Foster

01-11-2016 om 06:48 uur

Goedemorgen allemaal...ben sinds een week overgegaan op andere puf ...gebruikte eerst jarenlang seretide ..maar kreeg ontsteking oo ontsteking ..sinds een week gebruik ik nu foster 200/6 en voel gewoon dat het goed voor me is ..heeft iemand hier ook ervaring mee

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 15:18 uur

hopeloosje misschien is dit een vraag voor het topic vraag het de longarts..
Had je die 2x2 pufs tegelijk? Dus in 1 x 4 pufs??
Ik heb er geen verstand van qua verschil maar de werking is natuurlijk anders en denk niet dat je cijfermatig 100/6 zomaar kunt vergelijken met 184/22 . Het gaat immers om het medicijn en de werking ervan.

muffin ; Als je de vraag stelt in het kader van het deel luchtwegverwijder zit er in beide evenveel.
100 en 200 zit het verschil in de dosis ontstekingsremmer.
Bij 100 mag je vaker puffen dus heb je weer meer luchtwegverwijder. ( Heb ik van Daantje geleerd ) ;)

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 15:21 uur
Reactie op Stefanie

hopeloosje de longartsen reageren maar 1x op een vraag dus ik zou een eigen topic maken als je dit aan de longarts vraagt.

muffin ; Als je de vraag stelt in het kader van het deel luchtwegverwijder zit er in beide evenveel.
100 en 200 zit het verschil in de dosis ontstekingsremmer.
Bij 100 mag je vaker puffen dus heb je weer meer luchtwegverwijder. ( Heb ik van Daantje geleerd ) ;)

Open ik even een nieuwe, thnx voor de tip, nog maar een paar dagen actief hier hihi

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 15:25 uur
Reactie op hopeloosje

Vraagje,
Ik heb voorheen enkele weken foster 100/6 gebruikt
Smorgens 2x2 pufs
Savonds 2x2 pufs
Oftewel 400/24 totale inname.
Echter door veel krampen gestopt en nu Relvar voorgeschreven gekregen.
Echter mag ik hiervan maar 1 puf en bevat deze maar 184/22.
Is dit verschil niet veel te groot?
Want krijg nu meer als de helft minder ontstekingsremmer binnen.
Wat ik toch wel vreemd vind, en Relvar mag je maar 1 puf per dag maximaal.

Relvar bevat een andere ontstekingsremmer en luchtwegverwijder dan foster die je qua dosis niet één op één kunt vergelijken.

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 15:56 uur

De laatste dagen, nachten heb ik regelmatig last van kramp in mijn benen kuiten en tenen, nu lees ik dat meer mensen dat hebben die foster gebruiken, wat kun je doen om die kramp te voorkomen? Ik gebruik extra vitamine en ook waar magnesium in zit, drink veel water, heeft iemand nog tips?

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 16:00 uur

Ik heb baat bij meer eiwitten en ik kreeg een tip van iemand magnesium nacht. Het is van belang dat er nacht op staat verkrijgbaar bij kruitvat.

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 16:30 uur

Ik slik magnesium (niet specifiek voor nacht) maar echt helemaal zonder spierkramp ben ik niet, het went ofzo.

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 16:42 uur

Hier ook soms kramp s'nachts en met name als ik veel gelopen heb en alleen als ik vaker dan 3x daags de foster neem, maar inderdaad met magnesium kom je ver. Ik heb apart nog calcium tabletten.

Login of registreer om te reageren
25-07-2017 om 20:11 uur

Zal morgen eens langs de reformwinkel gaan.
Ik ben deze week ook weer over gegaan naar de ventolin discus ipv. Salbutamol 100 aerosol, zou dit ook een oorzaak van kramp kunnen zijn?

Login of registreer om te reageren