huisdieren

10-07-2017 om 08:51 uur

Hallo,
Ik ben nieuw hier. Sinds mijn 12e klachtenvrij en nu na 25! jaar weer klachten :( De acceptatie is moeilijk... 4 weken geleden liep ik nog 5 km hard en nu kan ik niet eens een km stevig wandelen...
Maar goed, wat ik eigenlijk kwijt wil... Mijn zoon (3,5) heeft ook astma en gelukkig alleen een lichte huisstofmijt allergie. Toen wij hem lieten onderzoeken op allergieën (we hebben 2 honden en buiten vogels en konijnen), werd nog al luchtig gedaan over de evt. gevolgen van een allergie. 'Men' gaat er vanuit dat de dieren maar weg moeten bij een allergie. En dat is wat mij enorm irriteert. Die dieren zijn mijn leven, zo belangrijk! Zeker de honden, zijn ook mijn kinderen.
Wat vinden jullie hiervan?

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 10:34 uur

Er wordt i.d.d. soms nogal luchtig of gemakkelijk over gedaan, terwijl een huisdier een grote emotionele waarde kan hebben.
Ik kreeg helaas ook te kampen met huisdierallergie (konijn, kat en hond)
Het konijntje stierf een natuurlijke dood en aangezien ik steeds heftiger begon te reageren (ook op het hooi) hebben we geen nieuwe meer genomen.
De hond stierf ook, we stonden op de wachtlijst voor een pup, maar hebben besloten het niet te doen. Inmiddels was mijn man ook allergisch voor honden geworden. Hoe bedenk je het?
Maar de katten gaat echt niet weg.
Ik heb geaccepteerd dat daardoor mijn klachten soms wat toenemen, maar ze worden steeds minder met de jaren. Ook scheelt de ene kat enorm met de andere.
Als je de dieren niet in de slaapkamers laat, heeft jouw zoon een allergie-arme ruimte, ook snachts.

Frustrerend he, dat je tegen een keiharde grens aanloopt, letterlijk. Weet er helaas ook alles van.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 11:52 uur

Ja, de honden zijn alleen beneden en de andere dieren buiten, dus zijn kamer is allergeenvrij. Maar er wordt te makkelijk over gedaan. Je neemt niet voor niets een huisdier. En het is bewezen dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn ;) Daarnaast is wandelen natuurlijk ook gezond en met hond ga je nu eenmaal vaker naar buiten ;)

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 12:03 uur
Reactie op Animallover

En het is bewezen dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn

Door wie is dat bewezen? Het ligt er maar net aan of je van dieren houdt of ze hebben wilt.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 12:13 uur
Reactie op Stefanie
Reactie op Animallover
En het is bewezen dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn

Door wie is dat bewezen? Het ligt er maar net aan of je van dieren houdt of ze hebben wilt.

Ik zou bijna zeggen: ja duh.
We gaan er even vanuit dat mensen huisdieren bewust kiezen.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 12:30 uur
Reactie op Thirza
Reactie op Stefanie
Reactie op Animallover
En het is bewezen dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn

Door wie is dat bewezen? Het ligt er maar net aan of je van dieren houdt of ze hebben wilt.

Ik zou bijna zeggen: ja duh.
We gaan er even vanuit dat mensen huisdieren bewust kiezen.

Precies. Dat het bewezen zou zijn dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn suggereert dat mensen zonder huisdieren ongelukkiger zijn dan mensen met huisdieren en dat is natuurlijk onzin.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 18:11 uur

Door dieren te knuffelen of te 'bonden' komt oxytocine vrij, daar word je dan weer gelukkig van. Plus je hebt een extra vriend die er áltijd voor je is. Goed, niet uit te leggen waarschijnlijk aan mensen die niet van dieren houden... iedereen met huisdier zal me begrijpen.

Login of registreer om te reageren
10-07-2017 om 18:36 uur

Best moeilijk om je huisdieren weg te moeten doen want ik vind wel dat dieren bij het leven horen. Dat je het niet meer vervangt dat snap ik wel ook al kan het een leegte achterlaten. Wat ik wel vind een dier houd onvoorwaardelijk van je en is altijd blij om je weer te zien. Wij hebben nu een labradoodle en dat gaat goed het verhaart niet en geeft geen huidschilfers want dat is waarom men allergisch wordt. En ook al heb je geen dier kun je ook gelukkig zijn hoor maar ik vind het wel iets toevoegen.

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 05:47 uur

Idd, dieren voegen iets toe! Wat fijn dat t goed gaat met de labradoodle!

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 08:18 uur

Tja....
Mijn ervaring bij huisdieren is hoesten proesten benauwd en uiteindelijk ziek.
Ik kan niet zeggen dat ik niet van dieren houd... maar weet dat dat voor mij geen optie is.

als je dieren hebt en allergisch moet je je goed realiseren dat je meer medicatie nodig hebt en waarschijnlijk vaker klachten hebt of ziek bent. Als dat voor jou een goede keuze is, prima.
.
Bij kinderen vind ik dit anders:
wij hadden toen ik kind was katten, ik was vaak benauwd, t hoorde bij mij. Nu weet ik dat als toen de dieren weg waren gegaan ik minder ziek zou zijn geweest en meer energie voor een prettigere jeugd en hogere opleiding. Misschien is dit ook goed om mee te nemen bij het houden van dieren bij kinderen...

Login of registreer om te reageren
11-07-2017 om 08:41 uur
Reactie op Animallover

Door dieren te knuffelen of te 'bonden' komt oxytocine vrij, daar word je dan weer gelukkig van. Plus je hebt een extra vriend die er áltijd voor je is. Goed, niet uit te leggen waarschijnlijk aan mensen die niet van dieren houden... iedereen met huisdier zal me begrijpen.

Maar dat betekent niet dat mensen met huisdieren gelukkiger zijn dan mensen zonder. En dat is waar ik op reageerde.

Login of registreer om te reageren