Nieuwe gebruikers

16-06-2017 om 08:20 uur

Er komen vaak nieuwe gebruikers wellicht is het handig om een gebruiksrichtlijn zonder betuttelend of belerend te zijn ergens aan het begin te zetten. Het komt steeds vaker voor namelijk dat nieuwe gebruikers berichten dubbel plaatsen of zich niet voorstellen.

Login of registreer om te reageren
16-06-2017 om 14:38 uur

@Marcus
Op zich een prima idee, en daarbij probeer ik me te verplaatsen in een nieuwe gebruiker die in hoge geestelijke nood na slecht nieuws van de dokter in meerdere topics een hulpkreet plaatst zonder zich eerst voor te stellen. Die gaat niet eerst de FAQ lezen. Dit moet, denk ik, erg goed doordacht worden. Mogelijk iets als een korte automatische welkomstboodschap met een vrijblijvende link naar de gedragsregels tijdens de eerste login of zo. Benieuwd hoe anderen dat zien, en wat er technisch mogelijk is. Helaas ben ik zelf al vergeten hoe de inschrijfprocedure ook al weer verliep. Dank voor de suggestie.

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 08:00 uur

Ik denk ook dat het goed is als er een korte duidelijke boodschap aan het begin bij aanmelding zou komen.
Je komt op deze site terecht wanneer je het zelf niet meer weet( ziet zitten) en wil je zo snel mogelijk informatie ( hulp)
Het is in het begin ook erg onduidelijk hoe de site werkt.
Je komt er uiteindelijk vanzelf wel achter maar dan zijn er vaak al dubbele vragen gesteld ( is mij ook gebeurt) .

Login of registreer om te reageren
17-06-2017 om 09:01 uur

Het zou bijvoorbeeld naar mijn idee heel simpel kunnen op de homepagina..

Longforum

Overzicht

Welkom op het longforum. (en dan sticky)
Mededelingen
Feedback

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-06-2017 om 09:02 uur

Goede ideeen! We nemen het mee in het volgende crew overleg en gaan kijken hoe we dit vorm kunnen geven

Login of registreer om te reageren
20-06-2017 om 11:42 uur

Ik sta achter Marcus in deze. Marcus komt vaker met goede ideeën.

Login of registreer om te reageren
20-06-2017 om 15:14 uur

ik ben zelf nieuw hier en misschien heb ik het ook dubbel geplaatst omdat ik alleen de 1e regels van mijn topic zie. Is dat gewoon of heb ik iets fout gedaan? Ik heb mezelf daar ook voorgesteld. In topic 'hardnekkige longontsteking'. Sorry als ik nog niet alles snap.

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-06-2017 om 15:27 uur

Moos
ik zie het inderdaad ik heb er 1 verwijderd

Login of registreer om te reageren
09-08-2017 om 12:56 uur

Waarom zou iemand zich verplicht moeten voorstellen Marcus? Die eis is er nooit geweest en als mensen liever een beetje anoniem blijven moet die vrijheid er zijn.
Dit forum is opgericht om mensen te helpen, niet om mensen verplichtingen op te leggen. Mensen zijn gelukkig allemaal anders en het forum moet toegankelijk zijn en blijven voor iedereen.

Login of registreer om te reageren
09-08-2017 om 13:22 uur

Op zich klinkt het allemaal goed bedoeld en positief.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat het een kwestie is van goed fatsoen. Zoals je een hand schud.

Echter neig ik me achter @Stuart te scharen omdat de vrijheid iets te doen of te laten een persoonlijke keuze is. Men treed niet in de vrijheid van een ander. Dat is ook een gulden fatsoensregel.
Er wordt al veel te veel in ons leven geregeld en betutteld. Laten we dat hier niet doen.

Login of registreer om te reageren
09-08-2017 om 19:09 uur

Zullen we weer even on topic gaan? Het gaat hier om hoe nieuwe gebruikers het forum zouden moeten kunnen (lekker wazig, maar wel correct) gebruiken, en niet wat wel en/of niet mag.
Betuttelen, zoals je wilt, dat doen moderators achteraf zodra er opzet in het spel is of wordt vermoed. Verder corrigeren wij alleen maar en reiken een helpende hand aan hen die het nodig hebben of zelfs (durven te) vragen. Dank allemaal!

Login of registreer om te reageren