Longembolie

13-04-2015 om 11:31 uur

Hoi, ik ben nieuw hier en weet nog niet zo goed hoe het werkt maar heb wel de behoefte om vragen te stellen aan lotgenoten. 5 wkn terug heb ik een longembolie gehad en een longinfarct. Ik slikte sinds kort de pil omdat ik endometriose heb, de pil is het enige medicijn die de buikpijn minder kan maken, maar helaas mag ik dat nu nooit meer slikken omdat ik er een embolie van heb gekregen. Het valt me allemaal zo tegen. De onzekerheid die je krijgt,het gevoel hebben dat je lichaam je in de steek laat. Zo zit je in een restaurant en een uur later lig je in het ziekenhuis. Waar ik het meest mee zit is dat ik zo snel een flinke druk op mijn borst heb als ik bijvoorbeeld de trap op ga of even aan het kletsen ben met iemand. En schuldgevoel tegenover mijn man en kinderen omdat ik zo weinig kan. In mijn hoofd wil ik zo veel maar mijn lichaam wil en kan het niet. Hebben jullie dat ook, snel moe, kortademig, druk op de borst enz enz. En hoe lang duurt dit voordat het beter zal gaan. Ik hoor heel graag iets van jullie

Login of registreer om te reageren
20-01-2017 om 13:07 uur

8 maanden geleden een dubbele longembolie, je klachten komen mij heel bekent voor. Het duurt maanden voordat dit minder wordt dus geduld en voorzichtig zijn is erg belangrijk. Leg goed aan je familie uit wt je hebt en dat je echt niet meer kunt. Iedereen kan een steentje bijdragen aan je herstel. Vertel het op facebook en vraag hulp. Niet schromen, mensen helpen je graag en rust uit. Dat heb je nodig. Ik heb nu na acht maanden pas dat ik weer wat kan doen en ben aan het voorzichtig sporten met een medisch sportcentrum. Denk eersut aan jezelf!!

Login of registreer om te reageren