Iemand nog tips of ideeën

11-05-2017 om 08:13 uur

Hoi

Ik heb ernstig astma en hooikoorts en reageer weer aardig heftig op het weer en alles , zit nu aan 2 x 2 daags alvesco, 6 x ventolin, aerius en neusspray, ook weer laten tapen in de hoop dat dat helpt, iemand hier nog alternatieven of ideeën om deze periode beter door te komen?

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 09:56 uur

Welkom in de hooikoorts-snotterclub.
Je zou nog oogdruppels kunnen vragen, als je tenminste last hebt van jeukende oogjes.
Beddengoed niet buiten hangen.
En tot nu toe is het weer ideaal voor ons, tenminste, als het zo regent en waait.
Vandaag dus niet. B-)

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 10:35 uur

Jeukende ogen soms wel, soms niet , wasgoed buiten hangen en luchten ging toch al niet vanwege woonboten die fijn stoken...Kan ik ook niet tegen , nadeel is ook nog dat ik buiten werk, dus regelmatig op verkeerde plekken met bomen waar ik niet vrolijk van wordt

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 17:14 uur

Andere gebruiksnaam? Nee flauw grapje. Het is heel erg vervelend hoop dat er een oplossing is of in minste geval enige verlichting van de hooikoorts.

Zelf verhoog ik gelijk alle hooikoorts en allergie medicaties en ook schroef ik soms ook nog het gebruik van de puffers omhoog. Beetje een balans vinden is mijn ervaring erin. Heb alles in eigen beheer en ga dan gewoon op maximaal gebruik zitten dit naar aanleiding van gesprekken met diverse behandelaars in het verleden.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 18:14 uur

Je neus en bijholten spoelen met zout water (met bijvoorbeeld een rhinohirn) kan ook nog verlichting geven.

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 18:15 uur
Reactie op Marcus

Andere gebruiksnaam? Nee flauw grapje. Het is heel erg vervelend hoop dat er een oplossing is of in minste geval enige verlichting van de hooikoorts.

Zelf verhoog ik gelijk alle hooikoorts en allergie medicaties en ook schroef ik soms ook nog het gebruik van de puffers omhoog. Beetje een balans vinden is mijn ervaring erin. Heb alles in eigen beheer en ga dan gewoon op maximaal gebruik zitten dit naar aanleiding van gesprekken met diverse behandelaars in het verleden.

Sterkte.

Ik zit in de bloemen

Login of registreer om te reageren
11-05-2017 om 18:23 uur

Ik probeer in ieder geval 's avonds onder de douche ook te stomen, maar vooral de hoestbuien en niesbuien zijn erg vervelend, vanmiddag in een dichte hal bijna nergens last van op de fiets naar huis heftige astma aanval ( nooit zo meegemaakt) was ff schrikken maar had gelukkig ventolin bij me het duurde ff maar daarna ging het beter en de rest van de dag maar binnen blijven.
Hoop dat het morgen beter gaat, ik werk buiten op de markt met bloemen

Login of registreer om te reageren
21-05-2017 om 11:11 uur

Gaat het al beter? Als ik zo lees "... op de fiets ... heftige aanval..." zit er geen inspanningscomponent bij? Wellicht handig voor jezelf om het goed te documenteren wanneer en wat de omstandigheden waren.

Login of registreer om te reageren
21-05-2017 om 11:33 uur

Helaas gaat het nog niet echt beter, wel minder niesbuien maar de astma aanvallen zijn heviger dan andere jaren, zit nog steeds om maximale ventolin om de dag een beetje fatsoenlijk door te komen, morgen weer een afspraak bij de huisarts om verder te kijken....pfff..lastig te accepteren dat sommige dingen nu niet willen zoals ik wil,moet soms echt een stapje terug doen. Ik probeer ook bij te houden of er meer bij zit, iedere keer als ik teveel inspan wordt ik ook erg benauwd.

Login of registreer om te reageren
21-05-2017 om 12:42 uur

Zou het niet verstandig zijn om een langwerkende luchtwegverwijder te gaan gebruiken, gezien het feit dat je schrijft dat je alvesco en veel ventolin gebruikt?

Login of registreer om te reageren
22-05-2017 om 11:40 uur

Vanochtend weer bij huisarts geweest, voor 10 dagen prednisolon en dan moet er toch flinke verbetering inzitten zo niet weer terugkomen.

Login of registreer om te reageren