Juli 2017 - (Online)daten – hoe pak je dit aan met een longziekte?

03-07-2017 om 13:22 uur

Iedereen heeft behoefte aan liefde maar met een longziekte heb je niet altijd de energie om daar werk van te maken. Dan maken datingsites deze zoektocht wellicht een stuk gemakkelijker. Wanneer ga je nu vertellen dat je een longziekte hebt? Of vertel je niets?

Daar zijn geen vaste regels voor. Op je datingsprofiel al vermelden dat je een longziekte hebt, is echt niet nodig. Maar wacht ook weer niet te lang met vertellen, want dan kan het na een paar afspraken ongemakkelijk gaan voelen. Kies een zo natuurlijk mogelijk moment en bewaar de medische details eventueel voor later. Geef je date de ruimte om eraan te wennen.

Dit zijn nu onze tips maar hoe zou je het zelf aanpakken? Wellicht heb je al ervaring met daten en wil je ze hier delen met anderen.

Login of registreer om te reageren
03-07-2017 om 17:34 uur

Heb wel eens na drie jaar relatie de relatie verbroken toen de dame in kwestie zei " ... ik heb geen zin om over 20 jaar achter je rolstoel te lopen ..." ik zit dan zo danig in elkaar dat ik dan niet eens meer het gesprek aan ga en was het voor mij het moment dat ik zei " ... daar is de deur ...", a fijn helaas einde oefening. Misschien rechtlijnig van me terwijl ik op dat moment nog heel veel van haar hield en diep in mijn hart nog steeds een beetje. Het is misschien een teer en erg gevoelig punt omdat ik ook in mijn huwelijk wel te horen kreeg "... best lastig dat je ziek bent ... '. Dit alles heeft nog steeds een rol omdat ik/we in de huidige relatie latten ben ik juist door die voorgeschiedenis voorzichtig om definitief te gaan samen wonen. Zo hou ik mijn eigen appartement nog steeds aan ondanks dat we eigenlijk bijna samenwonen. Het is meer een kostenpost geworden dan dat er nog sprake is van wonen. Mijn huidige partner was werkzaam in de gezondheidszorg dus dat was iets makkelijker, het blijft voor velen denk ik een lastig punt. Als ik kijk dat mijn huidige partner me al diverse keren dat ik langdurig op bed lag verpleegd heeft ben ik daar dankbaar voor.

Login of registreer om te reageren
05-07-2017 om 07:25 uur

Ik vindt dat niet zo rechtlijnig @Marcus.
Een relatie is gebaseerd op vertrouwen en in principe is dat onvoorwaardelijk.
Je kunt niet vrijblijvend shoppen in de voorwaarden voor een vertrouwensband. Dat tast de essentie van de relatie aan en die relatie houdt in dat als het er werkelijk op aankomt, je onvoorwaardelijk op elkaar moet kunnen rekenen.
Maar goed. De hele samenleving is gebaseerd op het principe van, ik zeg het maar vriendelijk, ontwijken van aangegane verantwoordelijkheden. Politici en bestuurderen zijn daar meester in.

Login of registreer om te reageren
05-07-2017 om 09:34 uur

Ik had een relatie toen ik ziek werd, was nog pril.
Ik wilde de relatie zelf verbreken,heb daar uitvoerig met hem over gesproken,
hij was weduwnaar,zijn vrouw was jaren ziek geweest.
Maar hij wilde samen verder.
Ik heb me laten overhalen.
Na 2 jaar zei hij dat hij toch liever een gezond iemand had, was vreemd gegaan,en verbrak hij de relatie.

Ben er kapot van geweest,ik had het niet verwacht.

lieve groetjes roos48

Login of registreer om te reageren
29-07-2017 om 22:08 uur

Het is nog juli dus:

Of het nu daten of online daten betreft in mijn visie duurt open en eerlijkheid het langste.

Ooit online gedate met profiel toen heb ik in mijn profiel gezet dat ik iemand wil leren kennen die niet rookt en bepaalde huisdieren niet heeft/huis vol huisdieren. Daar krijg je dan meestal in een chatgesprek vragen over. Zo niet dan scheid je meteen t kaf van het koren. Want helaas zijn er ook genoeg mensen die een profiel niet lezen en op de foto aanslaan.

Betreft het iemand irl tegen komen is dat vaak al makkelijker. Bijv. Bij een concert..dan kijk ik meteen of die persoon sigaretten bij zich draagt, of ik ruik al dat er gerookt is door die persoon. Dan heb ik een gezellig gesprek en dan stopt het daar.

Ik zorg dat ik in het eerste gesprek waarbij een klik is helderheid krijg op belangrijke onderwerpen voor mij. En ben dan ook eerlijk waarom er verder geen doorgang plaats kan vinden.

Hiermee voorkom ik teleurstellingen aan beide zijde en nog veel belangrijker verspeel ik mijn kostbare energie niet.

In het begin vond ik dit zeer moeilijk en dacht wie blijft er dan nog over....en ik ben niet leuk meer.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik mezelf leuk vind en mezelf het waard vind om iemand te zoeken die goed bij mij past.

Ik zeg maar zo liever geen relatie dan een relatie tegen beter weten in.

Login of registreer om te reageren
30-07-2017 om 05:11 uur

Ik zeg altijd dat een hele fijne vriendschap veel meer waard is, en daar mag je er legaal ook nog eens 10 tegelijk van hebben! Het enige verschil tussen een hele hechte vriendschap en een echte relatie is dan seks wat er niet bij zit... Nou als dat alles is ;;)

Login of registreer om te reageren
28-09-2017 om 07:42 uur

Dit is een lastige vraag.

Ik had een prille relatie toen ik voor het eerst serieuze klachten kreeg. Hij deed erg goed zijn best om het niet te begrijpen. Het leverde onnuttige discussies op over wat ik volgens hem wel moest kunnen.

Uiteindelijk is het de reden geweest, waarom ik er een punt achter hen gezet. Ik had zelf al teveel moeite om het te accepteren en zijn visie liet me alleen maar ellendiger voelen.

Het is belangrijk om er open over te zijn. Dan kan die persoon van te voren kiezen of hij er wel of niet mee wil dealen. Oftewel, in goede en in slechte tijden.

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 11:11 uur

---
Mag het nog ???

Ook ik vind dat je zo snel mogelijk eerlijk moet zijn over je gezondheid.

Naast mijn longproblemen heb ik ook nog wel iets anders en ook dat

vertel ik zeer snel.

Dan moeten ze maar meteen de keuze maken of ze daar tegen kunnen

en dat voorkomt "verspilde " tijd en emotionele momenten.

Mijn ervaringen van de laatste paar jaar is echter dat veel vrouwen op

datingsites eigenlijk het meest op zoek zijn naar jongere mannen en

geheel gezond van lijf en leden en ook liever nog genoeg geld

hebben voor uitgebreide vakanties etc etc etc.

Ik ben heel er sceptisch geworden en kom [ bijna ] nooit meer

op deze sites, wat wel inhoud dat een nieuwe vriendin vinden zeer moeilijk

tot bijna onmogelijk wordt ...

---

Login of registreer om te reageren