Parfumallergie en astma

22-08-2016 om 09:00 uur

Goedemorgen!

Ik krijg veel last van parfum, vooral mijn longen zijn erg gevoelig. Mijn huid reageert ook maar veel minder.

Ik kan nergens heen zonder dat ik last van krijg al neem ik mijn astma medicatie in.

Net de kinderen naar school gebracht en ben helemaal benauwd, moe en heb het heel koud.

Is er iemand die ook heel heftig op parfum reageert? Hoe ga je ermee om?

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
07-03-2017 om 15:42 uur

@ funneke
Sorry voor de late reactie en inderdaad heb ik vaak gevraagd of ze er rekening mee willen houden. Heb zelf drie maanden gerevalideerd en mijn mede patiënten en de verpleging hebben er rekening mee gehouden dat was wel heel fijn. Vraag je niets dan gebeurd er ook niets Mar het is ook niet altijd te doen maar ik snap je goed

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 12:18 uur

Vragen is ook niet makkelijk, maar ik denk altijd nee heb je, ja kun je krijgen!
Op mijn werk ben ik één keer tegen mijn parfumallergie aangelopen. Één van mijn collega's had een best wel dure parfum op la vie Est belle van Lancôme! Ik werd er gelijk benauwd van en we hebben afgesproken om die dag elkaar te vermijden en ook apart van elkaar pauze te houden. Maar dat bleek onvoldoende. Ik werd steeds benauwder (ondanks noodmedicatie) en uiteindelijk heb ik met de manager besloten dat ik naar huis ging. Ik ben een week ziek thuis geweest. Inmiddels had de manager uitgezocht om welke parfum het ging en besloten dat er tijdens het werk geen parfum of parfumhoudende deo's meer gebuikt mochten worden. Er is geen collega die er moeilijk over heeft gedaan. Mijn collega die die morgen de parfum had gedragen voelde zich heel schuldig. Ik heb met haar gesproken en uitgelegd dat zij er niets aan kon doen. Dat het probleem bij mij ligt en zij dit niet kon weten. Ik ben wel blij dat er zoveel begrip is op mijn werk voor mijn gezondheidsproblemen.

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 18:32 uur

@ Spinnetje dat is dan uiteindelijk goed opgelost, fijn voor je.

Ik ben een groot voorstander dat bijvoorbeeld het longforum zich hard zou maken of zou lobbyen voor een wetgeving dat ruimtes die een parfum of chemische geur of luchtreiniger heeft verplicht een bordje krijgt met bijvoorbeeld de volgende tekst :

" ... Deze ruimte is voorzien van een aromatische of chemische luchtreiniging of verfrissing..."

Dat dit bordje verplicht komt te hangen op deuren van toiletten waar bijvoorbeeld geurstaafjes of andere beluchtings- verfrissingsapparatuur hangt dan heb je de keuze om wel of niet naar binnen te gaan. Ben je eenmaal binnen is het al weer te laat. Loop hier regelmatig tegen aan.

Heb daar zelfs bij het ziekenhuis eens voor gepleit.

Login of registreer om te reageren
12-03-2017 om 20:53 uur

Heel herkenbaar deze verhalen. Wel heel goed om te horen dat er zoveel mogelijk rekening mee wordt gehouden in de werkomgeving. Dit kan namelijk heel erg lastig zijn. Op mijn werk zijn er ook zat mensen met allergieën en iedereen houd hier gelukkig ook rekening mee. Op verjaardagen heb ik het meeste last ervan. Zeker met die verplichte 3 kussen. Ik heb gewoon standaard dan uitslag over mijn wangen en nek. Van bepaalde mensen weet ik nu wel dat ze standaard parfum op hebben en die geef ik netjes een hand en ga wat verder weg zitten. Dat is gelukkig voor mij voldoende om er zo min mogelijk last van te hebben en gezellig mee te doen met de verjaardag. Als het toch een keer gebeurd heb ik gelukkig pillen meegekregen van de arts om de allergische reactie te verminderen. Handig dat deze dan ook meteen werken als er ergens een keer een kat is (naar mensen met honden ga ik gewoon niet op bezoek, dan ben ik zo een week ziek)

Login of registreer om te reageren
19-04-2017 om 22:55 uur

Heel herkenbaar wat ik hier allemaal lees.. ik heb het ook met waspoeders en eigenlijk alles wat met cosmetica te maken heeft... of waar parfum/parabenen inzit...
Gebruik alleen maar neutraal en vaseline lamet pffff... ik baal zo van mezelf.
Iemans tips waar geen parfum of parabenen inzitten.. zou zo graag mijn haar is willen doen of lekker tutten...

Login of registreer om te reageren
21-04-2017 om 11:04 uur

Er zijn zoveel akties tegen roken. Ik lees nergens akties om parfum en/of deoderant te verbieden. Vraag mij af waarom niet

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 14:02 uur

Hallo allemaal.
Ik begrijp heel goed dat iedereen last heeft van parfums geurtjes e.d. dat heb ik zelf ook.
Ik kom net uit het ziekenhuis van de longafdeling, daar waren zelfs personeelsleden met parfum op die mij moesten helpen. Daar begrijp ik helemaal niets van.
Dus zoveel onbegrip is er nog.

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 14:12 uur

Het hoeft geen onbegrip te zijn, het kan ook onwetendheid zijn.

Login of registreer om te reageren