Herstel longembolie

07-07-2017 om 09:14 uur

3 weken terug heb ik een longembolie gehad. 2 diep in linkerlong niet in slagader na 6 weken er voor bevallen te zijn. Gestart met xarelto en toen dezelfde dag ontslagen. Helaas kreeg ik bloedingen baarmoeder na 3 dagen. Die na 14 dagen nog niet stopte. Resultaat opname 2 bloedtransfusies en dichtbranden vaatje in baarmoeder. Nu ben ik dus 3 weken verder (1 week terug bloedtransfusies gehad etc) hb was 4 nu 6 na 2 zakken bloed. Bloeden is gestopt
en nu zit ik op andere medicijnen nu acenocoumerol en 2 keer per dag spuit ik clexane(trombose dienst controleert wanneer de spuiten eraf kunnen)
Je hoeft pas na 2 mnd bij longpoli terug te komen. Maar ik zit vol vragen angsten etc.
Is het benauwd zijn normaal? Heeft weer hier invloed op? Wanneer zie je verbetering? Ik loop dagelijks steeds iets verder. Drink veel water etc.en gezond eten. Ik slik ijzer om mijn hb gehalte te laten stijgen en slik 3 keer per dag oxazepam om me rustig te houden na de onrustige periode.
Groeten Mariska

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 15:36 uur

Hoi Mariska,
Ik herken de angst en vragen, heb zelf na buikwandcorrectie in febr ook longembolie opgelopen....
Ik begin met xarelto en na verkeerde leverwaarde overgestapt op pradaxa... ik heb in totaal 2 gesprekken gehad met mijn longarts en mag in september stoppen met medicatie... ik loop bij psycholoog om te verwerken wat er os gebeurt... erg heftig. De benauwdheid herken ik van het begin, bij mij is het overgegaan... door spanning voelde ik veel en als spanning zakt zo ook de klachten...
hoop bij jou ook, maar snap je bezorgdheid. Veel sterkte

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 15:38 uur

Heb trouwens ook oxazepam geslikt, erg herkenbaar allemaal

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
22-07-2017 om 12:49 uur

wat een nare tijd zo in je kraam bed.

Is het benauwd zijn normaal? ja dat kan er goed bijpassen, in principe spelen conditie, bloedarmoede en de embolieën een rol. bij toename van benauwdheis altijd even een dokter laten kijken
Heeft weer hier invloed op? niet bij bovenstaande facctoren, wel bv bij astma.
Wanneer zie je verbetering? in de loop van weken tot maanden, dus stap voor stap gaan en rustig aan opbouwen., helaas niet van vandaag op morgen weer de oude.

sterkte !

Login of registreer om te reageren
26-07-2017 om 08:33 uur

Hallo allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben met oxazepam inmiddels gestopt. Wil liever op eigen kracht mijn angsten onder controle houden en niet afhankelijk worden. Dit lukt ene dag beter als de andere. Afleiding zoeken helpt en proberen.te ontspannen helpt. En accepteren dat het tijd nodig heeft en is gebeurd.
Liefst wil je gelijk paar maanden verder zijn. Maar zo werkt het helaas niet. Ik loop elke dag minimaal een half uur.
En doe steeds meer in dagelijkse verzorging.

Groeten Mariska

Login of registreer om te reageren
12-08-2017 om 22:56 uur

Beste Mariska , ik herken de angst en vragen ,ik ben 31 Mei geopereerd aan mijn Baarmoeder 10 dagen er na complicatie longembolie kreeg Xarelto 3 wk 2x 15 mg daarna 1 x 20mg alvast voor de duur van 3 maanden de bijwerkingen zeg ik u tegen gewoonweg verschrikkelijk ! herstel van de embolie kan 6 maanden duren volgens mijn behandelende internist.Ik slik ook oxazepam door dat ik paniekaanvalen krijg
Het gaat uiteindelijk wel weer goed komen Mariska maar het duurt even ik vindt het zo erg voor je dat je dit is overkomen net na je bevalling .
Mvg,
Marit

Login of registreer om te reageren