Trillen

22-11-2017 om 07:15 uur

Ik ga erg trillen van mijn puffers.
En dat vind ik erg vervelend en daar word je onzeker van.
Kan iemand mijn advies geven wat ik moet doen.
De longarts zegt dat het niet anders kan omdat er overal bijwerkingen bij zitten. Gr Nel

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 08:04 uur

ik tril ook soms zo van alle puffers,ik heb het wel extra na een prednsisonkuur tenminste dat idee heb ik.
Het is soms zo lastig , vooral als je op bezoek ergens bent en je pakt je kopje koffie, dat trilt vaak zo over de rand.
Een oplossing heb ik niet, ik heb zelf het idee dat het komt bij mij van de foster, die gebruik is 4 x 2 per dag en soms zelfs 5
Ik krijg er soms ook hartkloppingen van, heb jij dat ook?
Fijne dag, Jolien

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 08:20 uur

Ik heb ook steeds hartkloppingen als ik me puffers gebruikt heb.
Vind ik een naar gevoel je word er opgejaagd van en benauwd.
Ook een fijne dag. Nel

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 08:26 uur

Klopt helemaal, heb ik ook, ik word dan hyper maar kan niks meer dan anders door de benauwdheid.
Zolang ik niet extra puf valt t mee, maar op veel dagen kan ik niet zonder een extra inhalatie.
Vervelend is het wel.
Groetjes.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 08:53 uur

Ik puf 6x2 per dag dat is best veel vind ik zelf .
Dus de hele dag voel je jezelf niet zo fijn.
Dat heb ik wel erg
Groetjes. Nel

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 09:15 uur

Is dat 6 x 2 foster? Dat is zeker erg veel voor foster, ik mag eigenlijk t liefst niet meer dan 4x 2 van foster, ook ivm hart
Ik puf 4x2 foster, heel soms 5x (liever niet) en dan atrovent 4x2 en spiriva respimat 2 pufjes.
Bij elkaar ook erg veel puffers maar kan ook niet met minder.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 09:27 uur

Ik heb ook veel last van trillen. Vooral fijn handwerk (iets in elkaar prutsen).
Het schijnt intentioneel tremor te heten en kan soms erg vervelend zijn. Ik en m'n omgeving maken er soms grapjes over en dat helpt. Moet zelf soms ook erg lachen over dat getril. Ik ben zelfs bij de neuroloog geweest die uitgebreid onderzoek heeft gedaan met stroomstoten en een CT-scan: Niets gevonden.
De link met puffers en tremor heb ik nooit gelegd maar zal dat eens gaan uitzoeken.
Ik gebruik op het ogenblik: 1x Spiriva en 2x2x Onbrez per dag.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 09:38 uur

@balling, ja het kan heel goed aan de puffers liggen, ben ooit door cardioloog bekeken ivm hartkloppingen en ook trillen en het lag toch aan de vele puffers.
Ook omdat ik soms bij extreme benauwdheid teveel nam, een mens doet rare dingen als je zowat stikt, ik probeer mij nu keurig aan de hoeveelheid te houden.
Vaker pauzes nemen ipv puffen, bij mij was het gemakzucht, puf nemen vond ik handiger dan pauze.... ik ben soms een beetje dom :)
En indd met fijn priegelwerk is het hopeloos, ik tekende graag maar mijn potlood trilt over t papier, wel erg moderne kunst..
Maar ik heb het ook met een vork naar mn mond brengen, soms trilt de helft er onderweg al af

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 09:49 uur

@goudvisje
Ik ben beeldend kunstenaar (illustrator) van beroep. Kun je nagaan.........
Gelukkig hebben we daar tegenwoordig de computer voor maar ook daar moet ik soms de muis met twee handen vasthouden omdat ik anders echt niet kom waar ik moet wezen.
Ik heb van de nood een deugd gemaakt en doe mijn "schilderwerk" tegenwoordig geheel digitaal.
Ik noem ze pixelarij of schilderixel:
https://7arts.nl/

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 09:54 uur

Soms scheelt het om een beetje te schuiven met tijdstippen van puffen of van werkzaamheden. Ik kan 's ochtends op werk ook geen reagentia afwegen of haken net na het puffen maar op een later tijdstip gaat het wel.

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 10:01 uur

@Daantje, klopt wat je schrijft, direct na een puf heb ik meer last dan later, alleen meestal volgt al vlug de volg.puf
Het is bij mij de ene dag okk meer dan de andere gelukkig.
@Balling, wat een mooi beroep!! Ik ga eens kijken op je site, ja ik heb het ook met de muis, dan schiet ik soms over t scherm hahaha,maar het is wel een uitkomst de digitale wereld.

Login of registreer om te reageren