Daten met een longziekte

13-08-2016 om 18:59 uur

Hoi allemaal,

Ik dacht laten we het eens over een "leuk" onderwerp hebben. Het leek mij een goed idee eens grappige verhalen, tips, anekdotes en aan verwante zaken met elkaar te delen. We kunnen er immers alleen maar slimmer van worden ;)

Ik zelf ben geen held in het daten, zeer nerveus _O- . Eerste dates gaan meestal goed, drinken in een café en dan zorg ik dat ik de locatie kies :D

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips en als jullie vragen hebben aan mij hoor ik dat ook graag.

Groetjes,
Suusje

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 12:14 uur

Ik ben 22, heb al zolang ik me kan herinneren astma. Heb het wel eens direct gezegd, ben ook wel eens gaan daten met iemand die het al wist. De een begreep er geen bal van de ander was wel heel lief. Dus misschien heb je ook wel gelijk dat als ze er niet mee akkoord gaan dat ik het heb het ook gewoon niet past.

Haha Ems dat kan natuurlijk ook ;) is wel het makkelijkst.

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 13:20 uur

Je zou in het geval een date raar doet of weg wil lopen gewoon eens op de man af kunnen vragen waarom ; zoiets van waarom doe je alsof ik aids heb ofzo? het is "maar" astma... misschien is het wel onwetendheid en gewoon een beetje eng. Belangrijk is in elk geval wel denk ik dat je het zelf niet te zwaar maakt of vertelt, want als je dat wel doet, kun je van de ander niet verwachten dat die het lichtjes oppakt. Vertel ook niet alleen direct dingen die je niet of moeilijk kunt maar richt je op het positieve ; b.v. Ik wil wel graag op tijd naar bed maar zullen we dan een mooie film kijken en lekker uitgebreid ontbijten morgen? Maak van het negatieve altijd ook iets positiefs zodat het nadeel niet overheerst.

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 13:31 uur

@Stefanie, zo heb ik er eigenlijk nooit over gedacht. Ik weet wel dat ik plezier genoeg kan hebben, maar heb toch altijd meer de neiging te zeggen oké dat kan ik niet. Dat schrikt natuurlijk af, je hebt helemaal gelijk. Bedankt voor de tip.

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 13:55 uur

Astma kan oo behoorlijk beperkend zijn... Ik heb vrijwel geen energie om uitstapjes te maken, dus 'maar astma'is niet altijd aan de orde. Ik date momenteel niet, maar sta wel op een vsn de sites en daar heb ik geschreven dat ik chronisch ziek ben, ik gok dat het afschrikt, maar iemand zei me dat diegene me dan ook niet waard is, ik zoek iemand die er mee om kan gaan of het een kans wil geven. Als ik niet zo beperkt z0u zijn geweest, bijv zoals meerdere jaren geleden dan zou ik het er niet op hebben gezet, omdat ik me toen ook niet beperkt voelde door astma

Ik heb met 1 iemand gedate toen ik er al open over was, dat ging heel goed diegene paste zich graag aan, maar helaas voelden we beiden geen klik. Nog steeds jammer, diegene had een heel fijn karakter, maar er is wel iets meer nodig... qua dates zijn we twee keer overdag wat gaan drinken, een keer naar een vroege film in de bios, en een keer bij mij thuis op de bank een favoriete serie gekeken

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:30 uur

met "maar astma" bedoel ik zeer zeker niet dat het niks voorstelt he...

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:32 uur

En anders zelf een datingsite voor astma / longpatiënten oprichten? Wie weet word je er miljonair door haha en daarna staat ze te trappelen aan de deur...
:))

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:42 uur

Haha, dat is natuurlijk ook een idee. Ik snapte dat je bedoelde dat ik niets vies of besmettelijk heb maar een chronische aandoening. Als we elkaar hier al van tips kunnen voorzien. Ik weet bijvoorbeeld niets van datingsites en wist dan ook niet dat je daar kunt aangeven dat je een chronische ziekte hebt.

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:49 uur

Ja zeker kan dat, er zijn ook dating sites speciaal voor mensen met een handicap, ziekte of beperking

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:53 uur

Jan83 en Suusje ; Op het moment dat je het zelf heel erg vindt dat je bepaalde dingen niet kunt, zal een ander het ook heel erg vinden. En dan kun je het de ander ook niet kwalijk nemen. Je zou dan kunnen zeggen ik snap dat je boos bent dat ik naar huis wil / moet, ben ik zelf ook, ga je mee? Alles draait om acceptatie en de eerste stap is het zelf accepteren, daarna komt de ander. En als de ander het niet accepteert weet je meteen wat je er aan hebt...

Login of registreer om te reageren
14-08-2016 om 14:57 uur

En dan heb ik nog 1 tip en dan is mijn tuinier pauze om ( ben aan het maaien en doe dat in 10 delen ofzo haha ) ;
Laat het niet gebeuren dat als je afgewezen wordt omwille van je ziekte dat je bij de pakken neer gaat zitten door te zeggen ; hij/zij heeft gelijk ik ben saai, ziek en waardeloos want dan kom je in een neerwaartse spiraal en die negatieve ervaring gaat dan weer mee naar een volgende date en dat is zonde. Zeg dan liever tegen jezelf ; Waardeloos persoon om me hierom af te wijzen, sukkel. Die ziet niet eens hoe gezellig ik ben, hoe lekker ik kan koken, hoe een lieve moeder ik ben of kan worden... enz enz. Hou vast aan je kwaliteiten die er ongetwijfeld heel veel zullen zijn! AMEN!

Login of registreer om te reageren