien.

26-11-2017 om 10:51 uur

@Elisa, gelukkig dat je man thuis kon zijn. Vooral voor de angst inderdaad. Als je ziek bent en weinig kunt is het sowieso niet fijn met kinderen of honden in huis die niet voor zichzelf kunnen zorgen.

26-11-2017 om 22:12 uur

@Puckie dank je, koorts was weggegaan, was zeer blij tot daarstraks. Heb terug verhoging, nog niet echt koorts, maar is geen goed teken :(. Zien wat prof dinsdag zegt, hopelijk valt het mee. Dat is het beste dat je je daar niet druk in maakt van wat er nu juist gebeurd is. Misschien komt het terug, maar kan zijn dat het niet terug komt, het belangrijkste is dat je geholpen bent en nu kunt herstellen ervan. Hopelijk zijn je longen ondertussen wat opgeknapt, ik duim dat alles beter is voor dinsdag. Samen gaan voor beter te zijn voor dinsdag, we hebben nog 1 dag te gaan voor het dinsdag wordt ;).

@Elisa Het was de goede richting in aan het gaan, koorts was weg van gisteren, goed gerust, maar daarstraks even terug wat minder. Heb terug verhoging, nog geen koorts, hoop dat er niet weer iets aan het broeien is. En ja schouder is pijnlijk maar valt gelukkig nog wel mee, alleen daar niet veel mee doen is moeilijk. Maar probeer het toch zo veel mogelijk te laten rusten. Hoe gaat het met jou?

@Kariboe Dat was ook mijn gedacht, liever eigen prof en geen andere dokter die mij niet goed kent. Nu zien wat hij dinsdag te zeggen heeft. Ik heb ‘s avonds pijnstilkers vast staan op mijn medicatielijst, maar die zijn niet echt voldoende. Komt ook dat een schouder laten rusten niet makkelijk is en ja die net wat teveel belast wordt. Fijn dat jullie naar een verjaardagsfeest moesten gaan, is altijd gezellig. En fijn dat L dan bij je moeder blijft logeren, zal ze wel leuk vinden, hopelijk is de dierentuin gelukt, en was het droog genoeg, de dierentuin is altijd leuk.

Dit weekend niet geschreven, heb goed gerust.
Met de zuurstof heb ik terug wat meer energie.
Sinds gisteren was de koorts weg, was blij dat de ab aansloeg.
Maar daarstraks voelde ik me terug minder goed.
Had het gevoel terug naar koorts aan het gaan te zijn.
Koorts heb ik nog niet, maar wel verhoging.
Hoop dat dat geen slecht teken is.

Dinsdag naar de prof, zien wat die te zeggen heeft.
En hoe mijn longfunctie is, hopelijk valt dat wat mee.
En dan hopen dat er iets aan gedaan kan worden.
En liefst zonder opname, daar blijf ik liever nog even weg.

Dinsdag gaat het een drukke voormiddag worden.
Een zh voormiddag, want heb verschillende afspraken.
Eerst een echo van mijn nieren, dan consultatie urologie.
Dan een longfunctie en consultatie bij mijn prof.

De uren liggen ook heel kort bij elkaar.
9u30 echo, 10u urologie, 11u longfunctie en 12u prof.
Hopen dat ze nergens uitlopen, want anders wordt het stressen ;).
Maar nu eerst zien dat ik niet terug ziek wordt, en longen braaf hou tegen dinsdag.
En liefst daarna ook nog, dat ze dus eens beter leren luisteren.

Nu eens proberen te slapen, en hopelijk lukt het goed.
Vorige nacht heb ik minder goed geslapen.
De nacht daarvoor heb ik heel goed geslapen.
Ik ga dus terug voor een heel goede nacht ;) :).

Slaap zacht!

En een fijne week!

Veel liefs, knuf
Heidi

27-11-2017 om 13:52 uur

hoi @HeidiV ik hoop dat je redelijk tot goed geslapen heb.
en dat je longen zich zijn gaan beteren.

afgelopen vrijdag weer gevallen. ( ziekte van meniere) nu knie en elleboog gekneusd. Maar ik mocht naar huis. Zaterdag leuke middag gehad . eten gehad, helaas kruisbesmetting die ik niet heb gezien. dus bij naar huis gaan met het busje mij bij de hap laten afzetten. Daar gelijk medicatie gekregen en na uur naar huis en langer doorgaan met prednison ( tot en met woensdag ipv zondag)

Woensdag afspraak met een waarnemer huisarts. ( eigen huisarts is met zwangerschap verlof)
@Elisa17 mij nemen ze liever niet op, kans dat ik nog zieker wordt is te groot. Hoofdpijn is gezakt.

@Kariboe longen gedragen zich nog niet. Blijf piepende inademing houden. Ik hoop dat huisarts met de longarts gaat overleggen over verder beleid.

voor jullie alle knuffels
petra

27-11-2017 om 18:46 uur

@Heidi, gelukkig dat je morgen naar de prof moet. Ik hoop echt dat je goede medicatie krijgt en thuis kunt blijven. Die koorts lijkt me echt niet fijn.
Ze kunnen in de computer zien dat je 4 afspraken hebt. Ze zullen toch niet boos worden als het uitloopt en dingen vertraging oplopen?
L wilde niet naar de dierentuin. We hebben haar surprise voor school gemaakt, is nu bijna af. Fijn idee.

@Puckie, ik hoop ook dat ze gaat overleggen met de longarts. Als je blijft piepen is de medicatie misschien niet optimaal. Succes woensdag!

27-11-2017 om 22:08 uur

@Puckie hopelijk gaat het de goede kant op bij jou, moet je morgen op controle? Ik snap heel goed waarom ze je liever niet opnemen, hier is dat ook, maar alleen als het veilig genoeg is om thuis te blijven. Mijn nacht is redelijk geweest, maar blijf verhoging hebben. Zien wat prof morgen zegt. Hopelijk valt het mee en mag ik gewoon terug naar huis met aangepaste meds. Veel beterschap, ik duim voor je, knuf.

@Kariboe ja ze zien dat in de computer, maar is niet fijn als alles uitloopt, ook niet voor de personen die achter mij zijn. Al weet ik niet of die er veel last van zullen ondervinden. Ik hoop gewoon dat het vooruit gaat gaan, en ik niet te lang moet wachten. Hier nog steeds verhoging, nog geen echte koorts, maar wil toch zeggen dat er iets niet juist is. Hoop dat prof raad weet. Een surprise voor school, ik ben benieuwd wat dat gaat zijn. Foto delen mag altijd ;) :).

Vandaag rustig aan gedaan, heb nog steeds verhoging.
Het is nog geen koorts, dus dat valt gelukkig mee.
Maar verhoging wil toch ook zeggen dat er toch iets niet oké is.
Ik hoop dat prof raad weet en dat het geen opname wordt.
Dat kan ik echt wel missen nu.

Morgen een hele voormiddag zh, van de ene consultatie naar de andere.
Gaat een zware dag worden en tegen het einde van de dag weer uitgeteld zijn.
Hopelijk gaat het allemaal wat vooruit, en hoef k niet te lang te wachten.

Nu eens proberen te slapen, vorige nacht was niet echt een groot succes.
Hopen op een betere nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

28-11-2017 om 14:50 uur

Hoie @HeidiV en @Kariboe

1,5 uur bezig geweest in het ziekenhuis met drie verschillende personen gesproken. Eerst de arts, toen van de firma mediq en toen de long vpk( apneu) Ik mag nu voor 3 maanden de cpap uitproberen. En proberen zolang mogelijk op te houden en als ik nachts wakker wordt mag hij nu nog af. Maar mijn doel is gewoon er mee gaan slapen.

Morgen naar de huisarts voor de longen.

Ik hoop voor jou heidi dat het ziekenhuis bezoek je mee is gevallen en dat je naar huis heb mogen gaan.

knuffels

petra

28-11-2017 om 14:53 uur

Hallo Heidi,

Hoop dat je toch iets opgeknapt bent en dat je weer naar huis mag en dat je ziekenhuisafspraken goed zijn verlopen.

Ook ik moest voor controle weer naar het ziekenhuis. Longen klonken voor mijn doen schoon. Heb ingeleverd sinds vorig jaar sowieso al van die griep en nu voor een maand terug dus ook weer iets meer. Had toen geen ontstekingswaarden en geen virus of bacterie en geen koorts maar toch was ik super benauwd. Dus een longaanval puur van de copd zelf. Het is nu zo dan dat mijn gegevens naar het umcg longtransplantatie team verstuurd worden. Krijg vanzelf te horen of ik geschikt ben en zal dan wel worden opgeroepen voor een intake. Tja weet ook niet hoor.. weet wel dat ik hard achteruit gehobbeld ben en dat zelfs een toiletbezoek met zuurstof soms veel moeite kost en zoveel kleine dingen meer. Zo'n 20 meter naar de auto lopen met zuurstof is ook al een ramp en vooral met vochtig weer. Kom dus ook al hele tijden niet alleen meer weg en kan ook zo niet alleen naar fysio. We wachten af. Over vier maand terug naar longarts en als ik ziek word zie ik hem natuurlijk eerder.

@Puckie Snap wel dat de kans op een besmetting in het ziekenhuis groot is maar als ik het goed begrijp kom je al bijna " dagelijks "in het ziekenhuis of Huisartsenpost. Is niet leuk. Hoop dat je longen iets opgeknapt zijn. Dat ook je knie en elleboog niet veel schade hebben overgehouden.

@Kariboe ik ben ook wel heel heel erg nieuwsgierig naar die surprise !

groetjes en knuf,

Elisa