Naar Davos (op 17 september)

28-08-2016 om 21:12 uur

Na eerst soort van afgewezen te zijn door de verzekering, heb ik zaterdag toch toestemming gekregen voor Davos. Bij de intake was al besproken dat ik dan op 17 september zou vertrekken, zodat ik de eerste schoolweken van de kinderen nog mee kan maken.
Heb precies 7 jaar geleden al 4 maanden op HH gezeten, helaas zonder veel resultaat. Ben nu al ruim 2 jaar zeer onstabiel met veel ziekenhuisopnames en heb al ruim 1,5 jaar continu pred en ab plus alle puffers en vernevelingen. Hopelijk kan ik in Davos eindelijk van de pred en ab afkomen en een betere conditie opbouwen. Ben benieuwd.

Heeft iemand nog tips voor een goed hotel / appartement voor familie?
Wat moet ik zeker meenemen?
Er werd me verteld dat er ook bijv. creatieve activiteiten zijn. Waar moet ik dan aan denken?
Groetjes,
Dorine

Login of registreer om te reageren
29-08-2016 om 18:28 uur

Hoi dorine, fijn dat je toestemming hebt! Ik ben zaterdag terug gekomen van 3 maanden Nad. Astma is nu stabiel, helaas niet van de pred af. Ik ben enorm opgeknapt. En heb m'n conditie flink kunnen verbeteren. De kliniek ligt best afgelegen, op een paar minuten van de kliniek ligt sporthotel Clavadel. Dat is dichtbij de kliniek, ik heb er goede verhalen over gehoord. Anders kom je al snel uit in davos platz zelf.
Er zijn ook creatieve activiteiten, haken, armbanden, sleutelhangers maken en nog veel meer. Fotograferen met een smartphone. Goede wandelschoenen en een rugtas, als het goed is krijg je nog een checklist. Je zal wel veel Winterkleding mee moeten nemen. Succes met de voorbereidingen!
Groetjes, Emma

Login of registreer om te reageren
30-08-2016 om 19:54 uur

Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat je in Davos snel zal herstellen!

Voor mij is het nu voor het eerst in gang gezet en ik heb een hoop vragen. Zou jij hier antwoord op kunnen geven?
Hoe is het aanmeldtraject verlopen? Heb je toevallig een observatieperiode gehad? Hoeveel tijd zat er tussen aanmelding en het contact dat je naar Davos kan? (Ik heb over mijn aanmelding nog niets gehoord)

Login of registreer om te reageren
30-08-2016 om 23:11 uur

Bedankt voor je reactie Emma. Hoop dat je het geleerde thuis kunt vasthouden. Zal eens kijken naar het hotel.

Login of registreer om te reageren
30-08-2016 om 23:33 uur

Best Boterbloemen, Het heeft bij mij allemaal nogal lang geduurd. Normaal zou het sneller gaan. Half mei heeft m'n LA de brief naar Heideheuvel /kantoor Davos gestuurd. Na een maand nog geen reactie. Hij weer bellen: brief konden ze niet vinden in systeem. Terwijl ik nog op de poli zat, heeft hij de brief op de fax gezet. Na 3 weken weer gebeld, inmiddels juli. Ik was die ochtend besproken en zou mee kunnen doen met het onderzoek van o.a. de UvA naar de meerwaarde van hooggebergtebehandeling. Heb aangegeven dat wel te willen. De onderzoekster zei de aanmelding / toestemming verzekering meteen in gang te zetten. Toen ik begin augustus van vakantie thuiskwam, lag er een dikke envelop over Davos. Heb diezelfde week een intake op Heideheuvel gehad met via Skype een gesprek met een vervangend longarts in Davos. Hij zou de papieren naar de verzekering sturen. Meestal hoor je binnen 10 dagen dan iets. Ik kreeg een brief na anderhalve week dat mijn verzekering eerst meer info van de LA wilde hebben eer ze tot vergoeding zouden besluiten (zucht ). Maar goed dat ik 28 augustus niet als vertrekdatum had staan. Acht dagen later opeens een brief dat ze het verblijf tóch vergoeden. Nu wacht ik nog op de bevestiging vanuit Hilversum dat het echt 17 september wordt. In mijn geval heeft het dus 4 maanden geduurd, maar meestal gaat het wel sneller hoor.
Voor Davos is er dus geen observatieperiode; die krijg je wél als je naar Heideheuvel gaat. Ik hoop voor je dat je snel wat hoort. Normaal gesproken is dat binnen zo'n drie weken nadat je LA de aanvraag verstuurd heeft. Misschien dat het door de vakantieperiode wat langer duurt of het heeft even geduurd voor de brief de longpoli verliet. Hoop dat je snel iets hoort. Groeten, Dorine

Login of registreer om te reageren
04-10-2016 om 03:41 uur

@Dorine wow, wat een lange periode heb je moeten overbruggen. Fijn dat het uiteindelijk wel goed gekomen is! Hoe bevalt het je tot nog toe in Davos?

Ik heb gisteren mijn intakemiddag gehad en over 2 weken heb ik mijn observatieperiode :) Er zit nu tenminste wat schot in ;)

Login of registreer om te reageren
04-10-2016 om 12:08 uur

bij mijn zoon hadden ze op vrijdag de aanvraag verzekering gedaan via de LA in nederland, maandag kregen wij akkoord van de verzekering, op donderdag hadden wij een telefonisch gesprek met de LA in Davos en op zondag werd hij opgenomen in Davos, binnen 10 dagen vanaf aanvraag verzekering tot aankomst in Davos.
Moet ik er wel bij zeggen dat hij bekend was/is bij de artsen in Davos, dus intake HH en skype gesprek overgeslagen en aanvraag naar verzekering via LA in nederland.

Het sporthotel Clavadel is zeker een goed hotel, komen ze met eigen vervoer dan is app Solaria in Davos ook een goede optie, wat ook goed betaalbaar is.

Login of registreer om te reageren
04-10-2016 om 12:09 uur
Reactie op Emma25

Hoi dorine, fijn dat je toestemming hebt! Ik ben zaterdag terug gekomen van 3 maanden Nad. Astma is nu stabiel, helaas niet van de pred af. Ik ben enorm opgeknapt. En heb m'n conditie flink kunnen verbeteren. De kliniek ligt best afgelegen, op een paar minuten van de kliniek ligt sporthotel Clavadel. Dat is dichtbij de kliniek, ik heb er goede verhalen over gehoord. Anders kom je al snel uit in davos platz zelf.
Er zijn ook creatieve activiteiten, haken, armbanden, sleutelhangers maken en nog veel meer. Fotograferen met een smartphone. Goede wandelschoenen en een rugtas, als het goed is krijg je nog een checklist. Je zal wel veel Winterkleding mee moeten nemen. Succes met de voorbereidingen!
Groetjes, Emma

dan heb jij daar samen met mijn zoon gezeten

Login of registreer om te reageren
03-11-2016 om 15:36 uur
Reactie op Dorine

Na eerst soort van afgewezen te zijn door de verzekering, heb ik zaterdag toch toestemming gekregen voor Davos. Bij de intake was al besproken dat ik dan op 17 september zou vertrekken, zodat ik de eerste schoolweken van de kinderen nog mee kan maken.
Heb precies 7 jaar geleden al 4 maanden op HH gezeten, helaas zonder veel resultaat. Ben nu al ruim 2 jaar zeer onstabiel met veel ziekenhuisopnames en heb al ruim 1,5 jaar continu pred en ab plus alle puffers en vernevelingen. Hopelijk kan ik in Davos eindelijk van de pred en ab afkomen en een betere conditie opbouwen. Ben benieuwd.

Heeft iemand nog tips voor een goed hotel / appartement voor familie?
Wat moet ik zeker meenemen?
Er werd me verteld dat er ook bijv. creatieve activiteiten zijn. Waar moet ik dan aan denken?
Groetjes,
Dorine

Login of registreer om te reageren
03-11-2016 om 15:38 uur

Wat is Dafos een vakantie oord of een revalidatie centrum . En waar lig het .

Login of registreer om te reageren
03-11-2016 om 19:55 uur

In D.avos is het Nederlands astmacentrum, in Zwitserland. Een revalidatiecentrum waar je doorgaans voor drie maanden wordt opgenomen.

Login of registreer om te reageren