Ervaring met xolair? #3

14-11-2015 om 17:52 uur

In dit topic kunnen ervaringen worden uitgewisseld over xolair. Het vorige deel staat hier: Ervaring met Xolair? #2.

Login of registreer om te reageren
14-11-2015 om 16:20 uur

Ik heb afgelopen week mijn eerste reactie op de xolair gehad. Komt waarschijnlijk samen met een infectie die door de ha ontdekt is. Ik kreeg hele grote rode jeukende bulten op de prikplekken. Nu extra aan het vernevelen en maandag contact opnemen met mijn la voor een eerdere controle, want bleef nu wel erg hoesten na de injecties en ben ook benauwder. Voor de rest ging alles goed met de injecties tot nu toe. Zou het komen doordat ik 2 weken geleden de griepprik gehaald heb en daarop gereageerd heb?

Login of registreer om te reageren
15-11-2015 om 21:59 uur

Ik laat al jaren de griepprik geven samen met de xolair injecties, en nog geen problemen gehad.

Login of registreer om te reageren
20-11-2015 om 08:37 uur

"Daantje
#198 9 oktober
Weet je zeker dat de injecties echt subcutaan/onderhuids gegeven worden? Ik vind het zo raar dat je klachten echt lokaal zijn"

Hoi Daantje, de spuiten worden idd subcutaan gegeven. Niemand kan me ook uitleggen hoe het komt dat de klachten zo lokaal zijn.

Login of registreer om te reageren
12-03-2016 om 13:24 uur

De rode bulten komen elke keer na de injectie op, maar verdwijnen nu na 2 uurtjes weer. Ik reageer de afgelopen maanden heel hevig op alles en heb weer regelmatig aanvallen. 30 maart op consult want de longfunctietest was ook niet goed. Was bijna niet te meten en ik ben niet zozeer benauwd, maar wel kortademig. Xolair heeft deze maand de klachten niet kunnen wegnemen. Normaal na de injectie krijg ik na 2 dagen een hap lucht die duurt tot 5 dagen voor de volgende. Nu ben ik al die tijd blijven hoesten en aanvallen zonder oorzaak. Infectie is niet te vinden. Wordt nu gedacht dat mijn medicatie voor andere aandoeningen dit veroorzaken in mijn longen en dat ze zo gevoelig zijn dat ik momenteel op alles reageer. er is niets gebeurt wat het kon laten opkomen dus het is een raadsel nu voor verder onderzoek.

Sjoch: Ik heb altijd al op de griepprik gereageerd met infecties of astma aanvallen tot opnames toe.

Login of registreer om te reageren
25-09-2016 om 20:57 uur

Hallo

Ik moet aankomende donderdag op de dagbehandeling komen in sfg in Rotterdam.
Vorige week bij de longarts waa alles weer niet goed dua hij wil starten met de xolair behandeling.
1 x per maand zei hij en ik heb een folder gekregen waar ik wezen moet en dat was het eigenlijk.
Ik heb geen flauw idee wat me te wachten staat en dat vind ik best vervelend.
Ik ben panisch voor injectie ondanks dat ik om de week een b12 injectie in een spier gespoten krijg.
Iemand een idee hoe de procedure is in Rotterdam?
Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
26-09-2016 om 05:10 uur

Mijn verhaal moet wel al ergens staan over het sfg. Waarschijnlijk in een eerder xolair topic.

Login of registreer om te reageren
26-09-2016 om 18:12 uur

Laat maar weten als je het niet kan vinden of als je nog vragen hebt. Ik ga morgen weer mijn shotje halen.

Login of registreer om te reageren
27-09-2016 om 13:05 uur

Ik vind allemaal kleine stukjes daar zal het vast tussen staan haha.
Ik mag overmorgen voor t eerst. Vind het super spannend.
Ben bang voor prikken dus das ff minder haha. Sucses vandaag!

Login of registreer om te reageren