November 2017 - Zorgverzekering 2018

01-11-2017 om 08:22 uur

Vanaf november vallen de nieuwe polissen van de Zorgverzekeraars weer op de mat. Voor veel mensen een moment om hier opnieuw naar te kijken en evt. over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
Ook voor longpatiënten is het belangrijk op een rijtje te zetten welke zorg je nodig hebt en welke extra zorg je zou kunnen verwachten in 2018. Te denken valt aan fysiotherapie, logopedie of ziekenvervoer, maar ook de vergoeding van medicijnen.

Bekijk jij ook elk jaar je ziektekosten verzekering opnieuw en waar let je dan zoal op?

Login of registreer om te reageren
14-11-2017 om 00:14 uur

Ems ik heb ook gekeken het wordt inderdaad steeds meer de kleine lettertjes....nu hebben sommigen ook al diverse aanvullende verzekeringen gewijzigd het wordt er inderdaad niet makkelijker op.

Login of registreer om te reageren
27-11-2017 om 14:51 uur

Inmiddels ben ik een half jaar onder behandeling bij een huidtherapeut ivm hirsutisme (overbeharing gezicht). Ze verwacht dat ik nog lange tijd behandeling nodig heb. Dit neem ik mee voor een verzekering 2018.

CZ vergoed 590 euro voor hirsutisme, voor een redelijke premie, Vervelend vind ik wel dat ik de ha dan moet vragen om een machtiging, zo 'n gezeur....

Login of registreer om te reageren
04-12-2017 om 21:52 uur

Ik dacht dat er voor mij weinig zou wijzigen. Helaas kom ik er nu achter dat ik volgend jaar veel minder fysiotherapie vergoed krijg. Toch nog maar eens verder kijken en mijn fysiotherapeut om advies vragen volgende week.

Login of registreer om te reageren
09-12-2017 om 10:43 uur

Ben bij cz en met al die ziektes wil een andere verzekering je niet. Dus blijf waar ik ben.

Login of registreer om te reageren
09-12-2017 om 20:22 uur
Reactie op Tanjaan

Ben bij cz en met al die ziektes wil een andere verzekering je niet. Dus blijf waar ik ben.

Tajaan, gelukkig klopt dit niet. Meestal kun je terecht bij een aandere aanvullende verzekering, ook met een duur ziektekostenjaar.
Bij bv independer kun je direct zien of je aangenomen wordt bij de aanvullende verzekering.
Tandartsverzekering is vaak wel moeilijker om een hoge aanvullende verzekering te krijgen.

Ook ik ben duur, en stap bijna elk jaar over, in 2018 ga ik naar cz.

Login of registreer om te reageren
22-12-2017 om 21:04 uur

Ik vind het zo moeilijk dit jaar. Het liefst blijf ik bij mijn huidige zorgverzekeraar maar die vergoed vanaf volgend jaar minder fysiotherapie. En dat is nou juist iets wat moeilijk is in te schatten hoeveel ik er van nodig ga hebben. Ik had vergoeding van 20 behandelingen, dat worden er 12. Dit jaar ben ik 15 keer geweest, het jaar er voor denk ik vaker maar toen had ik ook nog een vorm van fysiotherapie die ik nu niet meer nodig heb. Mijn fysiotherapeute vond dat het wel beter ging (ben in het eerste halfjaar van 2017 ook twee keer zo vaak geweest als in het tweede halfjaar) maar vond 20 behandelingen beter dan 12. Maar als ik 15x ga, is het weer voordeliger om drie keer zelf te betalen. Zo lastig.

Login of registreer om te reageren
23-12-2017 om 08:14 uur

Daantje, fysuitherapie kun je ook deels aftrekken bij de belasting. Maar omdat jullie beide werken vraag ik me nu af of je dat wel terug krijgt, waarschijnlijk verdienen jullie te veel.
Bij nee zou ik een andere zkv kiezen, op advies van je fysiotherapeut.

T is idd een flinke puzzel! Independer en zorgwijzer helpt mij er wel bij...

Login of registreer om te reageren
23-12-2017 om 09:12 uur

Dat aftrekken van de belasting blijkt in de praktijk soms tegen te vallen. Er zit een minimum bedrag op. Dus geen aannames doen maar eerst alles doorrekenen.

Als je wordt afgewezen voor een aanvullende verzekering dan zullen ze toch meestal een aanbod voor een lagere dekking doen. Dus dan kun je nog steeds shoppen uit meerdere lagere aanbiedingen. Wel kort dag nu, t/m 31 december.

Soms is het voordeliger om je bestaande verzekering te houden, maar de overbodig geworden extra’s te laten vervallen.
Niet alle verzekeraars wijzen op de mogelijkheid om je bestaande dekking bij te stellen. Vals natuurlijk, maar het kan wel. Goed zoeken op hun website of hun helpdesk bellen.

Login of registreer om te reageren
23-12-2017 om 11:05 uur

Reuzekakatoe,
Idd is het bjj de belasting zaaak om even door te rekenen. Ik ald alleenstaande met een deeltijdbaan loont het wel.

Tot nu toe kreeg ik altijd de duurdere aanvullende verzekering, stapp bijns elk jaar over

Login of registreer om te reageren
29-12-2017 om 11:25 uur

Ik heb toch nog maar een uitgebreider pakket gekozen. Dan hoef ik me in elk geval niet druk te maken over hoe vaak ik volgend jaar de fysiotherapeut nodig heb. Mocht ik volgend jaar met minder toe kunnen, kan ik het jaar daarna wel weer een kleiner pakket kiezen.

Login of registreer om te reageren