Koorts en droge hoest

12-11-2017 om 09:08 uur

Ha allen,
Ik heb een vreemde set klachten. Heb nu al vier dagen 39,4 graden koorts. En moet veel hoesten. Sinds gister een heel droge hoest. En het vreemde is dat ik niet heel benauwd ben. Maar als ik inadem, wordt mijn keel/longen geprikkeld en begin ik te hoesten. Naast astma heb ik ook gasreflux (http://bit.ly/2zkzYkO). Vandaar dat ik veel moet hoesten van ventolin/symbicort, wat ik alleen voor het slapen gaan kan gebruiken. Verder voel ik me heel belabberd en misselijk. Wanneer zouden jullie naar de dokter stappen?
Groeten Alexander

Login of registreer om te reageren
12-11-2017 om 11:53 uur

Morgen, langere tijd koorts met een longaandoening klopt niet

Login of registreer om te reageren
12-11-2017 om 12:26 uur

Inderdaad. Wat @emsepems zegt.
Maandag ochtend direct naar de huisarts.
Het zal wel druk zijn met de luie "geen zin in werken" simulanten.

Login of registreer om te reageren
12-11-2017 om 16:12 uur

Ha allen, dank voor de reacties. Ben vandaag toch even naar de huisartsenpost gegaan, en blijk een longonsteking te hebben. Ga nu vijf dagen aan de antibiotica (wat ik overigens drie weken ook al een keer deed). Hopen dat het werkt!

Login of registreer om te reageren
14-11-2017 om 11:01 uur

Gisteravond had ik een beetje bloed in mijn uitgehoeste slijm. De koorts is wel gezakt van 39 naar 38 graden. Is dit zorgelijk? En ik heb ontzettende last van een hoestprikkel die in mijn keel/slokdarm lijkt te zitten. Herkennen jullie dat? Hoe gaan jullie daar mee om?

Login of registreer om te reageren
14-11-2017 om 11:37 uur

Als je veel hoest, kan er soms een adertje kapot gaan waardoor je wat bloed ophoest. Als het veel is of blijft zou ik even met je arts overleggen.

Login of registreer om te reageren
14-11-2017 om 21:44 uur

Hopelijk heb je de dokter vandaag al gebeld Akman. Anders morgen toch maar even melden voor de zekerheid.
Beterschap.

Login of registreer om te reageren