Bed and Breakfast of toch hotel

02-05-2017 om 18:25 uur

Zoals jullie vast weten ga ik graag een paar dagen weg, de ene keer om t pieterpad te lopen, een andere keer om lekker bij zee te zijn.
Nu ga ik -om de kosten en gezelligheid- wel naar een BenB. Geef aan dat ik allergisch astma heb en geen dieren in huis, en dat ik coeliakie heb, dus glutenvrij ontbijt. Soms gaat het goed, soms gaat het fout...

Ook afgelopen BenB ging het mis, terwijl ik vooraf vraag of er dieren zijn, net geverfd is, er gerookt wordt etc.
De BenB was erg schoon, geen dieren op de slaapkamers..... opeens zie ik een kat op de trap. (dus meer medicatie waardoor ik een exa kan voorkomen), en van coeliakie had ze geen kaas gegeten (maar wel leergierig en dus heb ik uitgelegd hoe t zit met glutenvrij).

nu is BenB lekker goedkoop vaak, een hotel duurder. Maar door mijn BenB ervaringen neig ik steeds vaker naar een hotel. Wat is jullie ervaring of misschien advies?

Login of registreer om te reageren
02-05-2017 om 19:49 uur

Ik denk dat je bij beide pech of geluk kan hebben. Het ligt er maar net aan wie je treft en hoe serieus ze het oppakken.

Login of registreer om te reageren
02-05-2017 om 21:44 uur

Een b&b lijkt mij leuker dan een hotel. Ik denk ook dat je bij beide geluk of pech kunt hebben. Hotels zijn idd vaak erg prijzig en als je naar zee gaat mogen er gewoon huisdieren mee in het hotel ..... De allergenen blijven altijd twee jaar hangen zegt m'n lvp. Als je het vooraf aangeeft en ze pakken het serieus op dan zou het wel goed moeten gaan toch. Wel jammer van die kat in huis, dan zou je je vraagstelling voortaan moeten aanpassen in of er helemaal geen dieren in huis zijn. heb je dan geen last van huisstofmijt? Daar ben ik zelf een beetje bang voor. Ik zou ook wel graag naar een b&b willen.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 06:31 uur

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn ervaringen bij hotels gaat altijd goed.
BenB vaak goed. Een keer heb ik mijn vakantie afgebroken omdat de mensen zeker wisten dat er geen dieren waren... bleken er parkieten te zijn.
(Ik vraag altijd of er dieren zijn in huis, liefst per mail is zwart op wit)

@emma, ik neem altijd mijn eigen slaapzak, hoes voor om t matras en kussensloop zelf mee.
Dit keer alleen mijn mitecare kussensloop omdat ik alles in de rugzak moest hebben.
En ik kijk altijd naar t zoovercijver, die moet van mij boven de 8. Zo de grootste kans dat t schoon is.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 09:32 uur

En een B&B en eventueel zelf je ontbijt regelen/meenemen? Dan is het denk ik nog steeds veel goedkoper dan een hotel.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 11:42 uur

Hoi Stefanie, eigenlijk is glutenvrij niet een probleem, ik heb voor de zekerheid altijd broodjes mee :-)
T is meer een probleem dat je voorwaarden vraagt en daar niet aan voldaan wordt. T meest belangrijke zijn natuurlijk de allergenen die mijn astma in de war schopt.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 13:35 uur

We nemen best vaak een benb of een airbnb, een pipowagen of zoals afgelopen dagen een echte Mongoolse yurt in Drente. Heel eerlijk heb ik niet jouw ervaringen en gaat het in bijna alle gevallen goed. Nu maakt mijn partner bijna altijd de boekingen en die zit er meestal goed achterheen. Zal eens vragen hoe en waar ze oplet en de afspraken die ze maakt. Misschien is mijn allergie met huisdieren ook iets minder als die van jou elke ziekte en allergie is tenslotte anders. Maar kan niet tegen honden haren en schilfers een kat kan nog net. Beddengoed, dekbed, kussens en dekbedovertrek, matras overtrekken en handdoeken nemen we altijd zelf mee.

Natuurlijk weet ik dat allergenen die mijn astma in de war schoppen overal om de hoek liggen te loeren die probeer ik te ontwijken maar dat is een utopische queste. Probeer de ontstekingen ook onder de duim te houden en is de laatste tijd zowel mijn astma als mijn ontstekingen weer redelijk onder controle.

@ Ems Heb geen idee of het goedkoper is maar heb je wel eens gedacht aan het huren van een tent die al kant en klaar voor je klaar staat? Zoals http://www.vacansoleil.nl of /www.rent-a-tent.nl !! Of https://supertrips.nl/boheems-paradijs/ of https://supertrips.nl/kunstketen/

Vroeger liep ik gewoon afstanden met een één persoonstentje en alles licht gewicht bij me. Zo hebben we Hadrian's Wall ook gelopen maar dat lukt me niet meer helaas.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 19:25 uur

Ha Marcus, dank voor je antwoord, hier kan ik wat mee!
Fijn dat jou ervaringen (bijna) altijd goed zijn, dat is fijn te horen.
Slapen in een tent is ivm de hooikoorts niet haalbaar, ik 'piep' de tent letterlijk uit. Waarschijnlijk door het kapot trappen van de grassen waardoor er een allergeen vrijkomt. Een pipowagen of stacaravan gaat wel goed.
Eigenlijk hoef ik alleen maar een matras in een schoon gebouw... meer hoeft van mij echt niet.

heb na jou berichtje bedacht dat ik een heel duidelijk basisberichtje maak die ik altijd weer kan gebruiken voor de BenB's. Zodat ik net als je vriendin er goed achteraan zit. Fijn als je haar nog even wilt vragen waar ze op let (ik vraag altijd: niet roken, geen huisdieren, niet pas geverfd)
Idd neem ik ook altijd beddenspul mee. Voor 1 nachtje wil ik wel kiezen voor alleen een kussensloop van mitecare. Dit ivm het gewicht.

Login of registreer om te reageren
05-05-2017 om 13:05 uur

Hoi Marcus,
Natuurhuisje kende ik.

Door jou mailtjes ben ik wat anders gaan zoeken, ook naar huisjes/chalets/blokhut etc.
Heb inmiddels een standaardmail opgeslagen met mijn wensen, duidelijker kan het niet. Hoop dat dit goed werkt.
Heb nu 2 mailtjes weg voor het pieterpad in juni :-)

Login of registreer om te reageren