Wat eten we vandaag! Deel 35

08-12-2016 om 14:07 uur Gesloten

En hier gaan we maar weer verder .

vorige

De reacties zijn gesloten.
09-12-2016 om 14:51 uur

Er waren 2 kinderen vrij vandaag en ik had tamelijk veel brood over. Dus ik heb wentelteefjes gemaakt als lunch. Ook wentelteefjes van bruin brood smaken prima, hebben we nu gemerkt.

22-12-2016 om 21:34 uur

Cappuccino van Kastanje soep met een room met spek smaak.
Tagliatelle met zalm & dragon.
Hangop met verse ananas.

28-01-2017 om 21:03 uur

Mijn partner kookt de laatste week eetlust minimaal, eet muizenhapjes het is allemaal erg wennen. Doe mijn best niet lastig te zijn....!! Zij doet ook erg haar best, ik had al een vaas met bloemen geregeld voor haar. Een vaas van haar lievelingspottenbakker (zaalberg) via internet, in een stijl die zij erg mooi vind en via een vriendin bloemen.

Vandaag vooraf gebakken geitenkaasje met lingonsylt - van een geitenkaasboer hier uit de polder.
Weide rund biefstukje (uit de polder hier, die lopen hun hele leven buiten in de weide) gebakken bospaddenstoelen en knolselderie gratin. Vorig jaar had mijn partner 1200 potten zelfgemaakte jam afgezet via die boeren.
Na hangop met bosbessen jam.

Het was erg lekker maar allemaal veel te veel voor me.

's avonds zet ze al mijn ontbijt klaar ik ben stukken eerder wakker.

28-01-2017 om 21:12 uur

Het gaat niet zo lekker met je Marcus? Misschien staat het in een ander topic, dan heb ik het gemist, sorry daarvoor.
En je bent vroeg wakker vanwege benauwdheid?
Je eet wel weinig misschien, maar i.i.g. supergezond.
Heel veel sterkte en hopelijk keert je eetlust weer snel terug!

Ik had deze week 2 vegadagen ingelast, een keer een maaltijdsoep van lichte groenten (knolselderie, bleekselderij, witlof, prei, spitskool, aardappel)
en omeletrolletjes gevuld met spinazie.
Het smaakte beide dagen prima.

29-01-2017 om 17:38 uur

Ik zou vandaag alleen eten, dus moest eigenlijk zelf koken.
Geen zin in, dus ik heb een bakje eten uit de vriezer gehaald en als toetje chocolademouse gehaald (keer mezelf verwennen, haha).
Dus ik at bloemkool-bolognese ovenschotel met als toetje chocolademouse.
Het was erg lekker!

29-01-2017 om 18:15 uur

Boerenkool met spekjes en speklappen.

29-01-2017 om 18:47 uur

pasta

29-01-2017 om 21:13 uur

Zelfgemaakte quiche spinazie met geitenkaas
Yoghurt na

@ Thirza klopt.

30-01-2017 om 18:18 uur

Mijn partner ben ik vanuit bed beetje met koken aan het begeleiden.., vanavond heeft ze roerbak chinees gemaakt met kip veel groenten en zwarte bonensaus. Ze had alleen alles veel te klein gesneden dat kon ik van bed niet zien natuurlijk. Na Griekse yoghurt. Het was wel lekker.

Zo heb ik vandaag 20 rookworsten gemaakt ... klinkt raar zo uit bed in Nederland...heb een vriend in Zweden via skype begeleid en gecoacht in runder rookworsten te maken.80 - 90 procent rundvlees, 10 - 20 procent runderniervet en alles van rund. Ze hangen nu in midden zweden in een koude rookoven tot morgen en dan kunnen ze even kort gekookt worden en vacuum verpakt worden. Jammer dat ik ze niet kan proeven, we hebben er veel plezier in gehad om te doen. Volgende keer gaan we droge worst maken.

31-01-2017 om 15:35 uur

Vandaag zuurkool schotel met zuurkool, gehakt, selderieknol en daarbij geserveerd stoof peertjes. Na Griekse yoghurt met lingon.