Wie ben ik, wie is Marleen???

12-05-2016 om 21:01 uur

Hallo allemaal,

Jeetje, ik mag bloggen op het longforum, wie had dat ooit gedacht! Ik niet, überhaupt, wie had ooit gedacht dat ik zou gaan bloggen?? Ik niet, maar wie is ik, wie is Marleen??

Ik is Marleen, ik ben Marleen. Ik ben 31 jaar en woon in het mooie West-Friesland, nee dit ligt niet in Friesland maar in Noord Holland. Ik ben hier niet geboren, mijn jeugd speelde zich af in de Achterhoek net als mijn tienerjaren en een de helft van mijn twintiger jaren.

Na een hele ongelukkige periode heb ik de sprong gewaagd in het diepe om verder te gaan en mijn eigen leven te leiden en dat is me gelukt, in West-Friesland dus ;-) Hier woon ik samen met mijn verloofde Dave en mijn hond Damaris, eens in de week komen de manen van mijn man langs en ben ik de trotse bonusmoeder en zo voelt het ook (ook de dagen dat de mannen er niet zijn ben ik de trotse bonusmoeder :-).

Naast dit alles ben ik ook graag in de tuin te vinden, maar vooral mijn eigen kleine groentetuintje is mijn trots in de voorjaars en zomer maanden, wandel ik graag met mijn hond langs het IJsselmeer (of daar heerlijk een boek of tijdschrift lezen terwijl Damaris in het water speelt), of samen met mijn man erop uit, of thuis tekenen, kleuren, met speksteen aan de gang of glas graveren, of eten koken, Geocaching, fotografie of met vrienden afspreken, en natuurlijk bloggen, jullie lezen het al, ik verveel me niet zo snel.

Naast mijn hobby's werk ik in de zorg bij dementerende ouderen als verzorgende, ik werk al 10 jaar in de zorg en doe dit ook met veel liefde. Mijn werk moet ik binnenkort weer voorzichtig oppakken, waarom??? Lees maar rustig door, dan kom je er vanzelf achter.

De vraag, wie dat dat überhaupt gedacht dat ik ooit zou gaan bloggen, die vraag heb ik nog niet beantwoord, waarom?
Ik heb intrinsieke astma, ook wel niet allergische astma genoemd. Ik heb hier sinds mijn tienerjaren al klachten, vaag, soms meer, soms minder, op mijn 22 kwamen ze erachter dat ik astma had, het begon met een simpele ventolin en seretide (niets mis mee hoor, ik heb het er jaren goed op gedaan), uitleg kreeg ik niet over astma, dat moest ik zelf maar uitzoeken en al snel kwam ik in een warboel met veel informatie over verschillende vormen en een hoop vragen. Dus opnieuw naar de huisarts en al snel kwam ik er achter dat ik niet allergische astma had en ik nam netjes mijn puffertjes in en zo ging het jaren goed.
Ruim 3 jaar geleden moest ik voor het eerst naar de longarts, na maanden van verkoudheden, antibiotica kuren, prednison kuren en me steeds slechter begon te voelen. Zo begon ik met nieuwe medicijnen en kon ik verder met mijn leven, dat ging wel ruim een jaar goed en toen begon het gekwakkel weer, een extra puffertje hier, een tabletje daar, een prednisonkuurtje tussendoor en ik redde me weer.
Tijdens de zomer van 2015 ging het mis, dacht ik en de longarts was meteen duidelijk, starten met prednison en over 6 weken met injecties. Echter de injecties hebben nooit mijn lichaam gehaald, na 6 weken ging het nog niets niet beter en werd het besluit genomen om Heideheuvel in te schakelen, het astma revalidatie centrum van Nederland. Ik schrok me te pleuris en kon er niet bij met mijn hoofd, en die injecties dan?? Langzaam kreeg Heideheuvel een plekje, nadat ik in december ben overvallen tijdens de avondwandeling met Damaris ging het nog harder achteruit en kon ik niet meer werken, niet meer voor het huishouden zorgen en was ik al kapot na het opstaan en mezelf verzorgen, met het douchen kreeg ik geregeld hulp van Dave.
Toen ging alles in sneltreinvaart en werd ik in januari opgenomen voor observatie. Omdat veel mensen graag op de hoogte gehouden wilden worden kwam mijn vriendin met het idee een blog te starten, een blog??? Ik moest er even aan wennen, inmiddels bestaat mijn blog al ruim 4 maanden en waar mijn blog begon op Tumblr, is hij inmiddels verhuist naar mijn eigen website met een Facebook account eraan gekoppeld en zijn er mensen die me via Facebook volgen. Inmiddels zit mijn revalidatie op Heideheuvel er al een week op en moet ik nu proberen alles wat ik heb geleerd thuis toe te passen.

Binnenkort zal ik hier wat meer vertellen over Heideheuvel en hoe het nu met me gaat, maar eerst ga ik mijn bed opzoeken!!!

Slaap lekker iedereen en tot snel!

Groetjes Marleen

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 06:25 uur

Hoi marleen,

Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat. Je schrijft leuk.

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 09:54 uur

Welkom Marleen. Ik ben heel benieuwd naar je blogs.

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 10:32 uur

Hai Marleen, ben net als jij net blogger geworden hier op het forum...hoe leuk is dat :). Zie dat je ook tekent en verder ook behoorlijk creatief bent. Ik ben gaan tekenen sinds mijn opname in 2013 in Beatrixoord..daar had ik revalidatie, maar dan voor copd.. Ga je volgen.

Login of registreer om te reageren
Moderator
13-05-2016 om 20:42 uur

Hai Marleen. Super dat je gaat bloggen! Ben erg benieuwd naar je verhalen.

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 16:02 uur

Dank jullie wel allemaal voor de leuke en lieve berichtjes!!!

Login of registreer om te reageren