Oktober 2017- alternatieve behandelingen

02-10-2017 om 07:39 uur

We horen regelmatig positieve berichten van patiënten die voor een alternatieve behandeling kiezen naast de reguliere. Veel mensen voelen zich er beter door en zeggen dat het een gunstige invloed heeft op de klachten.
Voor welke behandeling iemand kiest is heel persoonlijk. Zo heeft de een baat bij yoga en de ander bij acupunctuur of halotherapie.

Heb jij een goede tip of positieve ervaringen met alternatieve therapie? Deel het hier!

Login of registreer om te reageren
28-10-2017 om 18:03 uur

Beste iedereen,

Wij hebben een dochter van 14 jaar die steeds erg benauwd is. Zij is van het streekziekenhuis doorgestuurd naar de kinderlongarts in het amc. Onze dochter blijft benauwd, vooral bij aanvang van de herfst en de weers schommelingen. Als zij benauwd si kan zij niet naar school, zij gaat bv een ochtend naar school, wordt benauwd en komt dan naar huis. Dan hebben wij haar een week en soms langer weer thuis. Dit houdt dus ook in dat zij als puber meisje geen normaal leven heeft, kan niet naar school, kan niet afspreken met vriendinnen, kan niet naar de bioscoop, etc etc. Zij reageert ook heel erg op luchtjes, dit is op een middelbare school vreselijk! Er is altijd wel een leerling met veel parfum op, of kinderen spuiten deodorant, of een leerkracht heeft gerookt in zijn pauze en komt dan voor de klas staan, etc etc. Hier reageert mijn dochter allemaal op, haar longen krampen dan dicht.
Zij gebruikt onderhouds dosis en als zij benauwd is veel ventolin.
Daar mijn dochter een puber is en heeft aangegeven dat zij meer dan genoeg heeft van die benauwdheden, en het gewone circuit niet genoeg voor haar kan betekenen, zijn wij uiteindelijk bij de haloclinic in Zaandam uitgekomen. Ik was bij de huisarts en hij adviseerde om de haloclinic uit te proberen. Hij vertelde mij dat hij goede resultaten had gezien bij mensen die naar de haloclinic waren gegaan, e vooral ook bij kinderen. Mijn man zeg al tijden ga toch eens met het kind naar de zoutkamer, probeer het toch eens uit.
Onze dochter is nu 6 keer in de zoutkamer geweest. Momenteel heeft zij herfstvakantie, en kan zij veel beter haar rust pakken! Maar aankomende week gaat de school weer beginnen en ben ik reuze benieuwd hoe het dan gaat! Ik hoop zo ontzettend dat de zoutkamer wonderen bij haar verricht!! Deze afgelopen week vond ik al goed gaan, veel minder benauwd dan normaal! Ik ga jullie op de hoogte houden hoe het onze dochter vergaat en wat de resultaten van de zoutkamer voor haar zijn.
Een chronisch ziek kind is een hele grote belasting voor een gezin, vooral omdat de benauwdheid niet "te grijpen"is. Voor ons als ouders is het vreselijk om je kind jaar in jaar uit zo benauwd te zien en niets voor haar te kunnen doen, wij zijn ook zeer ongerust over haar. Ook is het voor ons andere kind een grote belasting, zij moet altijd rekening houden met haar zusje en afspraken zoals feestjes, verjaardagen, vakanties, etc kunnen heel vaak niet doorgaan.
Ik heb nu al mijn hoop gezet op de haloclinic in Zaandam gezet, en ik hou jullie op de hoogte!!
Groet van een zeer bezorgde moeder, Maroma.

Login of registreer om te reageren
30-10-2017 om 08:11 uur

Halotherapie hoort niet in een rijtje van alternatief!
Ik ben een astma- en COPD-patiënt. Bij mijn zoveelste bezoek aan de longarts na acht ziekenhuisopnames vanwege longontsteking gaf hij aan dat hij geen oorzaak van het probleem kon vinden. Hierop vertelde ik hem ik dat het gevoel had dat mijn vakantie aan zee in Turkije mijn longen goed had gedaan. Hij vroeg mij of ik weleens gehoord had van de zoutkamer. Helaas moest ik het antwoord geven dat ik hier nog nooit van had gehoord. Na dit gesprek ben ik langsgegaan bij de HaloClinic in Zaandam. Dit beviel zo goed dat ik er inmiddels al drieënhalf jaar kom. In het begin drie keer per week, tegenwoordig ongeveer eens per twee weken. Mijn medicijngebruik heb ik dankzij de zouttherapie terug kunnen brengen van drie naar een dosis per dag. Ook heeft de longarts mij ontslagen en hoef ik de huisarts niet meer te bezoeken vanwege mijn longen. Ik was altijd erg tevreden met Zilveren Kruis, en ik heb hard mijn best gedaan om de halotherapie vergoed te krijgen vanuit mijn hoge aanvullende verzekering. Dit heb ik na drie pogingen opgegeven en tegenwoordig ben ik verzekerd bij Zorg en Zekerheid. Ik zou het erg mooi vinden als Zilveren Kruis alsnog aan mijn wens voldoet voor hun andere klanten. Ten slotte zou ik jullie graag willen wijzen op de vele positieve ervaringen van andere klanten van de HaloClinic. Deze zijn te vinden via http://www.haloclinic.nl/ervaringen

Login of registreer om te reageren
18-11-2017 om 10:13 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

We horen regelmatig positieve berichten van patiënten die voor een alternatieve behandeling kiezen naast de reguliere. Veel mensen voelen zich er beter door en zeggen dat het een gunstige invloed heeft op de klachten.
Voor welke behandeling iemand kiest is heel persoonlijk. Zo heeft de een baat bij yoga en de ander bij acupunctuur of halotherapie.

Heb jij een goede tip of positieve ervaringen met alternatieve therapie? Deel het hier!

Login of registreer om te reageren
18-11-2017 om 10:38 uur

Ik heb copd 3, 40% longvolume.
Ik raad iedereen aan die hulp nodig heeft, de longarts te vragen naar longrevalidatie.
Na een longrevalidatie ( 10 weken febr-april) in longrevalidatiecentrum Heideheuvel Merem, waar ik erg veel geleerd heb en vooral weer heb leren ademhalen, zoals het hoort, ben ik heel goed voor me zelf blijven zorgen.
Ben vanaf die tijd niet meer ziek geweest.
- Begin 's morgens met oil pulling ,ter voorkoming van infectie
- dan neusspoeling met zoutoplossing, die ik zelf maak.
Voor de neusspoeling gebruik ik een neti kannetje. Je kunt googlen hoe het allemaal moet.
- Ik neem naast mijn medicatie nog vit D
- sport 3x per week in de sportschool
- doe thuis dagelijks meditatie oefeningen
- zing mantra ´s voor de ademhaling
- en als laatste gebruik ik dagelijks cbd olie, die ik met een vernevelaar,inhaleer.
Ik heb het nebulizer starters set bestelt via Dutch natural healing.
Lieve mensen de cbd olie is wat mij betreft een verademing.
ALs er vragen zijn, hoor ik die graag.

We horen regelmatig positieve berichten van patiënten die voor een alternatieve behandeling kiezen naast de reguliere. Veel mensen voelen zich er beter door en zeggen dat het een gunstige invloed heeft op de klachten.
Voor welke behandeling iemand kiest is heel persoonlijk. Zo heeft de een baat bij yoga en de ander bij acupunctuur of halotherapie.

Heb jij een goede tip of positieve ervaringen met alternatieve therapie? Deel het hier!

[/quote]

Login of registreer om te reageren