aerochamber

20-12-2016 om 08:54 uur

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:31 uur

@lelie, die spacechamber gaat het er inderdaad langs, heb net even geprobeerd _O- . Met Alvesco hier ook mist. Dus zal wel het coriticosteroid zijn.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:48 uur

Ik gebruik hem alleen voor atimos en atrovent en heb het niet.

Volgens mijn vroegere huisarts heb je bij uitademen door je neus nog enig effect van de medicatie in je bovenste luchtwegen en dat kan mooi meegenomen zijn.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 19:52 uur

Wanneer je de gebruiksaanwijzing leest - bij punt 2 bovenaan de folder - lees je dat de ingeademde lucht niet weer terug kan in de kamer.
Wanneer je kamer wit blijft is de vraag of je misschien je pufje er steeds op laat zitten.
In de genoemde gebruiksaanwijzing staat niet dat je dat moet doen. De achtergebleven poederdeeltjes blijven dan opgesloten zitten en deze worden na enige tijd steeds talrijker in de grote kamer.

Gebruiksaanwijzing: http://www.mijnaerochamber.nl/pdf/mondstuk_aerochamber.pdf

TeeWee.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 20:25 uur

t is natuurlijk niet de bedoeling geweest dat er een hele discussie komt over hoe je de aerochamber moet gebruiken. heb je hier vragen over dan moet je denk ik bij de apotheek zijn :-)

en t witte komt van aanslag van sommige medicatie zoals TEVA mij mailt. t heeft niks te maken met uitademen of pufje op de aerochamber wel of niet laten zitten.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 21:48 uur

Door de foster slaat ie idd flink wit uit! Ik heb een tijdje aan de flutiform gezeten met een nieuwe en die bleef mooi schoon. Zelfs dagelijks omspoelen heeft niet zoveel effect. ik heb van de zomer nog een nieuwe gehad bij m'n revalidatie, die word gedeclareerd op de grote hoop. Dus van de week nog ff foster bestellen en dan nog even een nieuwe vragen voor het einde van het jaar bij de apotheek. Ik maak m eigenlijk nooit schoon met een doekje, dan schijnt de foster niet meer goed te 'glijden' om het zo maar te noemen.

Login of registreer om te reageren
21-12-2016 om 18:56 uur
Reactie op TeeWee

Wanneer je de gebruiksaanwijzing leest - bij punt 2 bovenaan de folder - lees je dat de ingeademde lucht niet weer terug kan in de kamer.
Wanneer je kamer wit blijft is de vraag of je misschien je pufje er steeds op laat zitten.
In de genoemde gebruiksaanwijzing staat niet dat je dat moet doen. De achtergebleven poederdeeltjes blijven dan opgesloten zitten en deze worden na enige tijd steeds talrijker in de grote kamer.

Gebruiksaanwijzing: http://www.mijnaerochamber.nl/pdf/mondstuk_aerochamber.pdf

TeeWee.

Ik gebruik de vzk keurig volgens gebruiksaanwijzing en laat mijn puffer er beslist niet in zitten. Dit is dus niet de oorzaak van het wit uitslaan bij mij.. Het is dus echt de seretide die hem zo wit uit doet slaan. Ik heb inderdaad wel eens een doekje door een oude vzk gehaald (die toch de prullenbak in ging), pff, wat schrok ik daar van zeg, zo wit werd dat doekje :O

Login of registreer om te reageren
29-12-2016 om 11:03 uur

Ik maak die van mij schoon in een hand warm sopje en een microvezel doekje .
Ik haal elk jaar een nieuwe .. Ik gebruik de van het jaar daar voor echter nog wel .
Zo heb ik een in gebruik en kan ik in alle rust de andre schoonmaken en laten drogen .
Het mond stukje maak ik schoon met een waten staafje . En als het er niet meer af wil met een tanden stoker .. Doe ik al jaren zo en gaat ook al jaren goed .

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 10:20 uur
Reactie op emsepems

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Dit is een oud topic. Maar deze vraag had ik dus ook. Sinds ik Foster gebruik wordt de aerochamber wit.Gebruik dan ook een microvezeldoekje (brillendoekje). Je haalt er niet alles mee weg. Zo te lezen kan het geen kwaad dus.

Misschien is er in de tijd een nieuwe oplossing gekomen???

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 10:44 uur

Ik doe mijn aerochamber eerst in de vaatwasser, mild programma en spoel hem daarna na en laat hem drogen , maar ook hier ook wazig door de foster denk ik.
Ik heb er altijd 2 zodat als de 1 droogt, ik de ander kan gebruiken.

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 10:47 uur

Ik heb ook reserve. Dus het is normaal.

Login of registreer om te reageren