levens verlengend ?

29-04-2017 om 05:07 uur

dag allemaal,
ik heb nog maar 26%longinhoud,
en heb nog maar een jaar te leven ben 57 jaar
nu kom ik in aanmerking voor longrevalidatie- bij revant in Breda
zal 5 dagen per week en 3 maanden lang
vraag me nu wel af wat nut heeft het 3 maanden minder bij mijn kinderen en man te zijn
als ik nog nog jaar langer te leven zou hebben zie ik het wel zitten
groetjes christel

Login of registreer om te reageren
29-04-2017 om 08:13 uur

Hoi christel 55 - wat zwaar!
Hoe komen ze ( artsen? ) zo stellig bij nog een jaar te leven? Waardoor precies? Sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-04-2017 om 08:26 uur

Goedemorgen Christel,

Wat een moeilijke beslissing moet je nemen. Probeer duidelijk te krijgen wat er voor jou verbetert wanneer je de revalidatie volgt. Je zegt zelf wanneer het me een jaar langer leven kan geven zie ik het wel zitten. Misschien kun je ook denken aan kwaliteit van leven gedurende een jaar. Het leren om zo goed mogelijk om te gaan met de beperkingen die je hebt, geeft heel veel mensen een goed gevoel en meer mogelijkheden in het dagelijks leven, na de revalidatie. Lees de verhalen op dit forum van mensen die al gerevalideerd hebben.

Wat ook zwaar weegt is natuurlijk dat je vijf dagen in de week van huis bent terwijl je het liefst thuis wil zijn bij je gezin. Je kunt dit ook van een ander kant bekijken. Ik neem aan dat je man en kinderen overdag werken of naar school gaan. Reken uit hoeveel uur je elkaar per dag ziet en spreekt op een normale dag. Misschien dat je zegt in het weekend haal ik die uren dan weer in door samen iets extra's te doen.
Ook kun je dagelijks contact maken via skype.

Ik kan me voorstellen dat het razend moeilijk is als je voor zo'n keuze staat. Soms helpt het als je twee lijstjes maakt 1 lijstje met voor en 1 met tegen de revalidatie.

Heel veel sterkte met het nemen van een besluit.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
29-04-2017 om 09:49 uur

Hoi Cristel

Jeetje wat een moeilijke keuze.

Dikke warme sterkte knuffels.xxx

lieve groetjes roos 48

Login of registreer om te reageren
29-04-2017 om 18:12 uur

Hoi Cristel
Wat een moeilijke beslissing ik begrijp alleen niet waarom de artsen toch revalidatie aanbevelen als ze zeggen dat je nog maar zo kort te leven hebt, vind ik trouwens ook discutabel. Als ik jou was zou ik weer eerst een gesprek met de la aanvragen. Veel sterkte

Login of registreer om te reageren
01-05-2017 om 20:26 uur

Hallo Christel,
Ik heb net een 10 weken revalidatie achter de rug bij Longrevalidatie Heideheuvel in Hilversum, en heb er veel geleerd. Beter word je niet maar je leert met je beperking omgaan. Een team van 14 mensen staan dag en nacht voor je klaar en helpen je je conditie weer op te bouwen Ik heb daar verschillende mensen ontmoet met longvolume onder de 30% . Ook een jonge vrouw van 46. Alle mensen begrijpen elkaar omdat ze hetzelfde hebben. Je kunt met elkaar alles bespreken. Als ik je een advies mag geven: doen.
Ik heb er geen minuut spijt van gehad.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Groet
Hendy

Login of registreer om te reageren
06-05-2017 om 06:00 uur

dag allemaal,
ben zeer blij met jullie lieve reacties !!
uitslag december 2016
mijn longards zegde het is vijf voor 12 al dit lijntje op de streep komt is het einde verhaal
je moet naar revant voor 3 maanden je bent daar de geknipte persoon voor
ik zal mail sturen papieren in orde maken en vrijdag word door hun gebeld
ik heb hem gevraagd hoelang heb ik nog 1 of 2 jaar? hij trok zijn schouders op
toen kon ik gaan hij liep weer een uur uit op zen spreek uur

2 dagen later ging ik naar mijn huisards voor mijn hogerbloeddruk
hij zegde gelijk ik ben toch geschrokken van de uitslag van de longards
dat je nog maar onder halfjaar te leven hebt kan het haast niet geloven
ook de ventielen plaatsen zou je niet overleven
ik schrok nog harder van hem maar liet niks blijken

word nog vervolgd !!
groetjes christel

Login of registreer om te reageren
Moderator
15-05-2017 om 18:41 uur

Hoe is het nu met je Christel?

Login of registreer om te reageren