bijwerkingen medicijnen

06-10-2017 om 08:44 uur

Ik heb zo lang ik mij herinneren kan problemen met de luchtwegen. Naast allergieen en astma zijn er bronchiectasieen geconstateerd. Veel infecties doorgemaakt, maar de laatste 2 jaar geen last. Nu heb ik weer een infectie gehad. Na antibiotica gebruik ik nog prednison. Ik gebruik nu 2x maal per dag Foster en ook Salbutamol als het plotseling nodig is (gemiddeld 1 a 2 keer per dag. Nu heb ik constant een hoge hartslag (100 tot 115 per minuut, ook in rust b.v. als ik net wakker ben. Soms word ik er ook wakker van midden in de nacht. Mijn huisarts vindt het niet problematisch. Wat zijn de ervaringen van anderen? Wordt dit nog minder?

Login of registreer om te reageren
09-10-2017 om 13:11 uur

Hallo Bropol,

Als eerste kun je de bijsluiters even na lezen. Deze geven misschien al een beetje verheldering waardoor je hartslag hoger zou kunnen zijn.
Soms reageer ik op prednison met een overactief gevoel maar de volgende keer wanneer ik het weer moet gebruiken merk ik daar helemaal niets van
.
Wanneer het niet goed voelt voor jou, maak dan nog een afspraak en laat je huisarts uitleggen waarom hij het niet problematisch vindt. Vraag aan je huisarts bij welke verhoogde hartslag je wel contact op moet nemen.

Strekte,

Spirit

Login of registreer om te reageren
14-10-2017 om 06:53 uur

Dank je wel voor de reactie, Spirit. De klachten worden iets minder, of went het? Het helpt wel om er over te praten. Ik ga nu beginnen met een COPD-fysio programma om iets te doen aan m'n zwakke conditie. Altijd goed om zelf iets te kunnen doen. Ik voelde me nogal somber over de laatste tijd.
Groet

Login of registreer om te reageren