Longontsteking zonder het te weten!

11-10-2017 om 10:54 uur

Hallo,

Ik heb gisteren een longfoto laten maken en dat ik COPD heb, dat wist ik natuurlijk al. Maar nu blijken er sporen op mijn longen te zitten van een longontsteking.
Nu was ik de laatste weken wel wat benauwder, maar dacht dat dit te wijten was aan de overstap van Foster naar Flixotide.
Van Foster kreeg ik hartritmestoornissen, dus weer terug naar flixotide.
Maar kan je dus zonder je echt ziek te voelen een longontsteking hebben?
Oké, was wat benauwder en wat sneller vermoeid, maar meer ook niet.
In ieder geval over 3 weken weer een foto laten maken om te kijken of het al weggetrokken is.

Groetjes
Lia

Login of registreer om te reageren
11-10-2017 om 17:31 uur

Wat u beschrijft is herkenbaar.
Het hoeft ook niet altijd met koorts gepaard te gaan.
Zo sluipend kan een longonsteking zich ontwikkelen.
Aan een bloedtest (Cito)kun je ook een longonsteking op sporen je hebt dan ook zonder te weten zuurstof tekort.
ik lees niks over medicatie maar zorg dat je een kuur krijgt van 10 dagen
En is het niet over nog een vervolgkuur.
Als het even mogenlijk is blijf in beweging en zorg voor voldoende frisse lucht,
Sterkte hoor!
Teus

Login of registreer om te reageren
11-10-2017 om 17:36 uur

Hoi Teus, bedankt voor het antwoord. De longontsteking is in principe al bijna weg, het heeft er blijkbaar gezeten. Ze zien sporen van een longontsteking die dus bijna weg zijn.

Login of registreer om te reageren
12-10-2017 om 16:19 uur

Hoi Teus, bedankt voor het antwoord. De longontsteking is in principe al bijna weg, het heeft er blijkbaar gezeten. Ze zien sporen van een longontsteking die dus bijna weg zijn.

Login of registreer om te reageren
12-10-2017 om 16:37 uur

Hoi Teus, bedankt voor het antwoord. De longontsteking is in principe al bijna weg, het heeft er blijkbaar gezeten. Ze zien sporen van een longontsteking die dus bijna weg zijn.

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 16:30 uur

Mijn oma heeft maanden met een longontsteking gelopen. En had 'een ochtendhoestje' ze kreeg een puffer maar kon er niet mee omgaan. Pas na haar beroerte kwam de longontsteking aan het licht. Ze is daaraan overleden. Dus ja het kan.

Login of registreer om te reageren