Trillen

22-11-2017 om 07:15 uur

Ik ga erg trillen van mijn puffers.
En dat vind ik erg vervelend en daar word je onzeker van.
Kan iemand mijn advies geven wat ik moet doen.
De longarts zegt dat het niet anders kan omdat er overal bijwerkingen bij zitten. Gr Nel

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:14 uur

@Balling, wauw wat mooi,vooral de schilderijen zijn prachtig, ik neem aan dat de woningen en omgeving enz in opdracht zijn, het ziet er heel mooi uit allemaal.
Dit doe je allemaal digitaal? Ik heb er te weinig verstand van hoe zoiets werkt,kom uit het pen en papier tijdperk en verder dan mailen,forum en googlen kom ik niet.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:28 uur

@goudvisje
We aanvaarden je complimenten met grote dank.
Ik heb in de jaren 70 m'n opleiding gehad en kom dus ook vanuit het analoge tijdperk van vieze handen en verfvlekken op alle kleren.
Ik maak idd. veel in opdracht van vooral de bouwwereld maar de schilderijen zijn "vrij werk" vaak na aanleiding van opdrachten en reizen. Soms verkoop ik er nog wel eens eentje.
Ze zijn niet duur omdat het geen unica's zijn. Ook in alle gewenste formaten (meestal op canvas) verkrijgbaar. Mooi behang, zeg maar.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:43 uur

Ik vind het fijn dat ik niet alleen ben met het trillen van mijn lijf en handen.
Maar je kan er haast niet veel meer door doen .
Ik deed kaarten maken maar nu niet meer want dat lukt niet meer.
Wel jammer vind ik zelf zoek daarom ook een nieuwe hobby.
En over de puffers ik gebruik atrovent en ventolin en atimos.
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:46 uur

@balling, ik ga je website onthouden, staat onder de favorieten.
Voor mij waren uiteraard de schilderijen erg mooi om te zien, erg kleurrijk daar houd ik wel van.
Al vond ik de opdrachten wel interessant om te zien.
Ik tekende wel graag maar puur als hobby, er hangt hier zelfs niks in huis :)
Ik kom ook uit die tijd van "vieze" handen, toen mocht het nog, ik zou het graag voor kinderen weer zo zien, meer naar buiten en weg achter de computers.
Thuis komen onder de blubber en dan het lavet in, hahaha, douche kwam pas later en mocht je echt niet alle dagen onder.
Maar even on topic, de computer en het digitale tijdperk is voor ons nu een uitkomst, ivm trillen en het contact met de buitenwereld.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:51 uur

@Nel, dat is ook moeilijk wanneer je een hobby niet meer kunt doen, zo leveren we elke keer wat in.
Ik kleur tegenwoordig in volwassen kleurboeken, en ga weleens trillend buiten de lijntjes maar ik doe het om rustig te worden.
Misschien ook straks fijn als je een scoot hebt, dan kun je gewoon lekker even eruit.
Dat trillen komt dan ook door de ventolin, tenminste dat had ik vroeger heel erg maar nu ook van foster en misschien ook,van de andere puffers.
Ik krijg het ook meer als ik een kuur of infuus prednison krijg, dan is t helemaal erg.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:52 uur

Heb geen last van trillende handen, maar wel
dat mijn vingers in een soort kramp schieten.
Dit vooral als je bezig bent met priegelwerk.
Ik ben pianist en zo nu en dan heb ik er last van.
Het gaat gelukkig na een aantal minuten rust
wel weer over. Pianospelen blijft handwerk.
Mijn tenen verkrampen altijd bij het zwemmen.
Lastig, maar verder geen probleem en hoop dat het
niet erger wordt.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:56 uur

@Joop 60, ja dat herken ik ook, niet vaak in mijn handen maar wel mijn voeten/tenen, soms doet het echt pijn ook.
Dit schijnt ook door de puffers te komen, ik heb weleens gelezen hier dat magnesiumtabletten daartegen helpen, zelf nog niet gebruikt omdat ik er niet alle dagen last van heb.
Ik kan mij voorstellen dat het bij piano spelen erg lastig is, dus je zou het eens met je huisarts kunnen overleggen over magnesiumtabletten.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 11:04 uur

@goudvisje
Mijn COPD valt nog wel mee (1-2) en kan nog gewoon naar m'n klanten.
Zoals je misschien weet ben ik 4 jaar geleden van roken naar dampen geswitcht en maak nu zelf m'n coiltjes (verwarmingselement). Da's echt prielwerk om zo'n klein spiraaltje in nog kleinere gaatjes te krijgen met nog veel kleinere schroefjes. Daarna moet ik er nog een katoentje doorheen zien te frotten.
Het lukt allemaal uiteindelijk wel maar mijn dame gaat dan even naar een ander deel van de woning.

Ik doe over dat trillen meestal wel luchtig maar ondertussen is het wel elke dag een bron van irritatie.
Dat trillen en puffers ga ik eens uitzoeken. Weet iemand hier of daarover wat publicaties te vinden zijn?
Of daar überhaupt ooit een wetenschappelijk verband is geconstateerd tussen tremor en puffers?
@"Longfonds Advieslijn" of @"Longarts Peter van Tilburg"

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 11:16 uur

@balling, ja dat is mij bekend dat je dampt,goed dat je ook gestopt bent met roken.
Je hebt wel geduld zo te lezen om dat priegelwerk te doen, ik ben nogal ongeduldig nl.
Alleen maar fijn dat je nog op pad kunt en kunt werken, dat is hier niet meer mogelijk maar ik vermaak mij wel, alles duurt zolang wat ik doe, door de vele adempauzes....dus de dagen vliegen om.
Ik weet niet of er onderzoek is gedaan naar tremor e.d.
Mijn longarts kent het in ieder geval wel, ook hartkloppingen kun je krijgen door vele puffers.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 11:22 uur

@goudvisje
Natuurlijk! Internet is niet alleen een bron van vermaak maar ook van kennis.
Kennis die ons gewone burger niet altijd (altijd niet) via de reguliere media (MSM) bereikt.
Het is de meest fantastische uitvinding sinds de stoommachine en heeft en zal de wereld ingrijpen veranderen. Je kunt er iig. je er de rest van je leven mee vermaken zolang je muis nog gaat waar je 'm wilt hebben.
Ik ga weer an die Arbeit.
Fijne dag verder

Login of registreer om te reageren