www.sickofsmoking.nl

29-04-2016 om 09:33 uur

Gisterenavond, 28 april, was een longkankerpatiënt; Annemarie van Veen Bij RTL Late Night. Zij gaat samen met advokaat Benedicte Ficq een rechtszaak beginnen tegen de tabaksindustrie. Ik ben hier ontzettend blij mee en heb me meteen aangesloten. Sinds 17 september 2012 ben ik al bezig te stoppen met roken. Dat gaat heel moeizaam. Toen het eindelijk langer lukte, kreeg ik erge gezondheidsklachten. Dus NA het stoppen met roken. Ik heb hierover gemaild met het Trimbosinstituut, HET kennisinstituut voor verslavingen in Nederland. Hun antwoord was dat de tabaksindustrie stoffen toevoegt aan tabak die de luchtwegen verwijden. Mogelijk zou ik die stoffen missen nu ik niet meer rook. Ik had in de volgende zin verwacht dat het Trimbosinstituut ogenblikkelijk een rechtszaak tegen de tabaksindustrie was begonnen, met deze kennis. niets daarvan. Het werd me meegedeeld alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Je denkt: Dit kan niet waar zijn?!?! En niemand doet er wat aan!?!? Nu dus wel!!!! Dank je wel Annemarie van Veen en Benedicte Ficq. Op bovenstaande site staat alle info

Login of registreer om te reageren
08-05-2016 om 12:09 uur

Ik zei ook niet dat je het verzint. Ik heb dat antwoord gelezen. Dus er zitten stoffen in die je luchtwegen verwijden. Of ze dat ook doen om je sneller verslaafd te maken? Het is overigens echt wel waarheid dat het roken ook een emotionele verslaving is, gewoonte. Als dat niet zo zou zijn zou iedereen met gemak aan de kauwgom kunnen, pleisters enz. Men mist het roken, de handeling en de teer en alles wat er nog meer in zit. Nicotine is overigens ook niet dodelijk of slecht voor je longen, het is de teer, de verbrandingsstoffen enz enz. Dus als het al zo is, dat je dus de nicotine beter kunt opnemen blijft de vraag waarom mensen niet kunnen stoppen met nicotine vervangers... het is dus het totaalplaatje! De handeling, de gewoonte - nog nooit is het zo veel mensen gelukt om te stoppen als met de elektrische sigaret, omdat ze daarmee de gewoonte in stand kunnen houden, zelfs mensen die de vloeistof zonder nicotine nemen en dat zijn er echt tienduizenden...

Login of registreer om te reageren
08-05-2016 om 12:10 uur

Mijn conclusie ; Het blijft stom, die rechtszaak. Punt....

Login of registreer om te reageren
08-05-2016 om 12:19 uur

Gelukkig is rechtspreken geen kwestie van een mening. Maar van feiten. Punt.

Login of registreer om te reageren