Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
25-04-2007 om 18:39 uur

Hoi Allemaal,

Denk zal ook eens reageren en zal me gelijk even voorstellen.

Ik ben Marjanne 23 jaar en werk als ambulant begeleidster in het speciaal onderwijs en in de thuisondersteuning en op de naschoolse opvang en de vakantie dagopvang. ik werk vanuit 's Heerenloo en ben dus eigelijk de hele dag bezig met kinderen met een (meervoudige) handicap.
ik vind dit echt super leuk werk. een dag is nooit hetzelfde en gaat nooit zoals je het van te voren plant. naats dit werk werk ik nog als vrijwilliger bij ons in de kerk als clubleidster bij een tienerclub (12-13 jarige) en ben ik kinder-/jongeren pastoraalwerkster. ik vind dit ook super gaaf. en ben blij dat ik op deze manier wat voor de kinderen van onze gemeente kan betekenen.

nu ben ik van 11 okt 2006 tot 14 feb 2007 opgenomen geweest op astmacentrum Heideheuvel. heb daar echt een gewe;dige tijd gehad heb er echt veel van geleerd en ben er echt ebter uitgekomen. ik raad het iedereen die de kans krijgt aan om deze kans met beide handen aan te nemen!!.
maar goed daar zijn we tot de conclussie gekomen dat ik geen fysiek zwaar werk mag doen:'(. dus ben nu hard op zoek naar nieuw werk! 

groetjes  Regenboogvisje

 

Login of registreer om te reageren
25-04-2007 om 23:23 uur

Ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte mensen. Erg leuk en soms erg zwaar. Sinds ik weet dat ik astma heb spuiten we niet meer met deo's als ik er ben, we hebben nu ook rollers voor de clienten die het echt nodig hebben. Ik doe zelf ook geen aftershave op bij de mensen die ik was, want dat was ook steeds weer een vervelende prikkel. Verder heb ik niet echt meer last als ik aan het werk ben.

Login of registreer om te reageren
26-04-2007 om 09:03 uur
Reactie op Jippie

Ik werk met ernstig meervoudig gehandicapte mensen. Erg leuk en soms erg zwaar. Sinds ik weet dat ik astma heb spuiten we niet meer met deo's als ik er ben, we hebben nu ook rollers voor de clienten die het echt nodig hebben. Ik doe zelf ook geen aftershave op bij de mensen die ik was, want dat was ook steeds weer een vervelende prikkel. Verder heb ik niet echt meer last als ik aan het werk ben.

Hoi Jippie,

Fijn dat jullie op deze manier een oplossing hebben kunnen vinden voor je probleem. bij mij op het werk waren ze niet zo meegaant en heb ik dus de groep achter me moeten laten en ben ik met kinderen verder gegaan. vin dhet wel heel jammer want werken met mensen met een lage nivo is wel heel gaaf om mee te werken. maar vond het wel heel zwaar werk.

groetjes Regenboogvisje

Login of registreer om te reageren
17-05-2007 om 01:54 uur

Ik werk als rontgenlaborant in een groot ziekenhuis. Nu mijn astma ontregeld is geeft dit toch behoorlijke problemen doordat ik veel moet lopen en tillen. Mijn collega's zijn schatten hoor maar ik zoek toch wel een manier om meer zittend werk hier in het ziekenhuis te krijgen.
Ook de onregelmatigheid nekt me soms, het maakt net soms het verschil tussen net niet of net wel een astmaaanval.
Met dit werk ben je er voor 100% of je bent er niet. Tja..en aangezien ik heel vaak benauwd ben, ben ik best vaak ziek.

Login of registreer om te reageren
18-05-2007 om 13:13 uur

;)Hey,

Ik ben werkzaam als verpleegkundige op de longafdeling in het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.
Ik ondervind best wel veel klachten, omdat ik het wel eens overneem van de patienten, maar daar is de omgeving wel super geventileerd, goede hygiene enz. Wat ik ook fijn vin is dat als er nieuwe medicijnen / onderzoeken zijn ik het altijd vlug hoor en mee kan maken.

Groetjes Noes

Login of registreer om te reageren
18-05-2007 om 21:13 uur

De KNO-arts had het al gezegd, maar vandaag heeft de LVPK het herhaalt: dat ik echt zo snel mogelijk een andere baan moet vinden!! Ik werk dus zoals hierboven beschreven in de kinderopvang maar dat is dus heel slecht voor mijn overgevoelige slijmvliezen (neus/luchtpijp/longen)... Weet er iemand iets over omscholing/etc in combinatie met astma??

Login of registreer om te reageren
09-06-2007 om 15:45 uur

Ik werk in een computer winkel als pc-technieker, ga later nog een opleiding netwerkbeheerder volgen  *O*

Login of registreer om te reageren
15-06-2007 om 20:34 uur

Ik geef beeldende vorming op een middelbare school en heb een eigen bedrijf. Mijn digitale tekeningen verkoop ik op tshirts, schilderijen en kaarten.

Login of registreer om te reageren
08-08-2007 om 15:40 uur

Ik werk als all-round bediende in een bankkantoor.
Ik zit steeds aan het loket en vul ook de automaten aan. Ik ondervind last doordat het binnenin onvoldoende verlucht is. Verder ondervind ik ook last van drukinkt, daarmee bedoel ik gewoon de geur en stof van de biljetten.
En het is vrij vervelend als er een rij wachtenden aan het loket staat en ik barts uit in een hoestbui waar bijna geen eind aan komt. Of ik leg iets uit of ik heb iemand op afstraak of ik zit aan de telefoon en daar komt weer een verschrikkelijke hoestbui.
Maar verder heb ik een toffe kantoordirecteur en deze heeft heel veel begrip voor mij.
Groetjes,
Isa

Login of registreer om te reageren