augustus 2017 - Hoe houd je het hoofd koel tijdens warme dagen?

01-08-2017 om 08:15 uur

Op dit moment valt het mee, maar het kan knap warm zijn in Nederland. Veel longpatiënten hebben hier last van. Het is dan heerlijk om s’morgens vroeg even de ramen open te zetten, maar als op hete dagen de zon boven de horizon verschijnt is het zaak ramen en deuren gauw te sluiten, jaloezieën en zonwering te laten zakken en gordijnen dicht te trekken.

Meestal gaat dit al vanzelf, maar vaak moet je een stapje terug doen qua inspanning. Blijf zoveel mogelijk in de schaduw. Drink veel en voornamelijk water. Moet je naar buiten, neem dan een hoed of een paraplu mee.

Wat doe jij als het zo warm is? Heb je nog tips, deel het hier!

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 10:29 uur

Voetenbad met koud water of kompres met ijs onder een hoedje of pet.
Helaas is de Tour afgelopen maar dat hielp ook prima.

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 10:52 uur

Ik ben de geluksvogel die er heel goed tegen kan en heerlijk in de zon of aan het water gaat liggen =))

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 11:35 uur

Tijdens vrije dagen heerlijk rustig zitten voeten in een bak koud water en natte handdoek op het hoofd en 's middags tijdens de warmte siësta houden.. En ik heb het geluk dat als het heel warm is ik niet hoef te werken en anders werk ik op een flink tempo lager.

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 12:23 uur

Als ik moet werken dan is het anders ; gewoon door ademen :))

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 13:23 uur

op mijn werk hebben ze airco, dat is fijn
thuis doe ik de vetilator aan

als ik niet hoef te werken ga ik graag een dag naar schiermonnikoog. daar is t altijd koeler en de luchtvochtigheid lager

en natuurlijk.... heel rustig aan doen, op het werk en thuis, want ik het erg veel last van de warmte, heb het idee dat er dan geen zuurstof in de lucht zit

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 13:30 uur

Op mijn werk is het altijd koel door de klimaatbeheersing. Mijn auto zet ik daar in de parkeergarage zodat ie niet in de volle zon staat en koel blijft.

Thuis heb ik een weerstation met binnen en buitentemperatuur. Zolang het buiten warmer is dan binnen houd ik alles dicht, ook de gordijnen en luxaflex. Als het buiten koeler is gooi ik alles open. En verder niet teveel doen en willen maar meestal heb ik niet zo'n last van de warmte.

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 14:43 uur

Als je ergens langer moet zitten (wachtkamer, openbaar vervoer, theater, kerk) en het is bloedheet, neem dan in je tas een bevroren koelelement (in een plastic broodzak) mee.
Die kun je dan af en toe tegen je polsen of in je nek houden.

Login of registreer om te reageren
01-08-2017 om 15:40 uur
Reactie op Thirza

Als je ergens langer moet zitten (wachtkamer, openbaar vervoer, theater, kerk) en het is bloedheet, neem dan in je tas een bevroren koelelement (in een plastic broodzak) mee.
Die kun je dan af en toe tegen je polsen of in je nek houden.

Krijg je het daarna alleen maar nog heter vaak.

Login of registreer om te reageren
17-08-2017 om 17:34 uur

Als ik het niet benauwd heb doe ik vaak toch rustig aan omdat de luchtvochtigheid vaak hoog is in Nederland. Daar kan ik niet goed tegen.
Maar probeer met vakanties wel met het gezin mee te doen ook als ik benauwd ben dan maar rustig aan. #:-S

Login of registreer om te reageren