Iemand nog tips of ideeën

11-05-2017 om 08:13 uur

Hoi

Ik heb ernstig astma en hooikoorts en reageer weer aardig heftig op het weer en alles , zit nu aan 2 x 2 daags alvesco, 6 x ventolin, aerius en neusspray, ook weer laten tapen in de hoop dat dat helpt, iemand hier nog alternatieven of ideeën om deze periode beter door te komen?

Login of registreer om te reageren
22-05-2017 om 14:58 uur

Hopen dat de pred wat helpt! Welke neusspray gebruik je? Ik gebruik nu de dymista daar zit naast ontstekingsremmer ook anti histamine in. Bij mij helpt t goed.

Login of registreer om te reageren
23-05-2017 om 13:56 uur

Ja dat hoop ik ook dat de pred gaat helpen, ik gebruik mometasonfuroaat Teva 50 mg.neusspray, vandaag is het wel een hele slechte dag voor hooikoorts patiënten, zelfs mijn ogen zijn nu knalrood en jeuken als een gek, zo eerst maar onder de douche springen. De niesbuien zijn wel iets minder geworden sinds ik de neusspray vaker gebruik maar de luchtwegen blijven geïrriteerd en blijf daardoor hoesten... Hoop snel op verbetering.

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 10:39 uur

Bloemige dame hoe is het nu .... de prednison kuur is nu ongeveer halverwege al verbetering?

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 10:59 uur

@marcus Ik heb nu 7 dagen prednisolon gehad en ben al aardig minder aan het hoesten en niezen, helaas blijft slijm en de benauwdheid en kortademigheid wel steeds toeslaan, om de 3 a 4 uur toch echt ventolin nodig ( geprobeerd langer te wachten maar dan wordt de aanval wel heel heftig en krijg ik de ventolin niet meer goed ingeademd) hoop dat dat ook snel beter gaat lig nu helaas nog wel veel op bed. Dit jaar is echt wel heftiger dan andere jaren.... Hopen dat het gauw beter gaat.

Login of registreer om te reageren
28-05-2017 om 18:32 uur

Nee inderdaad, ik hoop dat het nog verder verbetert Bloempje!

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 10:08 uur

Waarom sturen ze je niet door naar een longarts ipv steeds naar een huisarts?
Misschien inderdaad een langwerkend medicijn ipv een verhoging van je puffen.
Ik zou bellen als ik jou was, daar is een longarts toch voor :-)
Huisartsen zijn geweldig voor klachten die ze 1,2,3 kunnen oplossen maar jouw klachten duren erg lang nu.
Groetjes :-)
Oh en vraag voor je Ventolin een voorzetkamer als je de 100 hebt.. (voor beter inademen)

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 10:25 uur

Inmiddels loop ik er al heel wat jaren mee. Ik ben in januari bij de longarts geweest en sta onder behandeling /controle bij de praktijkondersteuner maar die stuurde me nadat het een paar weken slecht ging, vorige week door naar de huisarts... Heb net maar even een mail gestuurd of ik idd. geen langwerkende medicatie kan krijgen.
En ik heb de 200 discus, waar ik wel moeite mee heb als ik erg benauwd ben.
Had gehoopt na al die jaren dat er eens wat vooruitgang in zou zitten...helaas heb ik nog maar weinig momenten gehad dat ik eens een lekker lang uitstapje met de Kids kon maken of gewoon een lekker potje kan voetballen zonder problemen.

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 19:13 uur

Dag Bloempje,

Misschien kan je ook overwegen (in overleg met een arts uiteraard) om ventolin in dosisaerosol te gebruiken aangezien je aangeeft moeilijkheden te hebben met de diskus goed te inhaleren als je benauwd bent.

En tja, de simpelste manier om klachten te vermijden is prikkels vermijden. Ik weet zelf ook hoe moeilijk dit is, maar misschien kan je wel in het weekend proberen eens een gezonde omgeving op te zoeken. Geeft je misschien ook de kans om nog eens gezellig iets samen te doen met je gezin. Mij doet een dagje zee bijvoorbeeld wel goed.

Verzorg je en sterkte!

Tamia

Login of registreer om te reageren
30-05-2017 om 01:29 uur

Ik zat ook te denken aan de Ventolin met een voorzetkamer! Ik herken het wel hoor dat als je heel erg benauwd hebt je de medicijnen niet binnen krijgt, maar dan juist met een voorzetkamer kun je het in een paar keer inademen. Misschien helpt dat je!

Login of registreer om te reageren