Hoe voel jij je vandaag? #149

16-07-2017 om 17:07 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

vorige

De reacties zijn gesloten.
23-07-2017 om 15:35 uur

Als je van 24 uur er 8 in je bed ligt heb je er 16 uur over en dan 4x daags foster = om de 4 uur. Dat kan en mag gewoon.

23-07-2017 om 16:51 uur

@spirit @stefanie

Ik gebruik nu foster 200/6 nexthaler: 2 x daags 2 pufs en daarnaast ventolin discus max. 6 of de salbutamol 100 met airchamber, volgens de po heeft foster vaker nemen geen zin omdat het langwerkend medicijn is, ik slaap gemiddeld 4 uur en als ik geluk heb haal ik 5 uur, foster werkt meestal maar 4 a 5 uur ( soms minder) dus gebruik nog best vaak ventolin, ik ben inmiddels al voor de 3e keer gewisseld van medicatie het afgelopen jaar maar we krijgen het niet onder controle.
Na de vakantie heb ik nu weer afspraken staan in het ziekenhuis en bij de longarts en hoop dan verder te komen.
Had gehoopt dat ik snel vooruitgang zou boeken sinds ik de officiële diagnose heb en medicatie aanpassing maar helaas werkt dat niet zo..

23-07-2017 om 17:35 uur

Snap dat je baalt. Je ziet vaker dat de meningen verdeeld zijn onder artsen en met de foster kennelijk ook. Maar ik zou niet weten waarom b.v. de ventolin wel eerder zou werken dan dat ie uitgewerkt hoort te zijn b.v. om het uur of 2 uur en de foster niet... Ook al neem ik de foster alweer na 3 of 4 uur merk ik het wel degelijk... het zal voor iedereen anders zijn. Toch ik denk dat als je b.v. 3x daags de foster zou (mogen) nemen het al beter kan gaan. Beterschap in elk geval.

24-07-2017 om 08:14 uur

@stefanie thnx voor je reactie,
Ik zal het op deze manier toch maar ff vol moeten houden tot half augustus.
Vanochtend erg geïrriteerde luchtwegen ( erg veel slijm) en de foster doet weinig ( krijg weer steken tussen de schouderbladen en merk het aan de ademhaling) zal te maken hebben met de hoge luchtvochtigheid denk ik, a.s zaterdag op vakantie, hoop dat de luchtkwaliteit daar beter is.
Iedere zieke beterschap en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

En wie op vakantie gaat of is... hele fijne vakantie!

24-07-2017 om 09:01 uur

@Bloempje74: spoel je je neus en holtes al met zout water? Bij mij geeft dat veel verlichting nu met dit weer of bij een verkoudheid.

24-07-2017 om 09:20 uur

@Daantje nee nog niet geprobeerd wel over gelezen ook dat daarvoor een neuskannetje voor word gebruikt? Waar kan je die kopen? hoe spoel jij?

24-07-2017 om 09:27 uur

Ik gebruik de rhinohorn, die kan je kopen bij de apotheek en kook ik een keer per week uit. Zout water maak ik zelf met het maatschepje wat je erbij krijgt. In goede periodes spoel ik na het opstaan en voor het slapen een half kannetje per kant (dus 's ochtends een en 's avonds een). Bij klachten vaak wel drie keer per dag een hele per kant. Volgens mijn kno arts was dat niet teveel en ga je erdoor niet meer slijm aanmaken. Na het spoelen gebruik ik mijn neusspray (dymista).

24-07-2017 om 09:35 uur

Dank je.. Ik moet toch nog naar de apotheek kan ik het gelijk vragen en eens uitproberen, ik gebruik ook nasonex s'avonds, ik wil alles proberen om de boel te verbeteren, begin weer aardig te snotteren en rochelen en heb het gevoel dat er een olifant op mijn borstkas zit ( al paar paracetamol gehad in de hoop dat het minder wordt) zo gelijk maar naar de apotheek.

24-07-2017 om 09:42 uur

Boempje,
Idd is een Rinohorn een goed idee. Bij mijn apotheek kan ik die niet kopen, ik heb hem via internet.

Daarnaast zou ik (je mag immers 6x ventolin) eerst ventolin nemen, je maakt je longen daardoor open, en dan de foster. Op die manier komt de foster beter binnen en kan beter werken.
verder niet te zuinig met ventolin, je kan er niet aan wennen.

Is er al eens gekeken of je hyperventileerd.

Daarnaast is het belangrijk om wel te bewegen maar niet -wat ik veel lees bij je- over je grenzen te gaan. Daarmee breek je af ipv dat je opbouwt.

Bij twijfel de huisarts vragen, een maand wachten met gepruttel is lang.
(de medische adviezen die hier gegeven worden kloppen, maar natuurlijk moet je altijd dit in overleg met de arts doen, enne.... ik ben niet zo'n fan van praktijkverpleegkundigen, dus ik zou naar de huisarts bellen)

24-07-2017 om 10:00 uur

@emsepems

In het verleden ( voor iets anders) wilde een dienst doende arts niet komen omdat die dacht dat ik hyperventileerde, ambulance erbij en geen hyperventilatie ( ambulance broeders waren ook boos op de dienstdoende arts)
Ook een jaar bij psychosomatische fysiotherapeut gelopen en ik kan juist heel goed en rustig ademhalen.

Maar ik ben wel geneigd te lang te wachten met medicatie, ik ben 15 jaar lang over mijn grenzen gegaan ( door vele omstandigheden) maar afgelopen 2 jaar toch aardig rustig aan gaan doen maar met sporten ga ik vaak te ver.
Alles gaat in overleg met zowel huisarts en po en ben daarom nu weer doorverwezen naar longarts maar daar moet ik dus half augustus heen. ( na mijn vakantie)