Bed and Breakfast of toch hotel

02-05-2017 om 18:25 uur

Zoals jullie vast weten ga ik graag een paar dagen weg, de ene keer om t pieterpad te lopen, een andere keer om lekker bij zee te zijn.
Nu ga ik -om de kosten en gezelligheid- wel naar een BenB. Geef aan dat ik allergisch astma heb en geen dieren in huis, en dat ik coeliakie heb, dus glutenvrij ontbijt. Soms gaat het goed, soms gaat het fout...

Ook afgelopen BenB ging het mis, terwijl ik vooraf vraag of er dieren zijn, net geverfd is, er gerookt wordt etc.
De BenB was erg schoon, geen dieren op de slaapkamers..... opeens zie ik een kat op de trap. (dus meer medicatie waardoor ik een exa kan voorkomen), en van coeliakie had ze geen kaas gegeten (maar wel leergierig en dus heb ik uitgelegd hoe t zit met glutenvrij).

nu is BenB lekker goedkoop vaak, een hotel duurder. Maar door mijn BenB ervaringen neig ik steeds vaker naar een hotel. Wat is jullie ervaring of misschien advies?

Login of registreer om te reageren
07-06-2017 om 18:46 uur

Deze dagen loop ik het pieterpad in de achterhoek en heb vooraf naar de BenB 's een mail gestuurd met mijn wensen.
Enkelen zeggen, welkom. En verder niets. Daar heb ik niet genoeg aan. Mensen die terug mailden met : 'we kunnen aan je wensen voldoen' daar heb ik geboekt.

En t gaat goed! Gisteren in een piowagen geslapen en vandaag in een verbouwde boerderij waar kunstenaars wonen

Login of registreer om te reageren
07-06-2017 om 20:19 uur

Kijk dat klinkt goed fijn dat die overnachtingen nu goed gaan. Geniet ervan en wandel ze. Misschien wel dezelfde pipowagen waar ik ook geslapen heb...hahah

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 08:34 uur

Nee, gelukkig maar! Stel je voor, anders hadden we het bed gedeeld al was het niet op hetzelfde moment...hahaha

Het was http://www.opdebrusse.nl/bed-breakfast

Mijn partner regelt dat soort overnachtingen altijd als verrassing. Heb voor mijn gevoel wel bijna alles al gehad van boomhut tot onderwater en in een omgebouwd afgedankte vliegtuig geslapen alleen het ijshotel in Finland nog niet gehad. Zelfs een yurt, tipi en een touareg tent al gehad. We zullen er vast wel meer nog niet gehad hebben. Het is in ieder geval altijd weer een leuke verrassing.

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 15:29 uur

Top, zo'n vriendin!.... enne pffft .....niet het bed gedeeld...... ^:)^

Login of registreer om te reageren
30-08-2017 om 18:56 uur

t is klaar hoor! probleem opgelost.
Ik stuur nu naar de BenB of hotel of natuurhuisje een duidelijke mail. Als ik daar geen goed antwoord op krijg dan gaat de logeerpartij daar niet door. Maar eigenlijk reageert iedereen meedenkend nu. Fijn!

Login of registreer om te reageren