Is de sportschool ongezond?

24-03-2016 om 11:17 uur

Mede door overgewicht was mijn conditie heel slecht. De longarts verwees mij naar een diƫtist en adviseerde om veel buiten te gaan fietsen en wandelen. Als hulpmiddel rraadde hij een hartslagmeter aan om het niveau van inspanning te bepalen en vast te houden, dat heet endurance. Het advies van de longarts heb ik opgevolgd en binnen een jaar was ik 10 kilo kwijt! De sportschool raadde hij af: de atmosfeer op de meeste sportscholen is slecht met veel huisstofmijt en vocht. En dat is niet goed als je zoals ik allergische astma hebt. Mijden andere mensen met een longziekte ook sportscholen om die reden?

Login of registreer om te reageren
24-03-2016 om 11:38 uur

Hoi, je moet heel bewust kijken naar een goede sportschool met goede airco, schoonmaakbeleid en waar je kunt overleggen over situaties waar je tegen aan loopt. In mijn dorp is dat de wat duurdere sportschool, maar bij mij (ernstig allergisch astma) gaat dit op deze manier goed.

trouwens: buiten is ook niet altijd goed, koude lucht of juist te warm, te vochtig, mist, nat worden door zweten en je niet kunnen verwarmen, en geen mogelijkheid te stoppen als je moe bent dus grotere kans dat je over je grenzen gaat.....

Top dat je 10 kg bent afgevallen!

Login of registreer om te reageren
09-02-2017 om 13:23 uur

Hoi als je naar een goede sportschool gaat dan hoef je niet bang te zijn dat hij slecht is ik sport al 14jaar en doe aan fitnes ik heb op 58jaar astma gekregen ik word goed begeleid en ze houden met mijn astma rekening :))

Login of registreer om te reageren
10-04-2017 om 03:47 uur

Kwestie van uitproberen, denk ik, want het is per persoon verschillend. Ik heb juist vreselijk last van airco's waardoor ik niet graag in de sportschool kom.

Login of registreer om te reageren
19-04-2017 om 18:42 uur

Ik heb last van alle geurtjes en vocht.
Sportschool heb ik geprobeerd meer hoesten dan echt sporten. Buiten sporten is ook nog al eens hoesten en kort ademig. Ik heb een hometrainer gekocht en sport nu thuis binnen en bevalt me prima.
Wandelen vind ik ook leuk ondanks de prikkels.
Maar sportschool zwembad gymzalen zijn een NO go voor mij.

Login of registreer om te reageren
25-10-2017 om 19:35 uur

Jarenlang heb ik gesport in een kleine sportschool. Spinning, crosstrainer, roeien en medische gymnastiek. Ik heb een ernstig allergische astma en door het sporten bleef mijn conditie goed op peil. Helaas verhuisde de sportschool vorig jaar oktober naar een groot pand op het industrieterrein. Daar werd vroeger met papier en drukinkt gewerkt en om het geluid te dempen waren er rubber matten aan de wanden gehangen. Dus er hing een vreselijk zware ongezonde lucht. Werd er niet echt benauwd van maar wilde in deze omgeving geen lichtelijke inspanning doen. In juni dus gestopt, erg jammer en zoek nu nog iets anders.

Login of registreer om te reageren