Vervuilende scooters vanaf 2018 uit verkoop

11-05-2017 om 20:22 uur

Was vandaag op de internet krant.

Vervuilende scooters vanaf 2018 uit verkoop

De meest vervuilende tweetakt brommers en scooters worden vanaf 2018 uit de verkoop gehaald. Er mogen dan alleen nog maar brommers en scooters worden verkocht die aan de nieuwe Europese norm voldoen. Dat heeft staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu) vandaag aan de Tweede Kamer laten weten.

Bron Het AD hier

Het zal alleen naar mijn idee nog wel heel lang duren voor deze echt uit het straatbeeld verdwenen zijn!!

Login of registreer om te reageren
12-05-2017 om 07:38 uur

Het zou onderhand tijd worden ofschoon de onderbouwing totaal verschillend is:
Zo sprak Milieu Defensie over 100x vervuilender dan bestelbusjes en Dijksma over 1000x.
Laten ze eerst maar eens hun cijfertjes op elkaar afstemmen.
Maar de intentie is er ook al ben ik soms verbaasd over de daadkracht die onze elite zo af en toe aan de dag legt. Zo af en toe, dan.
Men heeft met het aanpakken van dit al lang bekende en bestaande probleem erg lang gewacht om zo bepaalde bevolkingsgroepen te ontzien. De argeloze en gezagsgetrouwe Jan Modaal is natuurlijk een veel makkelijker doelwit voor regeltjes en excessieve belastingdruk.
Kennelijk wordt de algemene maatschappelijke opinie nu zo ingeschat dat een eerste begin kan worden gemaakt in het ontmoedigen van vluchtmiddel no. 1.
We zullen zien.........

Login of registreer om te reageren
13-05-2017 om 00:45 uur

Nu nog schone fabrieken en auto's, dan krijgen mijn achterkleinkinderen mogelijk geen longproblemen!

Dat maak ik niet meer mee.

Login of registreer om te reageren
15-05-2017 om 13:12 uur

ik woon in een stad die was het groenste van Nederland nu worden heel veel oude huizen gesloopt en veel groen weg gehaald en weer nieuwe huizen gebouwd maar er kom wel minder groen voor in de plaats dus dat is niet zo goed voor de lucht want deze gaat achter uit, X_X

Login of registreer om te reageren
15-05-2017 om 14:57 uur

Inderdaad een heel goed bericht alleen duurt het nog even ze mogen niet meer verkocht worden vanaf 2018. We blijven dus wel zitten met alles wat er al is

Login of registreer om te reageren