huisdieren

10-07-2017 om 08:51 uur

Hallo,
Ik ben nieuw hier. Sinds mijn 12e klachtenvrij en nu na 25! jaar weer klachten :( De acceptatie is moeilijk... 4 weken geleden liep ik nog 5 km hard en nu kan ik niet eens een km stevig wandelen...
Maar goed, wat ik eigenlijk kwijt wil... Mijn zoon (3,5) heeft ook astma en gelukkig alleen een lichte huisstofmijt allergie. Toen wij hem lieten onderzoeken op allergieën (we hebben 2 honden en buiten vogels en konijnen), werd nog al luchtig gedaan over de evt. gevolgen van een allergie. 'Men' gaat er vanuit dat de dieren maar weg moeten bij een allergie. En dat is wat mij enorm irriteert. Die dieren zijn mijn leven, zo belangrijk! Zeker de honden, zijn ook mijn kinderen.
Wat vinden jullie hiervan?

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 19:01 uur

Allereerst ik heb zelf niet-allergisch astma, ben moeder van een zoon die een pittige vorm van niet-allergisch heeft. Hij is 8. Ook hebben wij een kat van 12.
Ik vind dat het prima samen kan. Tenzij je allergisch bent. Als je allergisch bent zal je de afweging moeten maken, geef je (in dit geval) je kind extra medicatie of zoek je een goed huisje?
Ik vind ook voor mijn kids dat een dier goed is. Ze leren voor iemand te zorgen en genieten van het samen spelen.

Oh en ondanks dat mijn zoon niet allergisch is, adviseert de kinderarts wel om geen nieuwe huisdieren te nemen als deze overlijdt.

Login of registreer om te reageren
13-07-2017 om 18:31 uur

Oh en ondanks dat mijn zoon niet allergisch is, adviseert de kinderarts wel om geen nieuwe huisdieren te nemen als deze overlijdt.
[/quote]

Waarom geen nieuwe als jullie niet allergisch zijn?

Login of registreer om te reageren
13-07-2017 om 18:39 uur

Ik ben niet allergisch voor katten/dieren maar toch krijg ik last als ik ze langere tijd om me heen heb, korte tijd gaat wel goed.

Login of registreer om te reageren
14-07-2017 om 20:25 uur
Reactie op Animallover

Oh en ondanks dat mijn zoon niet allergisch is, adviseert de kinderarts wel om geen nieuwe huisdieren te nemen als deze overlijdt.

Waarom geen nieuwe als jullie niet allergisch zijn?[/quote]

Omdat mijn zoon wel degelijk allergisch zou kunnen zijn ondanks dat het niet uit de test komt.

Login of registreer om te reageren