Wat eten we met de kerstdagen.

22-12-2016 om 22:13 uur

Een topic over de feestdagen en wat ieder gaat doen en gaat eten, een topic dat er voorgaande jaren altijd wel was, mistte ik nog.

Wens iedereen een fijne kerstdagen.

Login of registreer om te reageren
22-12-2016 om 22:15 uur

Eerste kerstdag vooraf heldere zelfgemaakte kippensoep. Hoofdgerecht, lamsbout die ik drie uur aan het spit in de grill (electrische gril) laat draaien en elke 20 min bestrijk met een marinade. Gebakken aardappeltjes en gekarameliseerde witlof, na Crème brûlée.

De lamsbout is in de aanbieding bij de Belgische Carrefour voor ongeveer 9 euro per kilo.

Heb het kerst menu voor tweede kerstdag al rond / klaar alles is ook wel in huis.

Vooraf op een groot bord per persoon geserveerd.
In een espresso kopje geserveerd cappuccino van Kastanje soep met een room met gerookte spek smaak.
Gebakken geitenkaasje met zelfgemaakte veenbes compote en beetje kress.
Amuse glaasje met garnalen avocado salade.
Stukje kruidkoek met uien compote en gerookte eend.

Het hoofdgerecht is hertbiefstuk met zelfgemaakte veenbes compote, geserveerd met haricot verts omwikkeld met prosciutto di parma, aardappel selderieknol gratin en een Stoofpeertje.

Nagerecht is een trio van chocolade: Klein glaasje witte chocolade mousse en een klein glaasje pure chocolade mousse met een chocolade tuille.

Login of registreer om te reageren
23-12-2016 om 18:15 uur

@marcus

dat ziet er lekker uit :-)
Voormij blijft het eenvoudig met de producten die ik nog wel kan hebben.

eerste kerstdag wokken op tafel. met kipdijbeenfilet, courgette en komkommer salade.
tweede kerstdag een Entrecote met sperziebonen

Login of registreer om te reageren
23-12-2016 om 18:26 uur

Wij houden het ook redelijk simpel.

Eerste kerstdag eten we bij mijn oma. Mijn vader kookt dan weer.
Dus: Zuurvlees met gebakken aardappels (bij gebrek aan patat ;) ).
Als toetje hebben we een keer een ijsje meegenomen. Dat kan nu, want we gaan direct naar haar toe, nemen het in een koeltas met koelblok mee en gooien het daar direct in de vriezer.

Tweede kerstdag gaan we fonduen.

Login of registreer om te reageren
24-12-2016 om 15:58 uur

lekker allemaal!
hier is de hartige taart met broccoli ceshewnoten en brie klaar, evenals de cranberry compote (lekker voor op t ijs)
de huzarensalade met appel creme fresh en zalm maak ik morgen, lekker voor de lunch

iedereen fijne feestdagen!

Login of registreer om te reageren
25-12-2016 om 11:22 uur

Hier, vandaag bakplaat met hert, struisvogel en kangoeroe
En een goed gevulde salade erbij
Ijs toe

Morgen pasteitjes gevuld met verse ragout
Ook hier ijs na (gaat vandaag toch niet op)

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 20:47 uur

Mijn menuutjes klinken vaak als veel werk maar zijn het niet hoor...

Hier het uiteindelijke voorgerecht op één bord.

http://i65.tinypic.com/2el5dhx.jpg

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 20:52 uur

Elk jaar maak ik voor iedereen appelbeignets, oliebollen, een grote vissalade en wat hapjes.

http://i68.tinypic.com/24e2nti.jpg

Voor iedereen staat de oudejaarstafel met eten en zelf gebakken appelbeignets en oliebollen dan klaar vanaf 17u.

http://i64.tinypic.com/xq9f5.jpg

Login of registreer om te reageren
01-01-2017 om 21:41 uur

Dat ziet er allemaal prachtig en smakelijk uit Marcus!
Ik wens je een goed nieuwjaar, met minder gezondheidsproblemen en een mooie tijd in Zweden!
Ik hoop dat de wereld er wat vreedzamer op wordt, maar erg optimistisch ben ik niet. Dat ben ik wel voor mijn persoonlijk leven. Maar ik gun iedereen een leven in vrede, dat vooral.....

Login of registreer om te reageren
02-01-2017 om 01:07 uur

@ Oma Akke dank je, wens jou en iedereen hier ook een heel goed nieuwjaar.

Login of registreer om te reageren