Medicinale wietolie

08-08-2017 om 08:28 uur

Wij lazen een artikel waarin gesteld wordt dat medicinale wietolie helpt bij het verminderen van hoesten, benauwdheid en ontstekigen bij COPD-patienten, Je zou dagelijks voor het slapen gaan 1 druppel onder je tong moeten nemen.
Is dit echt zo ?
Ik heb COPD Cold IV en ben best benauwd, heb vaak ontstekingen (dus hoest veel met veel slijm). Als dit echt werkt vraag ik me af of ik dit op recept zou kunnen krijgen.

Login of registreer om te reageren
02-09-2017 om 13:48 uur

Hoi Gerrico
Misschien een beetje laat.. Ik gebruik nu iets meer dan 1 jaar thc olie met wat cbd..
Ik zal een link hieronder toevoegen.. Het is een stichting die non profit zonder winstoogmerk met veel vrijwilligers werkt.

Ik heb zelf copd2 en astma en nog 4 diagnoses en ben er ontzettend te spreken over. Ik heb er ontzettend veel baad bij, ik moet er wel bij zeggen dat elk mens anders is dus wil niet zeggen dat het bij iedereen werkt.

Suver Nuver heeft een forum met uitgebreide informatie daar zou jezelf alvast in kunnen lezen.. Alles wordt stap voor stap uitgelegd.. Ook kun je daar ervaringen vinden over allerlei diagnoses ook longziekte. gebruiksaanwijzing en zelfs ook uitleg om bijvoorbeeld opiaten af te bouwen dit zie je in een verder stadium copd veel morfine.. Ook daar kun je over lezen.. Stappen plan om te bestellen voor je eerste gratis proefzakje
Ik zeg wel altijd dat je dit ten alle tijde eerst met je behandelend arts(en) moet overleggen. Zeker met hartziekte en en bloedrukverlagers enz

Wietolie is snel genoemd maar wat valt eronder.
Astma en copd patienten hebben vooral baad bij thc olie en niet zo zeer cbd olie omdat thc die spieren ontspant pijn en spanning verminderd waardoor je beter kan ademhalen aan je conditie kan werken en beter nog het vol kan houden.

CBD olie kan je ook niet zo 1 2 3 gebruiken daar zal je altijd overleg moeten plegen zeker met een hoge dosis CBD kan ervoor zorgen dat bloedwaardes kunnen stijgen met bepaalde medicatie dan is het van belang dat de bloedwaardes vaker gecontroleerd worden en wie weet dat je minder medicatie nodig heb... Maar stop nooit zomaar met je medicatie omdat je de olie gaan gebruiken ten alle tijde goed luisteren naar je lichaam is belangrijk.

Onthoud goed dat cbd olie geen thc olie is..
Dat er veel vraag naar is en dat het aanbod stijgt wil niet zeggen dat duurkoop goed hoeft te zijn.
Er zitten helaas natuurlijk mensen bij die er goud geld op willen verdienen..
Dus ben je geïnteresseerd lees je vooral goed in.

Ik weet niet of er mensen zijn op facebook daar heb je namelijk ook groepen zoals copd en wietolie

Maar goed Ik zal jullie wat informatie bronnen hieronder neerzetten dan kun jezelf je eigen verder inlezen ;)

Dit is de patiënten vereniging http://pgmcg.nl/
Dit is de stichting waar ik de olie vandaan haal http://www.socialclub.frl/
dit is ook een informatie bron https://www.stichtingmediwiet.nl/

Voor cbd olie, cbd pasta cbd zalf enz kun je naar de volgende link gaan.. Deze is van goede kwaliteit en geen 68 euro wat ik hier boven zie.. Dat is schandalig duur!
Nogmaals altijd in overleg met je behandelend arts(en) ivm met huidige medicatie
http://cbd-producten.nl/

Er is wel degelijk veel meer bekend zowel in Nederland als in het buitenland. Er is informatie beschikbaar alleen zijn niet alle artsen staan hiervoor open of willen er moeite voor doen.. jammer genoeg.
Gelukkig heb ik wel meedenkende artsen en therapeuten, iedereen is er dan ook van op de hoogte in mijn behandelteam.

De wisselwerking lijst voor cbd olie zal ik hieronder toevoegen.
Succes allen

Bij onderstaande medicatie-soorten mag geen hoge dosis CBD worden gebruikt. De CBD zorgt er namelijk voor dat die stoffen niet snel goed afgebroken worden in de lever en daardoor een te hoge dosis van de betreffende medicatie in het bloed komt.
Het heeft iets van doen met het P450 enzym,
EDIT: CBD kan afbraak medicijnen remmen
CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van bepaalde geneesmiddelen remmen. Door het remmen van deze enzymen wordt de medicatie minder goed afgebroken en kan de concentratie van het betreffende geneesmiddel in het bloed verhogen.
Dit kan onder gecontroleerde omstandigheden een voordeel zijn, want je hebt dan minder nodig voor dezelfde werkzaamheid. Echter kan het onder niet-gecontroleerde omstandigheden gevaarlijk zijn omdat het ervoor kan zorgen dat de concentratie van het geneesmiddel in het bloed te hoog wordt en daardoor de kans op ernstige bijwerkingen vergroot.
Steroïden
HMG CoA reductase remmers
Calciumkanaalblokkers
Antihistaminen
Prokinetische middelen
HIV-antivirale middelen
Immuun-modulators
Benzodiazepinen
Anti-aritmica
Antibiotica
Verdovingsmiddelen
Anti-psychotica
Anti-depressiva
Anti-epileptica
Bètablokkers
IPP’s
NSAID’s
Angiotensine II blokkers
Orale anti-diabetica
Sulfonylureumderivaten

Login of registreer om te reageren
02-09-2017 om 22:30 uur

Ik ben geen arts maar de info van @SuzanneRotterdam lijkt correct. Verontrustend is wel dat CBD dus kennelijk kan zorgen voor een verhoogd niveau van medicatie omdat het de door de fabrikant/voorschrijver verwachte afbraak van bepaalde medicamenten tegengaat. Wat ik dan mis is een waarschuwing op de verpakking om op te passen met autorijden etc. bij de combinatie van CBD met verdovende medicamenten. In ieder geval dank aan SuzanneRotterdam.

Login of registreer om te reageren
13-10-2017 om 17:55 uur
Reactie op gerrico

Wij lazen een artikel waarin gesteld wordt dat medicinale wietolie helpt bij het verminderen van hoesten, benauwdheid en ontstekigen bij COPD-patienten, Je zou dagelijks voor het slapen gaan 1 druppel onder je tong moeten nemen.
Is dit echt zo ?
Ik heb COPD Cold IV en ben best benauwd, heb vaak ontstekingen (dus hoest veel met veel slijm). Als dit echt werkt vraag ik me af of ik dit op recept zou kunnen krijgen.

Login of registreer om te reageren
13-10-2017 om 18:07 uur
Reactie op gerrico

Wij lazen een artikel waarin gesteld wordt dat medicinale wietolie helpt bij het verminderen van hoesten, benauwdheid en ontstekigen bij COPD-patienten, Je zou dagelijks voor het slapen gaan 1 druppel onder je tong moeten nemen.
Is dit echt zo ?
Ik heb COPD Cold IV en ben best benauwd, heb vaak ontstekingen (dus hoest veel met veel slijm). Als dit echt werkt vraag ik me af of ik dit op recept zou kunnen krijgen.

Reactie op gerrico

Wij lazen een artikel waarin gesteld wordt dat medicinale wietolie helpt bij het verminderen van hoesten, benauwdheid en ontstekigen bij COPD-patienten, Je zou dagelijks voor het slapen gaan 1 druppel onder je tong moeten nemen.
Is dit echt zo ?
Ik heb COPD Cold IV en ben best benauwd, heb vaak ontstekingen (dus hoest veel met veel slijm). Als dit echt werkt vraag ik me af of ik dit op recept zou kunnen krijgen.

Hoi ,ik gebruik nu een paar weken cbd olie ,ik heb COPD gold 3 vanaf kinds af aan astma veel medicijnen gebruikt. de ene ontsteking naar de andere dus ik gebruik nu cbd olie en magnesium en dat helpt heel erg goed ,ik gebruik nu de helft van mijn medicatie Foster ,spirivia.ventolin laat ik nu helemaal staan .ik ben niet meer moe en kan de dag goed aan ik gebruik 3 maal daags 2 druppels .alles is helder in mijn hoofd ik slaap goed ik ben er echt heel blij mee .ik gebruik de druppels van Kruidvat .gewoon doen .die prednison en antibiotica zijn echt slecht voor je . magnesium gebruik ik voor de pijn in mijn spieren en zenuwen dat helpt ook goed . succes

Login of registreer om te reageren
14-10-2017 om 06:44 uur

bedankt voor je reaktie, ik gebruik het nog steeds niet wellicht overleg ik eerst e.e.a. met de arts

Login of registreer om te reageren
14-10-2017 om 10:10 uur

---
Ik ben [ zoals sommige al weten ] heel kritisch naar "medicijnen" die

niet via een gewone arts komen, maar gewoon bijvoorbeeld de drogist

en natuurgeneeskundigen..

Wietolie is lang niet altijd wietolie!!

In sommige merken werd gewoon olijfolie , schimmels en

andere kwalijke stoffen aangetroffen!!!

Lees dit stuk maar even over een verslag van RADAR naar een onderzoek

wat is gedaan naar deze olie.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/02-10-2017/wietolie-een-w…

---

Login of registreer om te reageren
15-10-2017 om 06:43 uur

Ik begrijp je Hans53, ook ik zal buiten een paracetemolletje bij hoofdpijn niet zomaar medicijnen gaan gebruiken die niet door een arts zijn voorgeschreven. Weet je ik denk dan als wietolie echt zo goed zou zijn bij benauwdheid zou een arts dit toch voorschrijven. Over het onderzoek van Radar had ik inderdaad ook al gehoord.

Login of registreer om te reageren
15-10-2017 om 15:16 uur

Het verbod op het kweken van marihuana, wiet en hash is pas eind jaren 20 van de vorige eeuw ingesteld na langdurig lobbyen van de opkomende farmaceutische industrie.
Voor die tijd was al reeds millennia bekend dat opiaten en hennep bij behandeling van allerlei ziekten genezend en verzachtend werkt. De kennis daaromtrent is door het verbod deels verloren gegaan.
Omdat tegenwoordig de overheid niet meer de middelen heeft om een verbod te handhaven, komt die verloren gewaande kennis weer naar boven.
Aangezien alles wat met opiaten en hennep te maken heeft zich nu in een soort "twilight-zone" bevind is het ook een wereld van cowboys en oplichters geworden die handelen zonder een "framework" van (zelf)regulering. Diegene die wel de kennis en de vaardigheden hebben, lijden hieronder.
De overheid zou hier effectief regulerend kunnen optreden maar alvorens dit te doen, deze stoffen uit de criminele sfeer halen door de strafbaarstelling van teelt en bezit op te heffen.
Dan kan iedereen weer z'n hennepplantjes kweken zoals dat eeuwenlang gebeurde in elke moestuin.
De hele ellende van verbod en de bijkomende criminaliteit (corruptie en liquidaties!) hebben we te danken aan de farmaceutische industrie die hennep en opium zagen als haar grootste concurrent.

Login of registreer om te reageren
15-10-2017 om 16:06 uur

---
@ Balling...

Je kunt het lekker vertellen Pfffffff

Maar het is één grote onzin wat je uitkraamt!!!
-----

Login of registreer om te reageren