aerochamber

20-12-2016 om 08:54 uur

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 12:14 uur

Wel een bijzonder antwoord want je mag toch alleen het mondstuk schoonmaken met doekjes? Ik bedoel dat je het andere stuk niet mag drogen etc omdat het dan statisch wordt, zou dat dan wel met een microvezeldoekje mogen?

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 12:17 uur

Je kan het toch in een sopje met een doekje schoonmaken, dan nog even door het sop halen en dan laten drogen?

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 12:18 uur

Ik ga er van uit dat dit antwoord klopt, komt immers van TEVA vandaan.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 12:34 uur

Ik vind het fijn om te weten dat de witte aanslag dus geen kwaad kan. Bedankt voor t doorgeven @ems!

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 15:05 uur

Mijne is ook altijd snel mistig. Ik heb nu een maand ongeveer een nieuwe en is nu al niet meer helder dus dat klopt wel. Foster en soms ventolin.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 16:09 uur

Hier is de gouden tip!
Niet meer uitblazen in de aerochamber.
Ik doe dit al sinds juli en mijn voorzetstuk is nog net zo mooi dan toen ik hem kreeg in juli.
Ik was hem nog wel om de week in lauw water en via de lucht laten drogen.
Succes voor jullie allen gewenst.

TeeWee.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:11 uur

Hoi TeeWee :-h

Is het niet de bedoeling dat je uitademt in dat ding zodat de medicijnen die je de eerste keer niet ingeademd hebt je daarna nog inademd? Of is dat heel dom gedacht van mij.

Groet
Suus

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:28 uur

Suusje je kunt het uitademen door je neus doen en toch je mond er aan houden en meermaals inademen ( zo doe ik het ) echter toch een mistige voorzetkamer.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:29 uur

Die van mij is ook mistig hoor Stefanie, maar ik dacht dat je per se in dat ding moest uitademen ook.

Login of registreer om te reageren
20-12-2016 om 18:29 uur

Nou ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enigste ben met zo'n mistige vzk en dat het geen kwaad kan. Mijn lvk stond er zelf raar van te kijken dat hij zo wit uitslaat en kwam met wat tips die eerder het tegendeel veroorzaakten ;) Maar met de seretide gaat dat dus net zo. Ik vervang hem (zolang mijn verzekeraar er 2 per jaar blijft vergoeden) ieder half jaar. Nu is 'ie er ook weer bijna aan toe, kan er nauwelijks nog door kijken.

@Suus: Volgens mij gaat de lucht die je via de vzk uitblaast niet weer terug, maar erlangs. Overigens adem ik bijna nooit uit in de vzk en is die van mij zo mistig als wat, dus helaas is die tip ook niet altijd werkzaam. En het is ook niet zozeer het monstuk dat wit is, maar echt dat ding zelf :p

Login of registreer om te reageren